Pääsitkö itse vanhempiesi kanssa aina mukaan häihin yms. juhliin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lasten kutsumisesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lasten kutsumisesta

Vieras
Ihan tuli vain mieleen tästä eräästä riidanaiheesta, eli siis siitä, onko lapset kutsuttava aina ja kaikkialle yhdessä vanhempiensa kanssa...

Siis että olitteko itse aina mukana lapsena vanhempienne kanssa kaikissa häissä, syntymäpäivillä tai muissa juhlissa. Minä ja sisarukseni emme ainakaan olleet. Osassa juhlissa toki, mutta paljon oli myös sellaisia tilaisuuksia (myös häitä ja muita vastaavia) joihin vanhemmat lähtivät kaksistaan ja me olimme kotona isovanhempien tai jonkun muun hoitajan kanssa.

Ja samaa muistan ystävienikin kertoneen, kun asia tuli puheeksi. Siis että ei siinä ollut mitään ihmeellistä, että lapsia ei kutsuttu tai otettu mukaan joka paikkaan.

Sukujuhlissa olin kyllä muistini mukaan paikalla, siis vaikka mummon synttäreillä ja serkun häissä jne. Mutta ei niitä juhlia usein ollut. Muutoin vanhempani eivät olleet useinkaan juhlimassa mitään erityistä, en ainakaan muista. Paikalliseen menivät joskus iltaa istumaan.

Kaikissa juhlissa olimme mukana, paitsi vaikka vanhempien työpaikkojen pikkujouluissa tai muissa työkavereiden pippaloissa. Niissäkin jossain.
MInun ensimmäisiä muistojani on se, kun isän työpaikalla oli joku tasavuosijuhla, oli vaikka 20 vuotta perustamisesta ja isä sai jonkun kellon oltuaan vaikkapa 10 vuotta talossa. Me asuimme sen firman talossa, äiti oli talkkarina siellä. Muistan sen jännityksen, kun juhlia järjestettiin ja tarjolla oli leivoksia, joissa oli vaaleanpunaista marsipaania. Olen ollut 4 vuotta tai nuorempi. Muistan miten ylpeä olin isästä, paljonkaan asiasta ymmärtämättä:)

yleensä minutkin oli kutsuttu mutta eri asia halusinko mukaan. 7 kesäsenä vanhempi sisko pyöritti minua tampereen keskustas sedän hautajaisten ajan. Käytiin leffas ja shoppailemas:D kiva olla nuorin isolla ikäerolla.

joo päästiin.. vaikka joskus toivo ettei ois päässy..
humalassa olevat sukulaiset on pelottavia. kaikkiin,joka ainoisiin juhliin kuulu viina ( pontikka) kaikki kännissä... ei ollu kivvaa,ei...

Pääsin, kuten myös muut suvun lapset. Aina on koko perhe ollut juuri häissä ja hautajaisissa mukana, vauvasta vaariin. Samaten 50-, 60-, 70-, ja 80-vuotisjuhlissa. Ja ristiäisissä, rippijuhlissa, ylioppilasjuhlissa.

Yhden ainoan kerran muistan, kun vanhemmat lähti isän luokkakokoukseen kahdestaan :)

Yhteistyössä