Ovulaatiotestit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
maksavat toiset aika tavalla, mut näyttävät luotettavasti eli ainakin minulla se oli hintansa väärti kun ei tarvinnut kallista labrakoetta yksityisellä otattaa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 18:58 Demeter kirjoitti:
maksavat toiset aika tavalla, mut näyttävät luotettavasti eli ainakin minulla se oli hintansa väärti kun ei tarvinnut kallista labrakoetta yksityisellä otattaa..

Jatkossa jos tarvitset vielä... saat tilattua työpaikan kautta suoraan oriolasta!! Olen terveyskeskuksessa töissä ja me tilataan sieltä henkilökunnalle tavaraa joka kuukausi! lumenen,ROCin,Sebamedin ym ym tuotteita huomattavasti edullisemmin.
Tämä oli siis demeterille tarkoitettu joka käsittääkseni myös hoitoalalla ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 19:48 tiuku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 18:58 Demeter kirjoitti:

Jatkossa jos tarvitset vielä... saat tilattua työpaikan kautta suoraan oriolasta!! Olen terveyskeskuksessa töissä ja me tilataan sieltä henkilökunnalle tavaraa joka kuukausi! lumenen,ROCin,Sebamedin ym ym tuotteita huomattavasti edullisemmin.
Tämä oli siis demeterille tarkoitettu joka käsittääkseni myös hoitoalalla ;)
Kiitos juu.. nykyään saankin tavaroita sisäänostohintaan monenmoista.. kun mun ovulointia tsekattiin niin en ollut vielä töissä ;)

Olen kokeillut ovulaatiotestejä ja ne näyttivät vahvasti ovulaatiota, vaikka kuukautisia ei ollut moneen kuukauteen ollut, vain pari tippaa verta. Voiko ne näyttää väärin? Tietääkö kukaan? Tuntui vähän hassulta. Kauhea tarve tietysti olisi uskoa, että ovuloin. Nyt on käytössä terot ja clomit joten kuukautiset on taas.

Sulle, jolla ei ole ollut kuukautisia, mutta ovulaatio näkyy testillä. On se mahdollista. kaveri, jolla ei ollut ollut menkkoja neljään kuukauteen tuli raskaaksi eli oli pakko olla ovulaatio, jossain välissä, vaikka ei ollut menkkoja. laskettu aika myös näyttää, että hedelmöittyminen oli tapahtunut tuolla viimeisellä kuukautisottamana kuukautena eli ei ollut ollut koko sitä 4kk raskaana vaan vain vikan kuukauden.

Toivotaan että niin oli. Välillä tämä ihmisen kroppa toimii niin kummalla tavalla. Ovulaatio testejä saa myös halvemmalla netistä, esim perhesuunnittelun sivuilla on linkki. Samasta paikasta saa tilattua raskaustestejä huomattavasti halvemmalla. Ovat luotettavia ja tulevat postissa parin päivän sisällä.

mikä, mikä perhesuunnittelulinkki josta voi tilata ovulaatiotestejä ja raskaustestejä? kohta 8kk yritetty lasta mut ei vaan kuulu, oon jo paikallisten apteekkien kanta-asiakas... Vielä yksi kierto niin gyne laittaa jatkotutkimuksiin, miks ei tärppää. piinaavaa aikaa... tsemppiä kohtalotovereille!

Olen ihan samassa vaiheessa, kahdeksan kuukautta yritetty ja heiluttu toivon ja epätoivon rajamailla. pco diagnoosi tuli kaksi kuukautta sitten ja nyt syön hormoneja. Hormoniverikokeisiin pitäisi minunkin mennä tässä kuussa. Haluaisin että myös siittiöt testattaisiin mahd. pian niin tietäisi sitten senkin. Ne pettymykset alkaa jo olla liian tuttuja. Tänään alkoi taas kuukautiset. Ennenkään ne ei ole olleet mukavia, mutta nyt niissä on vielä ihan erityinen harmitus. Yritän vain keksiä epätoivoisesti jotain mukavaa ajateltavaa. Koitetaan kestää pettymyksiä ja toivoa silti, muttei liikaa.

Onko teillä aina ovulaatiotesteissä testiviiva yhtä tumma kontrolliviivan kanssa? Mulla nyt käytössä aconin ovistestit ja tulkinnassa ollu vähä hankaluuksia. Muutoin testiviiva ollu tosi haalee mut kp 12-13 ja kp 18-19 muuttu melkei yhtä tummaks kun kontrolliviiva, ei kuitenkaa yhtä tumma. Ja kp 18-19 viivat vielä ehkä hiukan tummempia kun kp 12-13. Onkohan ovista ollu? Nyt on toi kp 19.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2005 klo 21:20 Beige kirjoitti:
Onko teillä aina ovulaatiotesteissä testiviiva yhtä tumma kontrolliviivan kanssa? Mulla nyt käytössä aconin ovistestit ja tulkinnassa ollu vähä hankaluuksia. Muutoin testiviiva ollu tosi haalee mut kp 12-13 ja kp 18-19 muuttu melkei yhtä tummaks kun kontrolliviiva, ei kuitenkaa yhtä tumma. Ja kp 18-19 viivat vielä ehkä hiukan tummempia kun kp 12-13. Onkohan ovista ollu? Nyt on toi kp 19.

