***PÄÄSIÄISMENU***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mämmikoura keittiössä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mämmikoura keittiössä

Vieras
Laittakaas tänne omia menuehdotuksia pääsiäiseksi. Ei tarvi olla perinteistä lammas-mämmi -linjaa vaan ihan millasta ruokaa teillä on tapana tai haluaisitte syödä pääsiäisenä. Täältä voi sit nappailla vinkkejä pyhien ruokalistoja suunnitellessaan. :)

Itse oon miettiny pääruoaksi kermaperunoita ja joku hyvä pihvi :) kahdenlaista salaattia, viher ja pastasalaatti.

http://www.kinuskikissa.fi/?p=6500

Tuo jälkkäriksi :p Tai sit ihan pasha, tai joku rahka? Aika basic hän nää mun ehotukset on mutta tälleen meillä.

Ajattelin kokeilla sokkokokki ohjelmassa olleita ruokalajeja pääsiäisenä.

Vuohenjuustolla täytettyä helmikananrintaa

Caponataa ja tomaattivinegrettiä

Valkosuklaamoussea, maustettuja hedelmiä ja kaakao-tuille

Me käydään ostamassa valmiina salaatit ja lämpimät ruoat (nams!). Mennään pääsiäisenä pilkille ja siellä trangialla lämmitetään ruoat. Vieraita tulee niin paljon, että muuten aika menisi vaan kokatessa. Luullakseni kylmäsavulohisalaattia, vihersalaattia, jotain muuta salaattia, valkosipuliperunat ja jotain lihaa & kastiketta. Jälkkäriksi nuotiokahvit ja synttärikakku <3

Meillä on kermaperunoita,jotain hyvää pihviä/kananmunalihamureke,aurajuustokasvikset.
En jaksa alkaa väsäämään mitään erilaista.Jospa sitä jonku jälkkärit tekasit suklaamunien lisäks,vaikka valkosuklaamoussen tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kermaperunoita,jotain hyvää pihviä/kananmunalihamureke,aurajuustokasvikset.
En jaksa alkaa väsäämään mitään erilaista.Jospa sitä jonku jälkkärit tekasit suklaamunien lisäks,vaikka valkosuklaamoussen tms.

miten teet aurajuustokasvikset?

Possun sisäfilettä(marinadia en ole vielä päätäny,kun ei jaksais aina tehä sitä vakkaria), maalaisperunat, konjakki-kermakastike, vihreitä papuja sekä vihersalaatti. Jälkkäriksi suklaakakku :D ei mitään kovin erikoista safkaa,mutta miehen lemppareita kaikki <3

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

miten teet aurajuustokasvikset?

Kaupasta ihan vain pakastekasviksia,aurajuustoa päälle ja sitä kolmenjuustonkermaa.
Vuoka uuniin siksi aikaa kun kasvikset vaatii:)

kermaperunoita ja kanaa/lohta jollain hyvällä tavalla laitettuna, en oo vielä päättänyt. :)
Vihersalaatti tietenkin,jälkiruuaksi varmaan lapin herkkua kun on leipäjuusto pakkasessa.

Mä olen pääsiäisenä 3vrk Tallinnassa. Mies ja taapero saa keksiä ihan itse syömisensä. Luultavasti ovat mummon herkkupöydän ääressä ja kotona tekevät ihan normisettiä. Mä vähän odotan tota pääsiäistä, mun eka "loma" kahteen vuoteen!!!

Juuri laadin menulistaani ja päädyin tällä kertaa tällaiseen:
Keltainen kasvissosekeitto, leipäjuuston ja pääsiäislimpun kera
Graavi lohta ja viiriäisen munia salaattipedillä

Karitsanfile Persilliade, uunitomaatit, munakoiso-valkosipulipyre, valkosipulilohkoperunat ja moccakastike

Mämmivaahto

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ajattelin kokeilla sokkokokki ohjelmassa olleita ruokalajeja pääsiäisenä.

Vuohenjuustolla täytettyä helmikananrintaa

Caponataa ja tomaattivinegrettiä

Valkosuklaamoussea, maustettuja hedelmiä ja kaakao-tuille

kuulostaapa herkulliselta :) Ainakin Caponataa ajattelin itsekin tehdä pääsiäisenä.

Jos vaan jaksan, menen huomenna hakemaan kauppahallista jäniksen. Tuoretta parsaa, jos sitä jo on. Mikäli esikoinen tulee pääsiäisenä syömään, ostan toiseksi päiväksi jotain kalaa. Pasha pitää kans tehdä. Muutoin ei vielä mitään suunitelmia.

Meillä syödään huomenna kana-ananasvartaita ja grillisalaattia. Jälkkärinä mämmivaahtoa suklaamunista. Kahville teen suklaa-appelsiinikakun. Joten ei mitään hirmu erikoista, mutta meille erilaista :D

Yhteistyössä