* OYS 2011 hoidot *

Mulla luki oysista tulleissa papereissa (meillä eri paikassa ultrat), että punktioon tultaessa tulee käydä ilmoittautumassa naistentautien poliklinikalla. Ei oo kyllä koskaan aikaisemmin tarvinnu, no samapa se on käydä siellä pyörähtämässä..
 
tässä ootetaan että saa puregonin pistää ja mennä nukkumaan, aamulla aikasin ylös ja töihin.. perjaintain ultrassa lääkäri laski että olisi 34 follikelia!?! aika hurja määrä jos on todellakin niin paljon. saa nähdä paljonko munasoluja saadaan..
maanantaina siis punktio..
 
Onlyer Miten punktio meni? Saitteko kuinka paljon munasoluja?

Omaa napaa:
No niin, siirrossa ollaan käyty. Mukana 1 nelisoluinen top alkio. Tälläkertaa ei siis sulatuksessa hävinnyt yhtään solua. Henkilökunta oli aiiiiivan mahtavaa. Paikalla paras mahdollinen lääkäri (ainakin minun mielestä, olen käynyt klinikalla 4 eri lääkärillä). Heti alkuun lääkäri mursi jään vitsailemalla minun sukista. Eli minulla jalassa sellaiset paksut talviset puna-musta-valko raidalliset sukat ja ne ilmeisesti sitten pisti lääkäriä silmään :LOL:
Lääkäri tuumasi, että näillä sukilla varmasti saadaan raskaus alkamaan :LOL:
Minua huvitti kovasti ko. kommentti. Vielä toimenpiteessäkin sanoi, että kannattaa sitten pitää näitä sukkia koko ajan. Heinäkuun helteilläkin. Vielä ovella heitti lähtiessään että näillä sukilla kyllä onnistuu :LOL:
Nähtäväksi jää. En muistanut kysyä lääkäriltä tuosta myöhäisestä siirrosta, eli nyt oli se 5 päivää ovis+, että kuinka paljon se vaikuttaa kiinnittymiseen..
Tukilääkityksenä on Lutinus 100 mg 1 kapseli 3.sti päivässä.
Testipäivä 2 viikon päästä.

Nipsu, pp1 :heart:
 
Nipsu74 mukavia piinapäiviä. Meillä punktiossa saatiin vain 7 munasolua ja tänään puhelin soi(se ei tiedä koskaan hyvää) ja hoitaja soitti ja pahoitteli että siirtoon ei päästä, yks munasolu oli räjähtäny samantien ja yks jakautui hitaasti, loput tais olla raakoja.. että näillä mennään, huomenna lääkäri soittaa niin saa nähdä miten jatko menee.. vai tuleeko ollenkaan. Kuten arvata saattaa soiton jälkeen on tullu itkettyä ihan urakalla...
 
ei, eikä osannu lääkärikään.. lähettävät meille juttelu ajan jossa sitten päätetään yritetäänkö vielä uutta stimulaatiota vai mennäänkö maksusitomuksella lahoitushoitoihin..
mut luulen että oman osansa tekee kilpirauhasen vasta-aine arvo joka on kortisoonista huolimatta pysyny koko ajan yli 1300:ssa. seuraavaksi menen ja kysyn voisiko sen koko hemmetin kilpirauhasen poistaa kun sen kanssa on vain ongelmia..
 
Onlyer pahoittelut ikävistä uutisista! Ois luullu että tuosta määrästä munasoluja olisi riittänyt pakkaseen asti :/

Nipsu74 nopeita piinapäiviä toivottelen :)

Tänään oli punktio ja 7 munasolua sieltä tuli ja nyt vain toivoa että puhelin ei huomenna soi ja saataisiin jotain pakkaseenki. Itse punktio meni oikein hyvin, ei juurikaan käynyt kipeää.
 
No niin, 7 munasolusta hedelmöitty 4 joista yksi top siirrettiin perjantaina ja loput kolme meni pakkaseen samaan olkeen. Eli onko niin että kun passiin mennään niin kaikki kolme sulatetaan ja olettaen että kaikki selviäis siitä ja yksi siirrettäis niin 2 taas pakastettais? En muistanu kysyä hoitajalta.

Mites tuulia84 punktio meni?
 
Plussatuulia piatulle :)

Meillä oli kaksi huurunenää samassa oljessa, molemmat sulatettiin, toinen siirrettiin ja toinen jäi jatkoviljelyyn. Lääkäri sanoi, että jos selviää seuraavaan päivään, niin sitten pakastetaan uudestaan. Eipä ole Oysista mitään kuulunut tuosta alkiosa, enkä itsekään ole soittanut ja kysynyt. Sepä selviää aikanaan..

ON:
menossa pp8, oireita ei oikeastaan ole. Ei kai niitä varmaan kuulu ollakkaan vielä ehkä.. en tiedä. Vaikka olen jo 3.sti raskaana ollutkin niin aina se on samanlaista oireiden kyttäämistä :LOL:
Välillä tulee valkovuoto/lutinus hulahduksia ja heti ajattelee, että nyt ne menkat alkoi. Eilen oli etovaa oloa ja menkkamaista jomottelua. Nyt ei mitään. Huokaus.. Ylihuomenna olisi kp 29/29, joten jännät päivät tässä alkaa olemaan. Testin ajattelin tehdä viikonloppuna pp11 tai pp12. Saa sitten rauhassa surra, ei tartte työkavereille esittää reipasta..

Mukavaa tammikuun viimeistä viikkoa!

