Ensimmäisen ja tällä hetkellä ainoan synnytin OYSissa. Mukavalta vaikutti, joskin ehdittiin hieman hätääntyä kun olin kokonaan avautunut ja siellä kävi kaikkia tätejä kurkkimassa että vauvalla oli hieman pää vinossa tai jotain ja kauheaa kiirettä piti niin kukaan ei ehtinyt meille selittämään mitään, laitteetkin alkoivat piippailemaan ympärillä ja tuntui että oltiin jo ihan hermoraunioita kun vihdoin vuoro vaihtui ja sieltä tuli vähän vanhempi ja kokeneempi kätilötätinen joka käski vain ponnistaa ja vauva olikin siitä hetkessä sitten ulkona. Kiireen takia jouduin myös odottamaan epiduraalia tosi kauan, oli talvi ja anestesialääkäri juoksi jossain auto-onnettomuuden uhrien luona koko ajan :/ .
Osastolla pääsimme perhehuoneeseen miehen kanssa ja se oli mukavaa, mutta yksi kurppainen akka siellä kiersi. Kaikki mitä tein oli väärin ja mies ei olisi saanut hoitaa lasta ollenkaan. Huomautteli mm. imetyksestä ja minun kynsistäni ja siitä, että mies oli hoitanut vauvaa enemmän kuin minä (satuin kärsimään pienestä verenhukasta enkä oikein pysynyt pystyssä ensimmäiseen vuorokauteen). Se jäi kyllä kismittämään tosi paljon, ja olisin halunnut vähän laittaa palautetta tuosta akasta, mutta koko muu henkilökunta oli oikein mukavaa ja auttavaista sakkia.