pääsin läpi lääkelaskuista, jee jee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnellinen

Vieras
minä joka olen aina ollu ihan onneton matematiikassa läpäisin tentin ekalla, kyl on voittaja olo.
kyl mä töitä teinkin et asiat meni 2jakeluun" mut silti oli ylläri. jossain vaihees jo ajattelin haudata koko lähihoitajuus haaveen ton lääkelakutentin takia!

Minäkin pääsin ekalla kaikki meidän lääkelaskutentit (niitä oli sellaiset 10 ) Sen siitä sai kun suuntautui lapsiin ja nuoriin. Ei päässyt harjoitteluun jos lääkelaskuja ei päässyt läpi ja sitten olisi valmistuminenkin viivästynyt.- Ei ollut yhtään stressiä ei. Tosin niitä tosiaan tarvitaan tässä sairaanhoitajan työssä, joten hukkaan ne ei mennyt nekään, kun osaa unissaankin lääkelaskut.

mun mielestä on väärin et nykyään noista lääkelaskuista pääsee läpi niin helpolla!!!!!!!!
mä kun kävin koulua niin se piti päästä läpi niin et ei ollu yhtään virhettä ja niin se pitäis olla koska ei sitä työssäkään saa tulla niitä virheitä,koska siin voi olla jonkun henki kysessä!!!

Mulla taitaa haave lähihoitajan ammatista; erityisesti vanhuspuolella; tyssätä lääkelaskuihin...ei taida tällä mammalla olla mahiksia :snotty: :ashamed: koulutus alkaisi -09, mutta uskaltaako edes hakea :whistle:
Vanhainkodilla työskentelen nyt.
Niin ja Onnittelut ap:lle :flower: =)

Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
mun mielestä on väärin et nykyään noista lääkelaskuista pääsee läpi niin helpolla!!!!!!!!
mä kun kävin koulua niin se piti päästä läpi niin et ei ollu yhtään virhettä ja niin se pitäis olla koska ei sitä työssäkään saa tulla niitä virheitä,koska siin voi olla jonkun henki kysessä!!!

Onhan tämäkin tietty tapa onnitella toista, kun tämä iloitsee tentin läpäisystä :o :D

Ap, hieno homma :flower: =)

Ai läpi helpolla?Täällä kaikki oltava oikein!

Kyllä meillä ainakin edelleenkin pitää olla kaikki oikein että pääsee läpi

Ja AP:lle onnea :flower: :flower: :flower:

On se vieläkin niin ettei saa olla yhtään virhettä ja 5 laskuun on aikaa 45 min. Ja ne ei todellakaan ole mitään rinnakkain vertaamista vaan prosenteista milligrammoiksi ja grammoiksi ja siitä taas vaikka miten pyöritellään.

Alkuperäinen kirjoittaja Amaryllis:

Ai läpi helpolla?Täällä kaikki oltava oikein!

kyllä se on vieläkin niin että kaikki täsmälleen oikein!!
ainakin sh-opinnoissa

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
On se vieläkin niin ettei saa olla yhtään virhettä ja 5 laskuun on aikaa 45 min. Ja ne ei todellakaan ole mitään rinnakkain vertaamista vaan prosenteista milligrammoiksi ja grammoiksi ja siitä taas vaikka miten pyöritellään.

kyl mulla on tuttuja jotka käy sitä koulua parhaillaan ja heillä on saanu olla kaksi virhettä ja silti pääsee läpi!!

Mulla taitaa haave lähihoitajan ammatista; erityisesti vanhuspuolella; tyssätä lääkelaskuihin...ei taida tällä mammalla olla mahiksia :snotty: :ashamed: koulutus alkaisi -09, mutta uskaltaako edes hakea :whistle:

kyllä ne oppii helposti kun niitä pyörittelee aikansa. Oikeasti!

amaryllis kyl ne oppii usko pois. ei kannata jättää haaveita sen takia toteuttamatta!!!!

En mä tie meneekö mulle ne jakeluun :ashamed: nuorempana olis ehkä mennytkin, mutta nyt keski-ikäisenä :headwall: :whistle:

ei ne ole vaikeita kun vaan jaksaa paneutua niihin.

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:

Mä olen noita lääkelaskuja katellut ja ne on kyl älytömän helpot verrattuna esim. yo-kirjoituksiin. Noi muuntolaskuthan opetetaan jo peruskoulussa. Mut onnea vaan läpäisseille! Voihan ne olla vaikeita, jos ei ole perusjutut hallussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

kyllä ne oppii helposti kun niitä pyörittelee aikansa. Oikeasti!

Niin...tässä mietityttää muutenkin tämä elämäntilanne, et riittääkö voimavarat opiskeluun...suuri perhe ja kuopus vasta 1,5v.Kiinnostusta kyllä olis....

asim. lasku jossa 15 kg lapsi ja lääkettä pitää antaa tietty mg määrä vuorokaudessa jaettuna 3 annokseen. lääkkeenä baikka panadaol 125mg/ml. sit pitää laskea paljonko tuo vrk annos on ja se kertaannos sen mukaan paljonko lääkettä on määrätty painokiloa kohden.
sit on tabletin annostaminen ja liuksen laimentaminen ja roomalaiset numerot sisällettynä uleensä tuohon tablettieb annostukseen, ja tosiaan kaikkien on oltava oikei muuten reputataa. mulla kuopus on 1,7 v vanhempi 4 v , mies yksityisyrittäjä joka aina töissä. kiirettä ollu mut ainakin hengis vielä!!!

itse opiskelen näyttöön perustuvalla tutkinnolla ja käyn töissä opiskelu aikanani.

Eipä olisi tarvinnut käydä edes lukiota, että osaa lääkelaskuja. Lukiossa muutenkin vähän erilaista matikkaa kuin tuollaista. Tietysti ne vähän koulufiksummat yleensä hakeutuvat lukioon, joten ei se ole vain koulun opetuksesta kiinni vaan sen opin omaksumisesta.

Ne on korkeintaan pahan näköisiä kun katsoo, että onpa monimutkainen kysymys, mutta kun rauhassa ajatuksella katsoo kaikki menee kuin tanssi. Aikaakin on ruhtinaallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja parasta tosiaan osata:
Eipä olisi tarvinnut käydä edes lukiota, että osaa lääkelaskuja. Lukiossa muutenkin vähän erilaista matikkaa kuin tuollaista. Tietysti ne vähän koulufiksummat yleensä hakeutuvat lukioon, joten ei se ole vain koulun opetuksesta kiinni vaan sen opin omaksumisesta.

Ne on korkeintaan pahan näköisiä kun katsoo, että onpa monimutkainen kysymys, mutta kun rauhassa ajatuksella katsoo kaikki menee kuin tanssi. Aikaakin on ruhtinaallisesti.

Ei kai se itsessään lukiosta kiinni ole. Kai sinne lukioon hakeutuu ylipäänsä ihmiset, joiden matemaattinen pohja on vahvempi. Kyl kai ne ainakin tosta ketjun esimerkistä päätellen pystyy semmonen yläasteikäinen suorittamaan, jos on matikka hallussa. Luulen, et monilla naisilla on semmonen matematiikkapaniikki, että ne luulee asioiden olevan vaikeampia kuin ne todellisuudessa on.

Yhteistyössä