* OYS 2011 hoidot *

Mulla on ollut juilintaa heti siirron jälkeisestä päivästä, kestäen vaihtelevasti joko loppuun tai kuten nyt, se loppui tuossa noin 5-6 päivän tienoilla ja valkovuodosta tiedän, että menkat on tulollaan, sinällään rasittavaa käyttää lugeja siihen asti kunnes pitää testata.

Niin, minkäs teet kun ei kiinnity niin ei kiinnity. Ihan syvältä, pimeestä ja poikittain. Voi elämä. Sais äkkiä testata niin pääsis tuhlaan loputkin solut ja taas jonoon... On kuin joku pistelis :stick:

Hei taas! Kokeilen vielä kysyä tuosta spermaanalyysistä,saatiin tänään tulokset tai siis mies soitti oysiin ja sanottiin vaan että liikkuvuus hyvä. Tuleeko tuosta analyysistä automaattisesti vielä kotiin tarkemmat tulokset?? kauanko menee??

Voi USL, jännittää sun puolesta. Ja paha mieli neganneiden puolesta.
Itsellä ollut ihme mahakipuja alkuviikon, tänään eka päivä ilman mahakipua, ja koko ajan pelottaa että menkat alkaa. Enkä viitsi testata, kuitenkin testaan negan ja menkat alkaa samana iltana.
Kauhistuttaa kun pakkaseen ei saatu kuin yks satsi, mutta turha kait se on etukäteen sitä murehtia. Murehtii yhden asian kerrallaan.

Omaa tyhmyyttäni kyllä kans tässä moitin kun en itse ole tajunnut apteekissa kysyä sitä yhtä Suprecuria, kun ei mullakaan ole ollut tarve kuin yhdelle lisäpullolle. Ei käynyt mielessäkään, että myisivät vain yhden siitä paketista.

Lapitar-77 , ymmärrän, ettette varmaan jaksa enää uutta hoitoa. Tuo pitkä kaava on kyllä älyttömän rankkaa.. ja jos tulee vielä komplikaatioita, varmasti tulee mietittyä, ettei jaksa ehkä jatkaa. Teillä kuulostaa olevan hyvin noita soluja, ehkä saatte sitten vauvan noista :)

bluebaby : en osaa vastata, mies kävi yksityisellä testauttamassa. Oys:ssa sai yleensä jotain tuloksia aina punktiopäivänä.

Viimeksi muokattu:
voi pinvi ja nippe:( :hug:
saanhan jakaa teidän kanssa tämän olotilan :stick: ... :mad:
Ollut kyllä niin vaikea päivä ettei adrenaliinivirtaukselta varmaan nukkuakaan saa, #&%"/&!%"#%#/"&#&%#&" elämä, argh. Ehkä toivoin että saataisiin siittiöitä jättää jemmaan, että meillä olisi ehkä mahdollisuus saada jopa kaksi lasta tässä elämässä, mutta nyt 3/10 on tuloksettomasti jo tuhottu. En usko että näistä insseistä on yhtään mihinkään ja muuhunhan meillä ei ole lupaa, kun mieheltä puuttuu ne /"#%&#& siittiöt ja minua ei ns. hoideta. Olen niin katkera.

:heart: :heart: :heart: HOIDOKIT :heart: :heart: :heart:

Lapitar-77..................2.IVF.................................vko11
kn071........................1.IVF...... ..........................vko 13
PeppiMaija..................2.IVF................................vko13
Mansikkatyttö..............2.ICSI 2.PAS.....................Huhtikuu
marikukka83................4.IVF........ .......................vko15
tuulia8.......................1.IVF..... ........................Toukokuu
Milli81........................2.IVF 1.PAS... ..... ..........Touko-Kesäkuu
onlyer........................INSSI...... .. .......................??
Nyppy.......................1. IVF................................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... ..........syksy
bluebaby....................1.IVF....... .......................syksy
Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................??
Mariq.........................1.IVF..... .........................jonossa
nannah86...................2.IVF...............................Jonossa
jag78........................3. INSSI.........................
Nippe81...................3.IVF/ICSI 1.PAS................

