M
"miina"
Vieras
Kävin terveyskeskuksessa lääkärissä alavatsakipujen ja vähentyneiden menkkojen takia. Kärsin siis e-pillereiden lopettamisen jälkeen valtavista menkka ja ovulaatio kivuista, jotka rajoittavat harrastuksia ja olemista todella paljon. Kivut siis jatkuvat menkkojen jälkeenkin pitkään. Vähän itsekin epäilen edndometrioosia ja sitä myös lääkäri epäili. Raskaus on haaveissa, aktiivista yritystä takana reilu vuosi ja siksi olen lopettanut e-pillerit. Lääkäri teki lähetteen naistenklinikalle ja puhui samalla lapsettomuustutkimuksista (koska yritystä takana reiluvuosi). Mutta en saanut varmuutta/ aloin vasta kotimatkalla miettiä mihin tutkimuksiin hän nyt oikeastaan teki minulle lähetteen. Vatsakipujen vai lapsettomuuden tutkimista varten. Pää oli ihan pyörällä kun minun oli määrä mennä vielä samana päivänä labraan antamaan osa näytteistä ja hormonikokeisiin myöhemmin. Kokeita oli paljon ja tarkkaa minä kierron päivänä ja mihin kellon aikaan menen mihinkin.
Ongelma on nyt siinä, että mieheni ei halua missään tapauksessa lapsettomuustutkimuksiin. Asiasta keskusteltu koska itse olisin niihin täysin valmis. Mutta muistan jostain lukeneeni ettei julkiselle puolelle pääse jos molempia (miestä ja naista) ei tutkita yhtäaikaa, onko siis näin? Huoh ja terveyskeskus on tietysti samanajan auki mitä minä olen töissä ja työpaikalla ei ole mahdollisuutta soittaa ilman ettei vähintään muutama muu ihminen kuulisi. Enkä siis haluaisi tästä asiasta toitottaa työkavereilleni. Onkohan siis aivan turhaa mennä tuonne naistenklinikalle jos mieheni ei tutkimuksiin halua vai olisiko syytä mennä yksityiselle klinikalle?
Ongelma on nyt siinä, että mieheni ei halua missään tapauksessa lapsettomuustutkimuksiin. Asiasta keskusteltu koska itse olisin niihin täysin valmis. Mutta muistan jostain lukeneeni ettei julkiselle puolelle pääse jos molempia (miestä ja naista) ei tutkita yhtäaikaa, onko siis näin? Huoh ja terveyskeskus on tietysti samanajan auki mitä minä olen töissä ja työpaikalla ei ole mahdollisuutta soittaa ilman ettei vähintään muutama muu ihminen kuulisi. Enkä siis haluaisi tästä asiasta toitottaa työkavereilleni. Onkohan siis aivan turhaa mennä tuonne naistenklinikalle jos mieheni ei tutkimuksiin halua vai olisiko syytä mennä yksityiselle klinikalle?