ovulaatiosta ja ultrasta

• Viestiketjun aloittaja ihmetys iski
  • Ensimmäinen viesti
ihmetys iski
No niin, osaankohan edes selostaa niin et joku ymmärtäis...

Eli mulle tehtiin kiertopäivänä 12 ultra(ei lapsettomuusklinikalla vaan ihan muuten) ja samalla kysyin kohdun limakalvon paksuuden ja munarakkulan koon, kun oma lapsettomuuslääkäri sanoi et vois kysyä ne kun kerta ultra tuona päivänä tehdään.

Tää ultraava lääkäri sanoi et en ovuloi tässä kierrossa. Mä olin et aha, ok ja soitin sit lapsettomuusklinikalle josta sanottiin et on mahdollista että niin on, mut et voisin kuitenkin tehdä ovulaatiotestiä viikonloppuna (kp 15 ja 16) varmuuden vuoksi, JOS vaikka ultraava lääkäri ois kattonu väärin (?).

Tein niitä sit ihan huvikseni, ja tadaa, kiertopäivä 15 näytti ovulaatiota.

Nyt en sit tiedä mitä ajatella. Voiko testi näyttää ovulaation vaikka sitä ei ole? Voiko kokenut gyne(joka on hoitanu myös lapsettomuus juttuja) katsoa väärin? Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Hoitojen kannalta on ihan sama, inssiä ei voida kuitenkaan enää maanataina tehdä mut tulevaisuutta varten kiinnostais. Oon ovuloinu aiemmin (takana myös alkanut raskaus) ja joka kierto on ovistesti näyttäny ovulaation.. Mut eikö sitä oo sit välttämättä aina ollutkaan?

Testi joka näytti positiivista oli fertest..

En osaa sanoa voiko ultraava gyne erehtyä, mutta miksipäs ei jos sieltä hoitopaikasta käskettiin kuitenkin testata ovista.
Oman gyneni mukaan ovistestit ovat nykyään todella luotettavia ja minulla ultra ja testit ovat pitäneet paikkaansa. En myöskään tiedä minkä kokoinen muniksen pitäisi olla muutama päivä ennen ovistestin plussaa, mutta mulla oli 19,9mm sinä päivänä kun ovistesti näytti plussaa ja ihan selvästi havaittavissa. Ultrasihan se molemmat puolet?

Kuinka paksu sulla oli limakalvo?

ihmetys iski
Mulla oli limakalvo 9 mm (ja sen luin paperista jälkeenpäin)..Mulla on tehty ultra&ovistesti ennen edellistä inssiä ja silloin kyllä näkyi tuleva ovis ultrassa, mut oli eri lääkäri..

Toi 9 mm oli mun mielestä vähän (en tiedä miksi, kuvittelen et pitäis olla jotain 14 mm..) ja testasin silllä oletuksella et ovista ei ole ja et se vaan varmistetaan et se ei näy myöskään testissä..

Soitin klinikalle tänään ja ne sanoi et kyl ovistestiin voi luottaa ja et se gyne on varmaan kattonu väärin.. Mutta silti itseä epäilyttää nyt sekä ultrat että ovistestit.. :/

Yhteistyössä