* OYS 2011 hoidot *

Pinvi: Onneksi olkoon. Toivottavasti tällä kertaa kyytiläinen pysyy kyydissä loppuun asti. =)

ON: Onko kenelläkään tullut Lugesta niin kova paha olo, että se vaivaa melkein koko ajan ja siihen välillä auttaa vain syöminen tai mehun juominen? Siis vaikka ottaa lääkkeen alakautta. Minulla on ollut jonkin verran jo viikonloppuna paha olo, mutta vasta eilen illalla se iski kunnolla ja vaivaa vieläkin. Ei tee yhtään mieli kahvia, eikä kyllä väsytäkään, vaikka kahvia en ole juonut koko aamuna. Yleensä tähän menessä olisin jo ihan poikki ilman kahvia. Miehen työpaikalla on jotakin vatsatautia liikkeellä ja nyt mietin, että voiko se sitten olla sitä, vaikkei kuumetta ole. Olo on muutenkin ihan kuin jyrän alle jääneellä ja eilisilta meni ihan pipariksi, kun nuokuin koko illan. Lämpöä oli 37 paikkeilla, mutta sitten en siitä on vähän laskenut. Pelkään, että kuvittelen nämä oireet mahdollisiksi raskausoireiksi, vaikkei niitä vielä viikkoon pitäisi tulla ja petyn sitten tämän viikon aikana tai viimeistään viikon päästä, kun raskaus ei ole alkanutkaan.

Kiitos tiedoista! :)

Tänään kävin ultrassa, n. 15 munarakkulaa siellä näkyi 7pv piikittelyn jälkeen. Lauren oli kyl mielissään ja sanoi, että olispa kaikki mun ikäsiä kun tulee niin hyvää tulosta. Toivottavasti jatkuiski hyvänä.. Mukava lääkäri muuten, ollut mulla nyt kaks viimesintä kertaa lääkärinä.

Ilmeisesti Oyssissa on nyt vähän pyritty siihen, että ainakin pari kertaa olisi sama lääkäri? Aikaisemmilla ivf-käynneillä olen hyvällä tuurilla käynyt kaikki lääkärit läpi. Nyt viime joulukuussa olin pääasiassa Maaritin asiakas ja hälle tästä mainitsinkin, että on varmasti hyvä systeemi ja luo turvallisuutta jos siinä vain pysyvät.

:heart: :heart: :heart: HOIDOKIT :heart: :heart: :heart:

kn071........................1.IVF...... ..........................vko 13
PeppiMaija..................2.IVF................................vko13
Mansikkatyttö..............2.ICSI 2.PAS.....................huhti-touko
marikukka83................4.IVF........ .......................vko15
sunray.........................2.IVF................................vko18
tuulia84......................2.IVF..... ........................Toukokuu
Milli81........................2.IVF 1.PAS... ..... ..........Touko-Kesäkuu
onlyer........................INSSI...... .. .......................??
Nyppy.......................1. IVF................................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... ..........syksy
bluebaby....................1.IVF....... .......................syksy
Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................??
Mariq.........................1.IVF..... .........................jonossa
nannah86...................2.IVF...............................Jonossa
jag78........................3. INSSI.........................
Nippe81...................3.IVF/ICSI 1.PAS................
UnelmaSirpaLeena....2.IVF................................

:D :D :D PIINAILIJAT :D :D :D

InMyDreams.............2.IVF.........................2........ pp13
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS............2.........pp10
Lapitar-77..................2.ivf.........................1.........pp6

:heart::flower::heart::flower::heart: PLUSSANNEET :heart::flower::heart::flower::heart:

Sinarella...........................1.ICSI 1.PAS
Katjuska-79......................1.IVF
Hanna-Mari1980...............2.ivf
Pinvi................................1.ivf 1.pas

Viimeksi muokattu:
Taitaa taas käydä samalla tavalla kuin ennenkin. Aamulla oli jonkin aikaa menkkajuilimista alavatsassa, mutta ajattelin sitten, että niin kauan toivoa ku ei vuoda. Sitten se toivokin taisi mennä, koska päivällä alkoi jonkinlainen vuoto, ei pelkkää tuhrua. Tulee siis muutenkin kuin vain pyyhkiessä ja kokoajan pelkään, että se voimistuu. Masentaa ja tuntuu, että turhaa edes toivoa lasta, kun ei edes hoidot auta. En enää yhtään ihmettele miksi jotkut jättävät hoidot kahden IVF/ICSI:n jälkeen, koska on tää rankkaa pettyä kerta toisen jälkeen. :'(