Mulla oli noin juuri, että testi viiva tuli melkein yhtä tummaksi, muttei silti ihan...näki siis että vaaleampi on. Ja ei tullut onnannut raskaaksi tuleminen millään. (eli jos ei ole yhtä tumma tai tummempi ovulaatiota ei ole)
Sitten minulle määrättiin clomifenit ja johan tärppäs =D
Toivottavasti sinulla olisi sama vaiva ja clomit auttaisivat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2005 klo 20:01 Pipari kirjoitti:
\

Mulla oli noin juuri, että testi viiva tuli melkein yhtä tummaksi, muttei silti ihan...näki siis että vaaleampi on. Ja ei tullut onnannut raskaaksi tuleminen millään. (eli jos ei ole yhtä tumma tai tummempi ovulaatiota ei ole)

Nyt kyllä vähän masensi, kun tuolta vauvakuumepalstalta sain jo sellastakin tietoo, et ei se testiviiva aina muutu yhtä tummaks kontrolliviivan kanssa ja silti on ovulaatio...Mut parempi näin, enpä sitte toivo taaskaa liikoja. Täytyy kai lähtee lääkärille, Kuinkahan helposti noita clomeja määräävät?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2005 klo 19:25 minttu kirjoitti:
Olen kokeillut ovulaatiotestejä ja ne näyttivät vahvasti ovulaatiota, vaikka kuukautisia ei ollut moneen kuukauteen ollut, vain pari tippaa verta. Voiko ne näyttää väärin? Tietääkö kukaan? Tuntui vähän hassulta. Kauhea tarve tietysti olisi uskoa, että ovuloin. Nyt on käytössä terot ja clomit joten kuukautiset on taas.

Hei Minttu,

tuli tuota kirjoitustasi lukiessa mieleen, että pco:ta sairastavilla on usein tällainen tilanne, että LH-taso (jota ovulaatiotestit mittaavat) on jatkuvasti koholla ja tämän vuoksi ovulaatiotestit voivat näyttää vaikka koko kierron positiivista. Ilmeisesti olet käynyt lääkärillä, kun clomi- ja tero-reseptit olet saanut. Tuliko tämä PCO esille lääkärillä vai olivatko munasarjasi ihan puhtaan kauniit? Clomien kanssa suosittelisin myös niitä seurantaultria, että nähtäisiin miten vaikuttavat. Lisäksi voi otattaa s-prog-testin, josta nähtäisiin keltarauhashormonin kehittyminen ja saataisiin varmuus ovulaatiolle. Nämä voivat tietysti ollakin osa hoitoasi, kun en taustojasi tiedä. Ajattelin vain kirjoittaa, jos vaikka lääkäri ei ole tällaisia asioita huomannut katsoa (heh, kova luottamus mulla lääkäreihin...). Itse olen kamppaillut 2,5 vuotta lapsettomuuden ja ovuloimattomuuden kanssa ja tiedän, kuinka inhottavaa tämä yrittäminen on, kun ei itse tiedä tapahtuuko kropassa mitään vai ei. Tsemppiä yrityksiin, toivotaan että clomit sulla tehoavat!

jees, kierron 38 pv menos eikä tietoakaan kuukautisista ja eikä kyllä raskaudestakaan! Eipä tarvinnut vielä verikokeita vaan sain gyneltä suoraan terolut reseptin. Saa nyt sitten nähdä mitä seuraavaksi. Alkas nyt ees ne kuukautiset niin vois päästä "normaali" rytmiin. Gyne kysyi että ajattelenko miten paljon sitä raskaaksi tulemista, no tottakai ja koko ajan yhä enemmän kun mitään ei tapahdu. Eli ei stressiä... no eipä tietenkään... Lykkyä kohtalotovereille!!!

Kyselin eilen gynelta noista testeistä, hänen mielestään ne ovat kalliita ja niistä ei ole vastaavaa hyötyä...
Miksiköhän niitä on tehty, huijatakseen meitä jotka haluaisimme lapsia?
Huoh, alkais nyt menkkarit niin vois ees päästä tositoimiin kaavinnan jälkeen, mutta kuulemma näytti siltä että voi kestää kuukauden vielä.

