Päätäit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meitin pojalla mitä ilmeisemmin on täitä, tai siis saivareita. Otin kuvia päästä ja menin apteekkiin. Sain täikamman. Koitin äsken kammata sillä, toinen huutaa ja pitää käsiä eessä. Viikko pitäis joka päivä huolellisesti kammata. Voin vaan sanoa, että ei ihan helposti onnistu.
Jäin pohtimaan, että kun on vielä saivareita, niin nehän lienee tarttuvaa? Täishampoota meille ei annettu, sanovat olevan turha tässä vaiheessa, kun ei vielä täitä ole.
Kokemuksia moisista? Kuinka onnistui saamaan pois?

Jostainhan ne saivareetkin ovat tulleet... Eli minä marssisin täishampoota ostamaan ja jatkaisin kampaamista shampoon ohjeiden mukaan. Sänkyvaatteet, päässä pidettävät ja hiusharjat joko kuumaan pesuun tai pussiin ja pakastimeen.

Lähipiiirille on hyvä informoida täisodasta, muutoin tulee koko ajan uusia tartuntoja. Täin puremallekin voi olla allerginen...

Tiedän, mistä ovat tulleet..
Olen infonnut ihmisiä, joiden kanssa ollaan oltu nyt tekemisissä.

Mulle sanottiin apteekissa, että nyt ei voi käyttää sitä shampoota, kun muuten tulevat immuuniks, jos liian aikaste käyttää.
Mietin vaan, että onko muilla sitten ollut jo täit kuoriutunu, kun ovat heti hoitaneet sillä shampoolla? Sanovat, että noi saivareet kehittyy parisen viikkoa, ennenkun on täitä..

Kai me ollaan eristyksissä loppukuukausi...

Sitä tarkoitin, että eivät saivareet siirry, täytyy olla elävä täi, joka munii. Ja elävä täi tuuppaa jatkuvasti lisää munia, josta seuraa, että aina jokin osa saivareista on sellaisessa vaiheessa, että siihen ei shampoo tehoa. Ja jos näyttää, ettei yksi merkki toimi, onhan noita muitakin.

En ymmärrä, mitä hyötyä odottelusta muka on. *oma mielipiteeni siis*

Mulla kans semmonen olo, että meen toiseen apteekkiin ja kyselen mitä tehdä. Ihmettelin niitä apteekin henkilökuntaa, olivat ihan pihalla ja haki koneelta infoo. Mietin vaan, että jo jonkun aikaa on päiväkodissa ollut täitä, joten oletan jo muidenkin vanhempien käyneen kyseisessä apteekissa samoilla asioilla..

Kiitos avustasi ja mielipiteesi kyllä auttoi mua eteenpäin :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 15:35 vieras kirjoitti:
Mulla kans semmonen olo, että meen toiseen apteekkiin ja kyselen mitä tehdä. Ihmettelin niitä apteekin henkilökuntaa, olivat ihan pihalla ja haki koneelta infoo. Mietin vaan, että jo jonkun aikaa on päiväkodissa ollut täitä, joten oletan jo muidenkin vanhempien käyneen kyseisessä apteekissa samoilla asioilla..

Kiitos avustasi ja mielipiteesi kyllä auttoi mua eteenpäin :flower:

Toivottavasti pääsette eroon moista inhoista imijöistä!

miltä muuten ne täit näyttää? ja miten ne erottaa tavallisesta hilseestä? näkeekö niitä paljaalla silmällä?
olen kanssa niitä koittanut hakea mutta,kun en tiedä miltä näyttävät :ashamed:

HUHHUH!! Käytiin naapurissa näytillä ja HIEKKAA se oli. Mä olin nolo ja helpottunut. Käytiin illalla saunassa ja oli taas puhdas pää.

täit: Googleta sana päätäi ja eka linkki antaa kuvia. Siinä on kuva myös päästä, jossa on täitä ja kyllä ne hiekkasirut oli samanmoisen näköisiä.

Ihanaa, kun olin väärässä!!