päänsärkyäkö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mallo

Vieras
Tyttäremme, 1v2kk on jo muutaman kuukauden ajan melkoisella vimmalla herännyt aamuyöstä raapimaan päänahkaansa. Mitään näkyvää ei näy eikä kyse ole hiusten räpläämisestä vaan ihan oikeasta raapimisesta. Joskus raapii niin kovin, että herää kokonaan ja siinä sitä sitten istuttaan pari tuntia miettimässä, tulisiko uni uudelleen. Lapsi ei itke mutta onko kenelläkään vastaavia kokemuksia. Olen itse miettinyt, voiko kyse olla särkevästä päästä? Tyttömme oli maitoallergikko pienempänä, nyt ollaan jo liki 4kk juotettu luomumaitoa, joka tuntuu sopivan hyvin - tosin lapsella on jatkuvaa, kirkasta nenävuotoa. Onko muilla kokemusta tai tietoa, voiko esim. D-vitamiini tehdä jotain tällaista? Olen jättänyt välillä tipat antamatta, ja - ehkä vain hyvää sattumaa - mutta tuntuisi, että jos en aamulla anna tippoja, yö menee paremmin....

Voisko päänahkaa kutittaa kauhiasti? Meidän tytöllä oli vauvana ihottuma pahimmillaan päässä. Koitapa kurkkia sinne mahdollisen tukan alle, olisko siellä jotain ihottumaa. Maitoa voisin melkein epäillä syylliseksi?

Kiitos Leeka K ja kolmen äiti! Varasin ajan lastenlääkärille perjantaiksi ja käyn keskustelemassa siitä maitoasiasta. Vinkkinä kuulin, että piparminttu saattaa rauhoittaa kutiavaa päänahkaa, joten huuhtelin tyttömme hiukset - runsaat sellaiset -iltakylvyn lopuksi laimealla piparminttuvedellä. Katsotaan autaako, ainakin nukahti äsken rauhallisesti...

Yhteistyössä