Pää lyö tyhjä :-) sijoitus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Mihin sinä olisit sijoittanut rahat? Katsonut asunnot, tontit, oli ajatus jopa rakentaa jotain, mutta en tiedä, pää lyö tyhjää, antakaa hyvin vinkin minulle mitä tekisit, mihin nykyään kannattaa sijoittaa, yks sijoitusasunto on jo. Onko täällä paikalla sijoittajia? Mihin sijoitatte ja jos ei ole salaisuus millä summilla? Kiitos!

ajatus siis ala sijoittaa ja lapsille samalla kerätä rahaa. Ajatuksena oli myös rivitalotontti ja muutama rivitaloa pystyyn, eli vaikka mitä mielessä, mutta silti hankala kun en tiedä mistä aloittaa, asunto on hyvä mutta ei tuo paljon iloa minulle, toki pääasia sekin on velaton, ehkä jopa myyn sen pois ja sijoitan lisää.

Mä olen aika huono pörssi jutuissa, ajattelin nyt vkloppu vapaata jos alan lukemaan lisää, paljonko sijoitat ja mitä se tuota sinulle? Jos ei ole salaisuus?
Pörssiin sijoittaminen on helppoa. Jos päätät.sijoittaa Suomeen, niin sitten vain ostat vähitellen indeksin mukaan osakkeita. Ainoa riski on sitten tuo ajoitus, mutta sitä voi pienentää kun hajauttaa ostohetket.
Oma salkku on puolisen miljoonaa ja tuottaa tai ei tuota sen mukaan miten pörssi liikkuu.

Yhtiö Osakkeen tunnus Paino (%)
Amer Sports AMEAS 2,8
Cargotec Oyj (B-osake) CGCBV 1,6
Elisa Oyj ELISA 4,6
Fortum Oyj FORTUM 6,2
Huhtamäki Oyj HUH1V 4,0
Kesko Oyj (B-osake) KESKOB 2,6
Konecranes Oyj KCR 1,3
KONE Oyj KNEBV 10,0
Metso Oyj METSO 1,0
Metsä Board (B-osake) METSB 3,2
Neste Oyj NESTE 4,1
Nokia Oyj NOKIA 10,0
Nokian Renkaat Oyj NRE1V 3,0
Nordea Bank AB (FDR) NDA1V 4,2
Orion Oyj (B-osake) ORNBV 3,6
Outokumpu Oyj OUT1V 1,5
Outotec Oyj OTE1V 0,6
Sampo Oyj (A-osake) SAMPO 10,0
Stora Enso Oyj (R-osake) STERV 4,5
Telia Company AB TELIA1 1,5
Tieto Oyj TIE1V 1,6
UPM-Kymmene Oyj UPM 9,3
Valmet VALMT 1,5
Wärtsilä Oyj Abp WRT1V 6,2
YIT Oyj YTY1V 0,7

ajatus siis ala sijoittaa ja lapsille samalla kerätä rahaa. Ajatuksena oli myös rivitalotontti ja muutama rivitaloa pystyyn, eli vaikka mitä mielessä, mutta silti hankala kun en tiedä mistä aloittaa, asunto on hyvä mutta ei tuo paljon iloa minulle, toki pääasia sekin on velaton, ehkä jopa myyn sen pois ja sijoitan lisää.
Oletko rakentamisen ammattilainen kun meinaat rakentaa rivitalon?

Mä ostaisin metsää koska viihdyn metsässä, pidän sen hoitamisesta ja koska se tuottaa jatkuvasti ja lisäksi saisin puita omiin tarpeisiin.

http://puolimiljoonaapaaomaa.blogspot.com/?m=1

Sieltä lukemaan vinkkejä. Sijoittamiseen ja säästämiseen vaikuttaa kovasti se kuinka paljon on siihen on käytettävissä... et kerro aloituksessa kuinka paljon on tarkoitus sijoittaa, onko kyse könttäsummasta vai kuukausittain tietystä määrästä? Asuntosijoittamisessa saa kyllä olla tarkkana nykyään. Riskinsä on tietysti kaikessa, hajauttamalla riskiä voi pienentää.

Mun (ulkomaalainen)mies on yksityispankkiiri veroparatiisisaarella, kiinnostaisiko varojen sijoittaminen sitä kautta? Salkun avaaminen edellyttää riittävän suurta omaisuutta. Ei tarvitse maksaa veroja Suomeen.