päätös muuttaa erilleen, mutta asuntoa ei löydy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja simmuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

simmuliina

Uusi jäsen
05.03.2009
3
0
1
Olen nyt lopultakin tehnyt päätöksen muuttaa lasten kanssa pois (miehen henkinen vuosia jatkunut väkivalta). Mutta asuntoa en ole löytänyt. Olen kunnan asuntojonossa, mutta sieltä ei kuulu mitään. Lisäksi olen yrittänyt löytää asuntoa lehdistä ja netistä. Kaikki jotka löydän ovat liian kaukana lasten koulusta.

Ja nyt lopulta löysin yhden, mutta siinäkin oli tulo- ja omaisuusrajoja. Kai noissa kunna asunnoissakin on, mutta veilä ei tarvinnut ilmoitella kuin kuukausitulot. Meillä on miehen kanssa yhteinen talo, ei velkaa, joten omaisuus vaikuttaa. JOten mistä ihmeestä löydän meille asunnon. Olen todella loppu ja paraneminen alkaa vasta kun pääsen täältä pois.

Lehteen en halua laittaa ilmoitusta, koska sen näkisi miehen lisäksi myös miehen sukulaiset, naapurit yms, enkä jaksa selitellä ennen kuin pääsen omaan kotiin. Miehelle olen sanonut hakevani asuntoa, mutta ei taida uskoa.

Muutenkin olen ihan hukassa miten edetä. Keskuteluapua olen saanut, mutta konkreettiset käytännönneuvot puuttuvat.

Onko ne rajat niin päin et ei saa olla tuloja ja varallisuutta?. Kun itse yksityisenä mieluummin vuokraisin ihmiselle jolla on tuloja ja omaisuutta. Kannattaa kuitenkin sinne soittaa ja kysyä. Ei se maksa mitään.

Joo siis niin päin ettei saa olla tietyn rajan yli omaisuutta. Siis ovat kai jotain aravatuettuja tai jotain. Ekaa kertaa olen asuntoa hakemassa, joten en näistä asioista ymmärrä mitään. Yksityisillä markkinoilla ei tällaisia tietysti ole, mutta sieltä ei ole sopivaa asuntoa löytynyt. Myytäviä kyllä, mutta en haluasi hötkyillä tässä tilanteessa.

sun täytyy etsiä ykstyiseltä.. meillä vähän sama tilanne,mutta asunnosta on vielä velkaa,mutta saan kuitenkin jonkin verran rahaan myynnin jälkeen.. kysyin sossun tädeiltä että saanko sieltä apua jos on oma myyty mutta vuokra-asuntoa ei löydy,niin vastaus oli että en saa..koska mulla on rahaa niin olettavat sitten sillä mun kustantavan asumisen mulle ja 3 lapselle

tälläsenä aikana kun on tapahtunut kaikkea, niin ota sossuun yhteyttä ja kerro tilanteesta. Ne auttaa kyllä.
Pidä päätöksestäsi kiinni. Olen itse samassa tilanteessa alkoholisti pilleristin kanssa ja kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa. En ole vielä saanut tehtyä päätöstä lähdöstä, mutta koko ajan on mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja pampale:
tälläsenä aikana kun on tapahtunut kaikkea, niin ota sossuun yhteyttä ja kerro tilanteesta. Ne auttaa kyllä.
Pidä päätöksestäsi kiinni. Olen itse samassa tilanteessa alkoholisti pilleristin kanssa ja kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa. En ole vielä saanut tehtyä päätöstä lähdöstä, mutta koko ajan on mielessä.

Soittelin taas asuntohakemuseni perään. Joustavat kyllä tulorajoissa, niin että saa asunnon joksikin aikaa, jotta ehtii järjestää asiat.Mutta ongelma on se, että vuokra-asuntoja ei vaan ole. Ainakaan kolmioita ja kaksio on liian pieni. Lapset tarvii etenkin nyt omaa tilaa.

Pari asuntoa olen löytänyt vapailta markkinoilta, mutta ovat aivan liian kaukana ja bussiyhteys on tosi huono eli lapset joutuis odottamaan koulun pihalla kasin aamuina tunnin ja ysin aamuinakin melkein yhtä kauan. Lisäksi olis bussinvaihtokin tai sitten joutuis kävelemään yli 3km.

Myytävänä asuntoja kyllä olis.

Yhteistyössä