:D :D :D PIINAILIJAT :D :D :D

Pinvi.......................1.IVF/ICSI 1.PAS.........2...........pp10
InMyDreams.............2.IVF.........................2........ pp7
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS............2.........pp4

:heart::flower::heart::flower::heart: PLUSSANNEET :heart::flower::heart::flower::heart:

Sinarella...........................1.IC SI 1.PAS
UnelmaSirpaLeena.............Luomu
Katjuska-79......................1.IVF

Viimeksi muokattu:
unelmasirpaleena :hug:

Kysyin kaveriltani, joka on proviisori, niin hän sanoi, että yliopiston apteekeista saa yhden pullon mut ns. normi apteekit ei voi myydä pelkästään yhtä :)

Keskiviikkona alkoi sit menopurin piikitys, alamahassa ny ollu jonku verran vääntöä aina hetkittäin, kuuluuko asiaan? Vettä neuvottiin juomaan se 2l/pv, minkä takia?

Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!

Olen uusi näillä palstoilla, lueskellut olen taustalla jo pidempään, varsinkin tätä OYS:n pinoa. Tuttuja tuntemuksia olen täältä lueskellut ja varsinkin pettymyksen kokeneille virtuaaliset sympatiahalit haluan lähettää! :hug:

Meillä alkaa OYS:ssa toinen IVF muutaman viikon päästä. Jonotusaika ensimmäisen ja tämän toisen hoidon kanssa on ollut se puoli vuotta. Minulla on molemmat munatorvet jouduttu poistamaan joten luomuihmettä ei meille voi tulla. Ensimmäisessä hoidossa en reagoinut pistoksiin tarpeeksi hyvin, munasoluja saatiin vain 4, joista 3 hedelmoittyi, 2 oli ihan ok. Siirto meni hyvin mutta vuoto alkoi PP12 eikä edes yritystä ollut kiinnittyä (testasin PP10-16 joka päivä koska en halunnut uskoa, että ollaan epäonnistuttu). Nyt siis koko rumba alusta.

Meillä alkaa siis ensi kuun alussa Suprecur sumut ja mukaan tulee Gonal-F annoksella 300IU/pvä heti alkuunsa. Jospa nyt alkaisi jotain tapahtumaan ja ehkä saisimme saalista pakkaseenkin asti.

Viime vuoden loppupuolella saimme lääkekaton helposti täyteen mutta hyöty ei ollut suuri, kun vuosi ehti vaihtua. Nyt "viisastuneena" tilasin sumut ja ekan 6 päivän pistokset apteekkiin etukäteen, ostan ne kerralla ja näin saan lääkekaton taas täyteen. Hyvällä tuurilla ehdin saada Kelan lääkekattotodistuksen ennen kuin täytyy ostaa lisää Gonalia ja sitten saankin ne 1,50€/pkt :D

Odottavan aika on ollut todella pitkä mutta nyt kun sumujen aloitus lähestyy, alkaa taas jännittää. Viimeksi mulla oli oiretta jos jonkinlaista ja jouduin pahoinvoinnin ja päänsäryn vuoksi olemaan pois töistäkin. Saas nähdä miten nyt menee. Onhan se tietysti sen arvoista.

Ekalla kerralla olin 100 % optimistinen, että onnistutaan varmasti, nyt olen varovaisen toiveikas. Yritän keksiä mahdollisimman paljon muuta tekemistä ettei tarvitsis koko ajan ajatella tätä asiaa, pääsisi itsekin helpommalla.

Jos joku haluaa mut päivittää listaan, mulla on punktio ja siirto viikolla 18.

Hei!