Nipsu pp8 :heart:
 
Piatu: meillähän meni punktio yli odotusten, Saatiin 13 munasolua. Perjantainapa ei ollutkaan enää ilo ylimmillään, siirrettiin kaksi alkiota eikä mitään pakkaseen :(

6 oli ruvenut jakautumaan, mutta ei se lääkäri sanonut mitä niille neljälle oli tapahtunut. Ite olin niin järkyttynyt, etten älyny kysyä...

Toivo nyt näissä kahdessa, oli nimittäin meidän viimeinen käynti oys:ssa. Kolmas ja viimeinen ivf julkisella.
 
Uusi hoidokki ilmoittautuu mukaan.

Takana reilu vuosi yritystä, eilen oli ensikäynti Oysiin. Ihan positiivinen mieli jäi käynnistä, joskin aloin kotona ihmettelemään, miksi ei mitään muuta alettu edes tutkimaan kuin ainoastaan ultrattiin. Aukiolotutkimuksen kuitenkin ainakin haluaisin, että tietäisi varmasti sen puolen toiminnan. Verikokeita otettiin ainoastaan perus hiv ja hepatiitti.
Varmasti vaikutti se, että taustalla meillä on yksi kemiallinen raskaus, jotain siis tapahtuu. Silti jäi vähän :confused: olo. Jos eivät ala tarkemmin tutkimaan niitä tuolla niin kaipa ne voi yksityisellä tutkia kuitenkin.

Se yllätti, että alun helpompiin hoitoihin ei ole ollenkaan jonoa, vaan inseminaatioon pääsisi jo seuraavasta kierrosta. Clomi-resepti saatiin mukaan. Kuitenkin haluaisin nyt ensin hieman tarkempaa selvyyttä tilanteeseen. Kai sitä on vaan niin uusi ja vihreä näissä asioissa, ettei jotenkin tajunnut eilen enempää kysellä.
 
nipsu74 kävikö niin huonosti kuin edellinen viestisi antaa ymmärtää?

Tervetuloa tuutunen80! Oyssin tapoja tutkimuksiin en tiedä, meille LKS:sä muistaakseni määrättiin heti alkuun aukiolotutkimus, verikokeet sekä sperma-analyysi.

Mites tuulia84 piinapäivät sujuu?

Itsellä menossa pp11 ja oloja ei ole juuri mihinkään suuntaan, välillä ihan menkkaolo ja välillä ei mitään. Testiä en ole tehny, arvelin yrittää odottaa viikonloppuun jos tarvetta esiintyy testiä tehdä. Olo ei ole kovin luottavainen onnistumiseen, mutta saas nähdä, ei heitetä kirvestä kaivoon vielä :/
 
Piatu: joo, ei täälläkään oireita mihinkään suuntaan. Ihan järjetöntä tämä odottelu...eilenhän sitä olisi saanut jo oysin mukaan testin tehdä. Onneksi testit on vielä kaupassa, ehkä sitten viikonloppuna...tsemppiä kovasti sinne!

Tuulia84 ja pp 11
 
Ihmeen kärsivällinen olo on, kaapissa on yks digitesti ollu koko ajan, mutta en ole uskaltanu/halunnu tehdä. Viimeksi aloin pp10 päivänä jo testailemaan ja onhan se nii turhauttavaa nähdä se yks viiva siinä että enään ei halua kiusata itseä sillä.
Oireita ei edelleenkään, tai jos jotain on niin menee heti lutinuksien piikkiin.
Arvelin lauantaiaamuna testailla, jos vain maltan vielä huomisen:)
Toivotaan positiivista meille molemmille:)
 
Jokos olette testanneet piatu ja Tuulia84? Plussapuhureita!

Omaa napaa: Juu, kyllähän siinä valitettavasti niin kävi, että testi oli negatiivinen ja vuotokin alkio voimistumaan pp12.
Pakkasessa vielä 3 alkiota, seuraava pas tässä kuussa.. sitä odotellessa..

Nipsu
 
Onnea tuulia84 :)! piatulle tsemppiä huomiselle! Nipsu74, :( Toivotaan parempaa onnea ensi kertaan.

Minä juttelin lääkärin kanssa keskiviikkona ja tekevät tutkimukset julkisella puolella, kun niitä toivoin. Ensi kierrossa jo, jos ei nyt ole sattunut onnenkantamoinen ja tuuri käynyt ennen sitä. Hyvä mieli siitä (tutkimuksiin pääsystä siis).
 
Ohhoh, mikä aamu! Eli testi oli kuin olikin positiivinen "raskaana 1-2viikkoa" :) kaikesta oireettomuudesta huolimatta.
Kiitos tsempeistä teille :) nyt oottaa vielä hetki että mies tulee töistä kotiin että pääsee kertomaan uutiset hänellekkin.
 
Kestihän sita iloa miltein viikon kunnes vuoto alkoi, digilläkin testasin keskiviikkona (5+0) uudestaan ja edelleen näytti raskaana 1-2 eli eipä juuri toivoa antanu. Eli oisko jääny kemiallisen raskauden tasolle, vaikea sanoa. Pitää alkaa perumaan varhaisultra ja soittaa oyssiin että mitä sitä sitten.
Suuri pettymys mutta jotenkin osasin odottaa tätä kun onhan se vaan tilastollinen fakta että jollekki se sattuu omassa lähipiirissä tää rankempi tie. Valitettavasti se on meidän kuljettavana.
Nipsu74 luin toisesta ketjusta, sulla se on mielenkiintonen tilanne päällä? Toivotaan parasta :)
 

Yhteistyössä