Minä täällä jo valmiiksi mietin muutamia asioita....minkälaisia diagnooseja teillä on lukenut saikkulapuissa nöiden hoitojen aikana? en haluaisi että pomoni saa tietää hoidoista. Ja tahtoo googletella diagnooseja jne....:| voiko lääkäriltä pyytää siiihen jotain sellaista mistä ei selviäisi miksi olen saikulla? palkattomiahan ne päivät on mut todistus pitää kuitenkin viedä. mietin jo että arvaakohan jo siitä ku on palkaton.

Peppi1981, voi ei, nytkö se päätti luovuttaa :(

bluebaby: siis saikkulapussa lukee koodi, joka itsellä on ollut vähän hoidon aikataulusta riippuen millon mitäkin, yleensä "miehestä johtuva lapsettomuushoito" vai mikähän hitto se oli käännettynä. Joskus on ollut jotain alavatsakipua. Mulla on kyllä työnantaja maksanut palkan syystä huolimatta.

bluebaby: Kyllä siellä se oikea syy lukee ja meillä mieskin on saanut sairaslomaa punktiopäivästä.

Pepille :hug: Ymmärrän just tuon tunteen, että tulee mietittyä, kannattaako jatkaa. Totta kai kannattaa vielä katsoa koko homma loppuun.

Juu sen se hoitaja sanoikin että mies saa sen punktiopäivän saikkuja. Kuinka aikaisin suunnilleen tiesitte tuon viikon jolloin punktio ja siirto tapahtuu?? luin tuolta toiselkta palstalta että siellä kirjoiteltu osalla diagnoosiksi: vatsakivut tai gynekologinen toimenpide.

Peppi, kovasti sulle voimia toivotan!! :hug: Todellakin tämä peli on raakaa mutta älä luovuta vielä ettei myöhemmin kaduta lopettaminen. Minun eno ja hänen vaimonsa ovat lapsettomia, he ovat nyt vähään päälle viidenkymmenen. Enoni on harmitellut kun he aikoinaan lopettivat homman siihen kun selvisi että vaimolla on endoa. Ovat mulle sanoneet että jatkakaan niin pitkään kun pystytte kun koskaan ei voi tietää milloin hoito onnistuu. Ihanan asian puolesta tässä kärsitään kaikki pistokset, punktiot ja sivuoireet. Suomessa lapsettomuushoidot ovat käsittääkseni maailman parhaiten kehittynyttä hoitoa.

Minua itseäni jännittää aika paljon kun lapsen yrittämistä on nyt 5 vuotta takana ja raskaus on nyt menossa vasta 5+2 että lähteekö tämä raskaus normaalisti eteenpäin. Ensimmäistä kertaa olen tässä tilanteessa.

Kiitos kannustuksesta. Välillä tuntuu, että ei vuoda ja tuhrua ei ole niin paljoa, mutta sitten seuraava vessa kerta muuttaakin ajatuksen, varsinkin töissä, kun joutuu olemaan jaloillaan koko ajan. Toisinaan toivon, että toivoa vielä olisi, mutta koita pitää itseni maan tasalla ja valmistaa itseä pahimpaan. Lämpökin on laskenut normaaliin ja rinnat eivät ole enää niin kipeät. Alavatsassa tuntuu välillä jotain, mutta voi olla, että ne johtuu suolistosta. Juilimista ei ole nyt ole ollut, kuin jotain pientä tuntunut, kun olen ollut koiran kanssa lenkillä. Pakko vain jaksaa käyttää Luget loppuun ja alkuviikosta, jos vuoto ei pahene viikonlopun aikana, teen raskustestin. Ostin eilen jo sen valmiiksi.

