Pääsisikö lapsesi kaverin synttäreille isänpäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraas

Vieras
Otsikossa olikin kysymys, eli pääsisikö lapsesi isänpäivänä kahdeksi tunniksi kaverin synttäreille, synttärit siis hoplop-tyylisessä paikassa.
Muut vkolopunpäivät lähellä synttäriä ei onnistu ja mietin et siirretäänkö suosiolla aika kauas varsinaisesta synttäristä vai arkipäiväks (eli arki-illaksi) vaiko onnistuisiko tuo isänpäivä..

Riippuu aivan kellonajasta. Jos sopii meidän aikatauluihin, niin päästäisin.

Ota kuitenkin huomioon, että monet voivat silloin olla ihan toisella paikkakunnalla isoisää tapaamassa.

Ehkä pääsisi, mutta en kyllä itse ottaisi sitä riskiä, että vieraita ei tulekaan... Monella on tuolle päivälle aikamoiset aikataulutukset jo muutenkin, jos pitää vierailla isovanhemmilla, hautausmallaa tms., mitä nyt kenenkin perinteisiin kuuluu.

Pääsisi mutta aamupäivällä käydään pappaa katsomassa ja sitten on varattu isäinpäivälounas mutta iltapäivästä sitten varmasti kerkiäisi tulla. Voi tuo päivä kyllä rajoittaa vieraiden tuloa.

Kiitoksia vastauksista, lisääkin saa tulla.
Vieraita olis tulossa suht paljon eli oma luokka, viereisen luokan osa porukkaa ja vielä muualtakin ainakin yks kaveri, joten muutaman poisjäänti ei niin haittais. Mutta tosiaan mietin et jos yli puolet jää pois, niin voi olla kurja, toisaalta en viitsisi alkaa soitella ihan kaikkia etukäteen läpi kyselläkseni pääsiskö isänpäivänä. Huomiseks pitäsi päättää et ehtii kutsut viedä tällä viikolla..
Itselläkin olis useampi paikka isänpäivänä vierailla, mut tuo kaks tuntia saatais irrotettua kaverijuhliin, sukulaiset sit eri päivänä..

Kyllä pääsis. Mutta itse en järjestäisi isänpäivänä juurikin siksi, että silloin voi perheillä olla jo ohjelmaa vaikka kuinka. Ja mun tytön kavereista ehkä yhdellä asuu isä saman katon alla, joten kaikki muut olis isällään jossain ties missä.

Meillä on isäinpäivänä ohjelmaa aamusta iltaan. Ensin aamulla juhlitaan oman porukan kesken ja sitten lähdetään ajelemaan molempien pappoken luo. Illalla ollaan vasta takaisin kotona. Eli ei pääsisi meidän lapsi.

Päästäisin :) Me onnittelemme isää aamusta ja käymme perheen kesken jossakin isänpäivä lounaalla joissa kummassakaan ei kestä monia tunteja ;)
Vaarit meidän lapsilla on mullan alla ja kynttilän laitamme kummallekin illalla palamaan kotonamme kun hautuumaille olisi kohtuuton matka.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30387527:
Kyllä pääsis. Mutta itse en järjestäisi isänpäivänä juurikin siksi, että silloin voi perheillä olla jo ohjelmaa vaikka kuinka. Ja mun tytön kavereista ehkä yhdellä asuu isä saman katon alla, joten kaikki muut olis isällään jossain ties missä.

Onpas jotenkin... pysäyttävä kommentti. Aloin miettiä oman lapseni kaveripiiriä, ja siellä kyllä enemmistöllä biovanhemmat asuvat saman katon alla. Elämme ilmeisesti jossain tilastollisessa poikkeamassa, kun aina kun puhutaan uusperheistä ja yksinhuoltajista ja muusta uusmallisesta perhe-elämästä, joudun oikein miettimään tunnenko yhtään sellaista perhettä. Ja asun sentään Suomen kolmanneksi suurimmassa kaupungissa.

Mikä vika on arki-illassa? Viikonloppuisin on muutenkin monilla esteitä, isänpäivästä puhumattakaan.

Tosin isommilla lapsilla on arki-iltaisin usein harrastuksia, mutta eiköhän ainakin parhaimmat kaverit voi tarvittaessa jättää ne kerran väliin synttäreiden takia.

Ei pääsisi.
Itse en valitsisi kaverisynttäreiden ajankohdaksi perhejuhlapäivää. Mielestäni se olisi hieman harkitsematonta, kuten koko kysymyksenasettelu osoittaa. Yhdyn edelliseen vastaajaan: mikä vika on arki-illassa? Kiireisissä perheissä viikonloput ovat ainoaa perheaikaa, joten synttäreitä voisi enemmänkin viettää arkena. Perjantai on mainio päivä: ei tulevaa arkiaamun kiirettä ja viikonloppu säästyy.

Ei kannata järjestää. Isänpäivänä monissa perheissä on kuitenkin ohjelmaa, kyläilyä ym. sen verran, että tuommoiset kaverisynttärit siihen lisäksi olisi vain rasittavia. Joissain perheissä isänpäivä halutaan pyhittää perheelle ja esimerkiksi meillä isänpäivään liittyy kolmella eri hautausmaalla vierailut...
Haluaisitko itse äitienpäivänä viedä lapsesi juhlimaan kaverisynttäreitä? Arki-illassa ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Mä tykkään, että lapsilla on kaverisynttäreitä arki-iltana, jolloin viikonloppuna jää aikaa perheen omille menoille.

Joo, arki-iltaan päädyttiin, on se ehken kivempi kuitenkin. Tosin kyllä mä omani voisin päästää äitienpäivänäkin juhlin, jos ne ei koko päivää kestäis. Kiitos vastauksista!

Tyttöni sai juuri kutsun synttäreille isänpäiväksi. En kovinkaan ilahtunut siitä että joku pitää synttärit isänpäivänä, mutta kyllä tyttöni sinne menee. Ne on yhdestä kolmeen. Periaatteessa siinä jää kuitenki aikaa aamulla ja illalla olla isänsä kanssa.

Yhteistyössä