Pääsin työhaastatteluun, mutta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa!

Vieras
Eli siis, pääsin työhaastatteluun tehtaalle :D Mies samassa työpaikassa, huoh. Noo, oon kyllä tosi ilonen että pääsen haastatteluun. Mutta nyt ongelmaksi koituu se vaatetus, minkä laitan sinne haastatteluun. Mitä mä laitan päälleni?? Siis kun ei varmaan ns. liian hieno sais olla, kun kyse tehdastyöstä mutta kuitenkin fiksu ja asiallinen... Mitä siis päälle???

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Siis kysytkö sä ihan tosissasi tällaista? Mitä minä laitan päälle?

Joo, kyllä kysyn, ajattele miten dorka olen :D Siis mä en ole koskaan ollut missään tehtaalla töissä, joten, u nou, ei oo helppoo tällanen :D

Alkuperäinen kirjoittaja chloe:
Suorat housut ja joku neule olisi mielestäni hyvä vaihtoehto..

Siis meinaatko ihan mustia suoria housuja? Mulla on tasan tarkkaan yhdet ainoot suorat housut, ja luokittelen ne juhlahousuiksi, sellaisiako siis tarkoitat? :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Siis meinaatko ihan mustia suoria housuja? Mulla on tasan tarkkaan yhdet ainoot suorat housut, ja luokittelen ne juhlahousuiksi, sellaisiako siis tarkoitat? :)

No mä laittaisin ihan minkäväriset suorat housut vaan. siis ei farkut. Esim. harmaat, mustat tms.

Mitä pidät yleensä päällä, eikö sulla ole koskaan tarvetta siistimmille vaatteille? Mitä laitat päällesi jos menet vaikka vähän hienompaan ravintolaan syömään? Tai hautajaisiin? tai mummin 80vuotiskutsuille? tai..??

Hyva kysymys. Jos tiedat mika sun tyo tulee olemaan , silloin tiedat mika sun tyo-asu olis.Tyohaastattelu asu on yksi aste parempi kuin tyo-asu .Ymmarratko mita yritan sanoa>

Alkuperäinen kirjoittaja annuska:
Ei kun ihan oman tyylisesi arkivaatteet.

Joo, antaa helposti väärän vaikutelman, mikäli menee juhlatamineissa haastatteluun, josa on kyse TEHDASTYÖSTÄ. Itse en ole käyttänyt juhlavaatteita, vaikka olen ollut hastatteluissa asiantuntija työhön.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:

No mä laittaisin ihan minkäväriset suorat housut vaan. siis ei farkut. Esim. harmaat, mustat tms.

Mitä pidät yleensä päällä, eikö sulla ole koskaan tarvetta siistimmille vaatteille? Mitä laitat päällesi jos menet vaikka vähän hienompaan ravintolaan syömään? Tai hautajaisiin? tai mummin 80vuotiskutsuille? tai..??

Mä laitan hameen noihin, mutta työhaastatteluun voisin mennä farkuissa ja jossain ihan tavis siistissä paidassa. Koskaan en ole työhaastatteluun mennyt suorissa housuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Joo, antaa helposti väärän vaikutelman, mikäli menee juhlatamineissa haastatteluun, josa on kyse TEHDASTYÖSTÄ. Itse en ole käyttänyt juhlavaatteita, vaikka olen ollut hastatteluissa asiantuntija työhön.

En mäkään juhlavaatteita laittaisi. Mulla on aina haastatteluissa neule ja suorat housut. Juhlissa taas hame/mekko/iltapuku tai suorat housut ja joku hieniompi paita.

Siis on mulla vaatteita, farkkuja ja mustat suorat housut. Hautajaisiin laittaisin ne suorat housut, kuten myös mummini 80v juhliin. Ne on siis juhlahousut. Mutta, voiko tehdastyö haastatteluun laittaa juhlavia housuja, sehän se tässä onkin... :D Mä olen hirveen tarkka siitä miltä näytän, ja siitä millaisen kuvan itsestäni annan :) Jos olisin menossa työhaastatteluun esim. johonkin toimistotyöhön, niin laittaisin ne suorat mustat housut ja kauluspaidan, siihen päälle ehkä vielä hienon liivin, mutta kun nyt olen menossa tehtaalle :D Ihan eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Mä laitan hameen noihin, mutta työhaastatteluun voisin mennä farkuissa ja jossain ihan tavis siistissä paidassa. Koskaan en ole työhaastatteluun mennyt suorissa housuissa.
Mä en taas ole koskaan ollut työhaastattelussa farkuissa. Mutta se riippuu niin alastakin.

Alkuperäinen kirjoittaja zxz:
Hyva kysymys. Jos tiedat mika sun tyo tulee olemaan , silloin tiedat mika sun tyo-asu olis.Tyohaastattelu asu on yksi aste parempi kuin tyo-asu .Ymmarratko mita yritan sanoa>

No mun työ tulee olemaan sellaista, että mulla on päällä sinisen työhousut ja liivi, sekä turvakengät :D Että laitanko sitten ihan perusfarkut vain??

Mä olen näin tarkka siksi, koska mä haluan tämän työn! Hyvä työaika ja sopii tällä hetkellä parhaiten meidän elämäntilanteeseen. Olen lähihoitaja ammatiltani, ja tällä hetkellä ei todellakaan ole resursseja lähteä tekemään 3 vuorotyötä, kun on tyttö 1v2kk.

Alkuperäinen kirjoittaja :

En mäkään juhlavaatteita laittaisi. Mulla on aina haastatteluissa neule ja suorat housut. Juhlissa taas hame/mekko/iltapuku tai suorat housut ja joku hieniompi paita.

Suorat housut voi kuitenkin olla tehdästyötä haettaessa vähän liikaa, tehtaalla kun ollaan yleensä ihan haalareissa tai muissa työvaatteissa. Itse olen tavannut käyttää haastattelussa _arkisia_ suoria housuja/ siistejä farkkuja ja kauluspaitaa tai neuletta. Ainakin olen aina saanut haluamani työn tällaisilla vaatetuksilla, joten ei ole ollut mitenkään negatiivista huomiota herättävää :)

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Mä laittaisin farkut ja paidan. Pääasia kai että vaatteissa olisi mukava ja luonteva olla sen haastattelun ajan. Kyllä tehdastyöhaastatteluun voi mennä aika arkisissa vaatteissa.

Peesi. Ylipukeutuminen ei liene suotavaa. Kunhan on siistit, puhtaat ja asialliset arkivaatteet, eikä lenkkareita.

Yhteistyössä