Moikka!!
Olen käynyt aina täällä seurailemassa miten menee!!
Hienoa että on tullut plussia tauluun!! Tsemppiä vain kaikille plussanneille, että raskaus jatkuu ja voi hyvin.
Jaksamista yrittäville ja kumpa vielä teidänkin testit näyttäisi plussaa..
Mulla olis muuten ovulaatiotestejä, jotka voisin ihan antaa pois. En jaksa ruveta niitä jemmaamaan kaiken varalta, jos tämä raskaus ei loppuun asti menisikään.
Elikkä ensimmäinen joka haluaa saa 5kpl clinick puikkotestejä ja 5kpl clear bluen digitaalilaitteeseen sopivia puikkoja!! Maksat vain postituskulut. Laittaa vaan mulle viestiä henk.kohtasesti, niin laitan testit tulemaan. On mulla muuten mammaksi testejäkin, ovulaatio. Jos joku haluaa!! Itse en pitänyt niitä kauheen luotettavina, joten jäi käyttämättä.

voi ei :( jaksamista ja voimia kaikille sitä tarvitseville!!

tänään kävin sit viimeisessä ultrassa, paikat näytti kuulemma loistavilta ja rakkuloita oli tosi hyvin. maanantaina heti sit punktioon, jännittää! saapa nähdä omalla kohdalla miten käy, eka ivf..

InMyDreams: Olen pahoillani. :| :hug:

kn071: Hienoa, että pistokset ovat toimineet ja tsemppiä punktioon. :)

ON: Täällä on vuoto kasvanut ja otan tästä lähin ne loput Luget suun kautta, ainakin nyt viikonlopun ajan. Maanantaina teen testin ja soitan sitten OYS:iin. Se on paras päivä soittaa, koska sitten on pari päivää aamuvuoroja, enkä mielelläni soitan enää harjoittelupaikassa sinne.

Välillä on ollut vaikeaa, varsinkin kun viime aikoina tuntuu lastenvaunuja tulevan vastaan joka paikassa, mutta sitten kun kotona voisi itkeä vaikka kuinka paljon, niin ei sitten enää itketä. En tiedä pystyykö kotona enemmän saamaan ajatukset muualle esim. tv:tä katsoessa kuin paikallisbussissa ja kaupungilla kävellessä, koska noissa paikoissa tuntuu, että voisin alkaa itkemään hetkellä millä hyvänsä. Kotona olen aika rauhallinen, vaikka en mitään vauva-ohjelmia pysty katsomaan.

HOIDOKIT

kn071........................1.IVF...... ..........................vko 13
PeppiMaija..................2.IVF....... .........................vko13
Mansikkatyttö..............2.ICSI 2.PAS.....................huhti-touko
marikukka83................4.IVF........ .......................vko15
sunray.........................2.IVF.... ............................vko18
tuulia84......................2.IVF..... ........................Toukokuu
Milli81........................2.IVF 1.PAS... ..... ..........Touko-Kesäkuu
onlyer........................INSSI..... . .. .......................??
Nyppy.......................1. IVF................................jonos sa
sannuli-81..................2.IVF............... .... ..........syksy
bluebaby....................1.IVF....... .......................syksy
Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................??
Mariq.........................1.IVF..... .........................jonossa
nannah86...................2.IVF........ .......................Jonossa
jag78........................3. INSSI.........................
Nippe81...................3.IVF/ICSI 1.PAS................
UnelmaSirpaLeena....2.IVF............... .................
InMyDreams.............2.IVF 1.PAS.............. toukokuu?

PIINAILIJAT

Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS............2.........pp12
Lapitar-77..................2.ivf............... ..........1.........pp8

PLUSSANNEET

Sinarella...........................1.IC SI 1.PAS
Katjuska-79......................1.IVF
Hanna-Mari1980...............2.ivf
Pinvi................................1.i vf 1.pas

Toivottavasti muokkasin listaa oikein.

Peppi, mulla kans on välillä niin vaikeaa, esim. miehelle aloin kertomaan vuodon alkamisesta niin purskahdin itkuun. Se vaan koitti illalla sanoa, ettei se testi voi vielä varmasti näyttää, mutta kyllä se niin on koska vuotokin alkoi. Aamulla oli jo voimistunut ihan menkoiksi. Taidan jättää luget tähän ja soittaa maanantaina klinikalle.

Yksi normaali vuotohan sitä piti olla välissä ennen PASsia? Eli näillä näkymin huhtikuussa pitää olla menkat ja toukokuun kiertoon voi tehdä. Masentaa kyllä kun pakkasessa ei ole kuin yhteen yritykseen, jos siihenkään... Sitten taas jonoon niin onkin jo ens kevät. Kyllä masentaa. Mun usko näiden hoitojen onnistumiseen mun kohdalla ei todellakaan ole korkealla.

Yhteistyössä