Itkuhan tässä tulee väkisinkin :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2005 klo 22:27 Beige kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2005 klo 20:01 Pipari kirjoitti:
\

Nyt kyllä vähän masensi, kun tuolta vauvakuumepalstalta sain jo sellastakin tietoo, et ei se testiviiva aina muutu yhtä tummaks kontrolliviivan kanssa ja silti on ovulaatio...Mut parempi näin, enpä sitte toivo taaskaa liikoja. Täytyy kai lähtee lääkärille, Kuinkahan helposti noita clomeja määräävät?

Nyt se ovulaatio sitten vihdoin löytyi!!!Kp 23 oli testiviiva yhtä tumma kontrolliviivan kanssa ja tänään kp 24 vielä tummempi. En olisi uskonut että ovis on näinkin myöhään. Eipä oo meillä ikinä tainnu olla paljoo yritystä näihin aikoihin. Onhan mulla kyllä kierrot pisimmillään ollu 37 päivää. PIRISTI MIELTÄ IHAN ÄLYTTÖMÄSTI ja ei taas tunnu niin epätoivoselta lapsen saaminen. SUOSITTELEN KAIKILLE SIIS EHDOTTOMASTI NOITA TESTEJÄ!!

Kiitos beige toivon tuomisesta tähän tikutteluun :flower:
Vauva on ollut tilauksessa 6/04 lähtien. Kierto 31-41 päivää, pääsääntöisesti tossa 33 päivän paikkeilla. Tänään kp 12 ja aloitin oviksen bongailun tikuttamalla ensimmäistä kertaa. Tikkuja on 20kpl eli pitäisi riittää tummemman viivan löytymiseksi jos se on löytyäkseen.
Kyllä sen on löydyttävä ja sitten "täsmä ampumaan" :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2005 klo 21:31 Martta76 kirjoitti:
Kiitos beige toivon tuomisesta tähän tikutteluun :flower:
Vauva on ollut tilauksessa 6/04 lähtien. Kierto 31-41 päivää, pääsääntöisesti tossa 33 päivän paikkeilla. Tänään kp 12 ja aloitin oviksen bongailun tikuttamalla ensimmäistä kertaa. Tikkuja on 20kpl eli pitäisi riittää tummemman viivan löytymiseksi jos se on löytyäkseen.
Kyllä sen on löydyttävä ja sitten "täsmä ampumaan" :kieh:

Mahdottoman paljon onnea tikutteluun!!! Mä tässä alan ens viikolla jännäillä, että alkaako ne menkat vai ei...Pääsiäiseen asti ois tarkotus odottaa ja sitte raskaustestin paikka, toivottavasti!

Vähän aikaa olen ollut poissa täältä. Mutta pco:n takia juuri sain nuo clomit ja terot. Seurantaultra, ensimmäinen on nyt perjantaina. Jännittää että näkyykö sielä mitään "parannusta". Toivotaan. Niissä ovulaatio testeissä hämäsi se, että ne näyttivät ovulaatiota vain yhden päivän ja juuri oikeaan aikaan. Sen takia epäilytti, että oisko ne ollu oikeassa.

Eilen kp 15, tikutin klo 22 aikoihin ja yllätyksseni testi viiva oli tummempi kuin kontrolli :) Edellisenä päivänä klo 18 aikoihin testi viiva oli selkeesti kontrolliviivaa himmeempi.
Kierto on mulla ollut hieman pidempi eli 33 päivän paikkeilla, joten yllätyin kun jo tässävaiheesa bongasin oviksen..jos se nt sitä on. Tänään tein taas testin ja testi viiva kontrollia haaleempi. Eilen kyllä heti sitten jo "täsmä ammuttiin" :p

Testasin Aconilla, ohjeessa mainittiin että ei saa tehdä aamuvirtsasta. Onko klo:n ajalla muuten väliä? Sen tiedän että testaus väli ei saisi oll yli 24h ettei mee ohi.

N. 2kk sitten ultrassa gyne antoi tuomion että molemmat munasarjat "jonkin verran pco tyyppiset"...täällä kirjoitettiin että pco saattaa pitää LH-tasoa kohollaan kaiken aikaa. Olikohan se eilinen tummaviiva ovis vai jokin häiriö..muinapäivinä testiviiva ollut kuitenkin selvästi himmeempi kuin eilen.

Kertokaahan kokemuksianne/ajatuksianne aprikointiini!

On tää vaikeeta, mutta ei auta kuin toivoa parasta :wave:

Tänään tuli todiste siitä, että ainakin minun kohdalla ovulaatiotestit näyttää mitä sattuu. Tänään ammulla näytti vahvaa plussaa, mutta ultrassa ei näkynyt valikoitunutta munasolua, vain yksi vähän suurempi, mutta liian pieni silti. Eli en siis voi ovuloida. Munasarjat siis huijaa. Clomifem ei ainakaan tällä annostuksella näytä toimivan.

Yhteistyössä