Olen uusi täällä foorumilla. Ollaan mieheni kanssa yritetty n. 5 vuotta raskautta ja siitä pari vuotta ollaan oltu hedelmöityshoidoissa. 2 inseminaatiota joista toinen plussasi mutta meni kesken, 1 ivf tuoresiirto ja pakaste joista kummastakin plussa mutta kumpikin meni varhain kesken. Näitten keskenmenojen jälkeen kävin terveyskeskuksessa juttelemassa sairaanhoitajalle joka on perehtynyt mielenterveyteen. Ne käynnit oli todellakin tarpeen ja suosittelen lämpimästi muillekkin kun omat rahkeet ei enää riitä. Niiden juttelu käyntien jälkeen jaksoin aloittaa uuden hoidon hyvillä mielin. On tämä vaan niin raakaa peliä!
Nyt toinen ivf ja tuoresiirto josta olen plussannut ja olen viikolla 4+5. Nyt saatiin ensimmäistä kertaa top alkio ja vähän jännittää miten tässä nyt käy.

Olen liittynyt Ilkka Järvelän tutkimukseen joka tutkii ivf raskauden keltarauhasen toimintaa ja raskauden kehittymistä viikoilla 4-11. 23.3 on toinen ultra jossa raskaus voidaan todeta.

:heart: :heart: :heart: HOIDOKIT :heart: :heart: :heart:

kn071........................1.IVF...... ..........................vko 13
PeppiMaija..................2.IVF................................vko13
Mansikkatyttö..............2.ICSI 2.PAS.....................huhti-touko
marikukka83................4.IVF........ .......................vko15
sunray.........................2.IVF................................vko18
tuulia84......................2.IVF..... ........................Toukokuu
Milli81........................2.IVF 1.PAS... ..... ..........Touko-Kesäkuu
onlyer........................INSSI...... .. .......................??
Nyppy.......................1. IVF................................jonossa
sannuli-81..................2.IVF............... .... ..........syksy
bluebaby....................1.IVF....... .......................syksy
Joanie......................2.IVF 1.PAS.......................??
Mariq.........................1.IVF..... .........................jonossa
nannah86...................2.IVF...............................Jonossa
jag78........................3. INSSI.........................
Nippe81...................3.IVF/ICSI 1.PAS................
UnelmaSirpaLeena....2.IVF................................

:D :D :D PIINAILIJAT :D :D :D

InMyDreams.............2.IVF.........................2........ pp11
Peppi1981..................2.ICSI 2.PAS............2.........pp8
Lapitar-77..................2.ivf.........................1.........pp4

:heart::flower::heart::flower::heart: PLUSSANNEET :heart::flower::heart::flower::heart:

Sinarella...........................1.ICSI 1.PAS
Katjuska-79......................1.IVF
Hanna-Mari1980...............2.ivf
Pinvi................................1.ivf 1.pas

Viimeksi muokattu:
Minä nyt sitten aloitin ne e-pillerit. Ja niitä nyt syödään hoitoihin asti putkeen. En tiedä oliko viisasta aloittaa kun nyt kp20/28???....mutta en vaan jaksa enää menkkoja. Onkohan jotakin haittaa hoitoja ajatellen?

bluebaby: kannattaa kysyä ivf-hoitajalta noista pillereiden aloituksista.

Minun oli sitten aloitettava merimonot jo nyt, kun apteekki möi mulle niin vanhoja paketteja, että menevät jo kesäkuussa vanhaksi. Katsotaan, päästäänkö siirtoon :)

Joko Pinvi on testaillut?

Mansikkatyttö: mulla varmaan tulee läpivuotoa noin kolmen laatan jälkeen niin mietin että pidän siinä sitten tauon ja aloitan taas 3 liuskaa. näin lääkäri neuvoi. niin saan yhdet menkat kuitenkin vielä ennen hoitoja. kun mulla mietitytti lähinnä tuo että miten kierto menee sekaisin....

