Ovulaatiotestistä

Hei!

Tein aamulla Sofin one step ovulaatiotestin aamuvirtsasta klo 10. Ohjeissa käsketään tekeään testi muusta kuin aamuvirtsasta, koska LH näky virtsassa luotettavimmin klo 10-20. Tulos oli todella selkeä plussa eli testiviiva oli tummempi kuin kontrolli. Nyt mietin voiko tulokseeen luottaa, koska käytin aamun ekaa pissaa.
 
Kyllä mä luottaisin silti. Käsittääkseni LH erittyy vasta hereillä oltuaan ja siksi ei ennen klo 10 tehtynä välttämättä näytä positiivista. Mutta jos sulla on kerta ollut positiivinen, niin kyllähän sitä on virtsassa ollut. Joissain testeissä ei sanota tuota aikarajaa ollenkaan. Tee uusi testi oman mielen rauhan vuoksi. Mulla yleensä näkyy ensin tasavahvat viivat, seuraavana päivänä vahvempi testiviiva, joka kestää koko päivän ja seuraavana aamuna sitten haalea oviksen mentyä ohi.
 
Mullakin olis ovulaatiotesteihin liittyvä kysymys..
Olen nyt tehnyt neljänä aamuna ekasta pissasta (n.klo 6) testin. Luin jostakin, että paras aika olisi klo 10-20, mut et aamupissastakin voisi tehdä (paras aika, kun muistaa eikä tarvii pidätellä pissaa päivällä). Muina aamuina tikkuun on tullut vain kontrolliviiva, mutta su aamuna nukuin pidempään (yli 9) ja testissä oli hyvin haalea viiva.
Sitten tuli vielä sellainen virhe tehtyä, että luin jostain tai sitten luin mukana tulleesta ohjeesta väärin, että tikkua pidetään pissassa 3 sekuntia, vaikka nyt tajusin, että olisi pitänyt pitää 5 sekuntia.
Onkohan tästä testailusta ollut nyt mitään iloa? Mulla on kierto 28-36 päivää ollut nämä 3 kiertoa, milloin ei ehkäisyä ole ollut.
Sekava selitys.. Mut kannattaisikohan nyt jatkaa testaamista aamulla vai siirtää testaus iltapäivään vai lopettaa tältä kierrolta? Päivällä en voi töissä testata, eli aika olis joko se klo 6 tai sitten neljän jälkeen iltapäivällä. Viimeiset menkat alkoi 17.1 eli nyt on kp 15.
Ovulaatiotestit on raskauskeijun omia liuskatestejä. Ja eka kertaa tämmösten kanssa pelailen, niinkuin varmaan huomaa...
 
Tein eilen testin vielä uudestaan töiden jälkeen ja siihen tuli haalea viiva. Aamulla ollut siis aina vain kontrolliviiva tähän asti. Siirrän nyt testaamisen iltapäivään. Ehkäpä se ovulaatio on vasta tulossa.. Vai voiko haale viiva tulla vielä ovulaation jälkeenkin?

Se 3 sekunnin virhe tuli siitä, kun tilasin samalla ovulaatio- ja raskaustestejä, ja raskaustestin ohjeessa oli 3 sekuntia. Luin eilen ohjeet vielä tarkemmin läpi. Jospa tämä nyt alkaisi luistaa niinkuin pitääkin..
 
Pink* Kyllä se ovisplussa on sitten ihan selkeä ovisplussa, kun se LH-huippu pärähtää :) Mie dippaan joskus jopa yli 10 sek. ja silti oon saanu ihan oikeaoppisen ovisplussan.

Ite testailen mieluiten aamusta, mutta jossain vaiheessa kiertoa sekä aamusta että iltapäivästä :D Yleensä aamulla saa vahvimmat tulokset.
 

Yhteistyössä