Mansikkatyttö: pakko myöntää, varaslähtö on otettu :ashamed: Ja pakko myöntää sekin, että taas siellä on kaksi viivaa :ashamed: Katsotaan kuinka kauan, viimeksihän (joulukuussa) se meni piakkoin kesken. Eli ei nyt hurrata yhtään, ei olla edes varovaisen optimistisia. Ei kyllä pelätäkään. Ei tässä nyt ole kuin keväästä 2004 odotettu niin mikäs tässä :ashamed: Hävettää ja nolottaa kun kummitytön äiti on intona tunkemassa mulle ties mitä tarvikkeita :rolleyes: Ties miten monta vuotta se niitä aiko säilöä :rolleyes:

Katsotaan miten akan käy. Positiivista, että jotain siellä edes yrittää tapahtua.

Toivottavasti Pinvi sullakin lähtis raskaus etenemään loppuun saakka!! Minä täällä haaveilen välillä ja taas yritän pitää itteni kassassa. Ensiviikon ke ultrassa voi lääkäri todeta raskauden jos kaikki on menny niin kun pitäää. Vuotoa ei ole alkanu, alavatsa on välillä vähän kipeä tää on niin raakaa peliä.

Voimia ja jaksamisia kaikille kovasti :hug:

:hug: UnelmaSirpaLeena :hug:

Tervetuloa uudet OYS:laiset :flower: ja onnea hirmuisesti plussanneille :heart:

Ja kiitos Mansikkatyttö, kun olet ottanut listan päivityksen =)

Viellä tuosta sumutteen saannista: Minä sain Rovaniemellä yhden pullon ja EI ollut yliopistonapteekki. Sieltä he sanoivat, että kun monesti vaan sitä yhtä tarvitaan/kysytään, niin he ovat alkaneet niitä pakkauksia puolittaan. Ja samalla tavalla aikoinaan, kun tarvin menopuria vaan pari lisää, niin senkin sieltä sain.

Viellä viikko ensimmäiseen ultraan.... nippailut ovat vähän helpottaneet, mutta kuvotus tullu tilalle. Milloin tästä saa nauttia?? Odottavien puolella kaikki ovat jo rattaita yms hommaamassa ja minä en edes uskalla sellaisista haaveillakkaan :(

vimpula ja vampula 6+3

Pzzzkan eine kleine nachtmusik kellopelillä.. :kieh:
Mozartin rauhoittava vaikutus ei kyllä tehoa enää noin monen toiston jälkeen :LOL:
Jaksamisia muille tuon musiikin kanssa :mad: Aivan kuin lapsettomuudessa ei olisi jo tarpeeksi kestämistä |O

Viimeksi muokattu:
Sumuista: Ehkä joo poikkeuksia on, mutta näin yleisellä tasolla asia kuulemma niin on. Tokihan kannattaa aina kysyä apteekista, sillä ei häviä mitään jos kysyy.
Piikittelyä ollu ny 6 päivää, huomenna taas OYS:iin tarkasteleen tilannetta, ja perjantaina taas. Yhtä ramppaamista, mut jospa tuottais toivotun tuloksen :)

e-pillereistä: Mulla ku endo niin OYS:n lääkäri määräs 3kk putkee e-pillerit, jotta endo ei pahene. Endopesäke oli pienentynytkin niiden avulla, eli ei sinänsä hoitoihin haittaa. Toki kaikilla yksilöllisesti, joten kannattaa tarkistuttaa.

Tietääkö joku sen veden taian? Miks käskettiin tän pistoshoidon aikana välttää raskaita ponnisteluja ja vettä 2l/pv?

pinvi varovaiset onnittelut siiskin! toivotaan parasta :)

Hei kn071,

Vesi auttaa ainakin jos kohtua alkaa supistelemaan ja muistaakseni sillä on vaikutusta verenkiertoon. Mulla nenäsumutteen aikana vesi autto lieventämään päänsärkyä. Ponnistelut ja raskaiden painojen nostelu luo painetta munasarjoihin ja silloin munarakkulat eivät ainakaan saa rauhassa kasvaa. Alkion siirron jälkeenkin on hyvä olla rehkimättä 2-5 päivää jottei paine häiritse alkion kiinnittymistä.

Yhteistyössä