Alkuraskauden verenvuodot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anri82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

anri82

Jäsen
02.04.2007
244
0
16
Mulla sellanen tilanne, et menin parisen viikkoa sit lääkäriin huonon olon takia ja siel selviskin että olen raskaana, vuotoa mulla oli ollut parisen viikkoa:aluksi enemmän ja sit vähäistä...Lääkäri meinas että todennäkösesti menee kesken!
No tänään oli sit neuvolassa ultra ja siellä näkyi sikiön sydänkaiku, mut mitat vastasi viikkoja 6+ ja menkkojen mukaan pitäs olla rv8+...Mutta kiertoki saatto olla pitempi, kun olem kolmisen kuukautta sit synnyttäny pojan, joka suruksemme menehtyi pian syntymänsä jälkeen :'( !Ja edelliset menkat kesti aika pitkään, melkein kaks viikkoa... Terkka kyllä lohutteli ettei se välttämättä kesken mene että monilla on vuotoa alkuraskaudessa ja vauva pysyy kyydissä siitä huolimatta...
Mut ihtiä pelottaa tosi paljon kun aiemmisssa raskauksissa ei tällaista ole ollut( 3 lasta olen synnyttänyt)
Onko muilla ollut vastaavaa ja miten raskaus on mennyt?

Mulla on takana viisi raskautta, joissa neljässä on ollut jonkinlaista vuotoa. Yksi oli ilman vuotoja, mutta se todettiinkin keskeytyneeksi keskenmenoksi :(
Nyt odotan viidettä (siis kuudes raskaus) ja tässä vuotoa on ollut reiluiten. Ensin vuosin viikolla 6+ monta päivää, ja silti ultrassa nähtiin sydämen syke. Vuotoa oli ajoittain tuhruna viikolle 10+ jolloin taas "hulahti" reilummin. Ultrassa taas kaikki ok, vaikka vuoto jatkoi välillä niukkana välillä reilumpana yli viikon. Tuhruttelua jatkui viikolle 12+2, jonka jälkeen ei enää ole ollut. Ultrassa 12+3 lääkäri totesi vuodon tulleen istukasta, mutta sanoi, että on suhteellisen yleistä. Kun kohtu ja istukka kasvavat, vuotokin vähenee ja loppuu.

Mun lääkärin mukaan vuodot on todellakin yleisiä, ja jos syke on ultralla nähty on jo n.90% varmuus siitä, että sikiö pysyy mukana :heart:
Toivotaan, että sullakin näin!

Olen pahoillani suuren menetyksesi vuoksi. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Tuo alkuraskauden vuoto tuntuu olevan aika yleistäkin ja itselläni tuli tuhruvuotoa ensin viikolla 7+jotain ja sitten oikein runsaasti kirkasta vuotoa kymmenennen viikon paikkeilla ja silti kaikki yhä hyvin ja nyt mennään viikolla 28+1. Alusta asti epäilivät, että istukka olisi kohdunsuulla ja siitä olisivat nuo vuodot aiheutuneet. Todennäköisesti syy tosiaan oli siinä, koska myöhemmissä ultrissa selvinnyt, että istukka tosiaan oli vielä rv 18 kohdunsuun päällä ja tänään viimeksi katsottu ja yhä tulee ihan siihen reunalle, joten seurantaa jatketaan ja toivotaan, että siitä vielä siirtyisi etäämmälle. Eli ei tuo vuoto varmaan kovin vaarallista ole, jos vielä pari viikkoa vuodon jälkeekin sydän yhä sykkii. Toivotaan niin.

Osanotto suurtakin suurempaan suruunne! :'( :hug:

Mulla oli toisessa raskaudessa niin, että raskauden alussa tuli ihan yhtäkkiä aika reilusti vuotoa. ottivat minut sitten heti päivystykseen ja lääkäri teki sisätutkimuksen. Ja arveli, että raskaus oli mennyt kesken. Mutta varmuuden vuoksi laittoi minut ultraan. Ja siellä näkyi pikkuinen ihan hyvissä voimissa. Tämän jälkeen minulla tuli alkuraskauden aikana aina välillä pientä vuotoa. Ei joka päivä, mutta aina silloin tällöin. Tätä siis kesti koko alkuraskauden ajan. Mutta raskauden edetessä vuodot loppui ja tyttö on nyt oikein itsepäinen 3,5 vuotias. :D

Minullekin sanottiin, että alkuraskauden vuodot on aika yleisiä. Että monesti ne säikyttää kauheesti, useimmiten kuitenkin turhaan.

Toivon todellakin että teidänkin pikkuinen pysyy masussa ja että kaikki menee hyvin! :heart:

mulla ollut lähes koko raskauden ajan joitain vuotoja. juhannuksena mökillä, keskellä ei mitään, alkoi vuoto ja siinä meni se juhannus. se oli aivan hirveetä. ja sitä jatkui. vuotojen takia olemme käyneet ultrassa yhteensä jo 5 kertaa ja raskausviikkoja on 15.
nyt on vuodot loppuneet, ainakin tällä erää, ja vauva voi hyvin. tänään syke oli lääkärillä 150 joten murunen on mukana edelleen. :heart:
joten älä hätäile, voi olla täysin vaaratonta. :hug:

Kiitoksia teille jotka vastailitte, oli tosi helpottavaa kuulla että voi olla normaaliakin! Täytyy vaan toivoa parasta, että raskaus jatkuisi ja saisimme tämän vauvan pitää, sitä on tullut paljo aremmaksi, kun pienokainen menehtyi! Mua vaan huolestuttaa nämä selkäkivutki, kun oon kuullu et se enteilee joskus keskenmenoa! Terveydenh. kyllä sanoi et se on ihan normaalia et joillain heti selkä kipeytyy ja kun mie oon joka raskauden aikana selkäkivuista kärsiny, välillä enemmän ja välil vähemmän, toista ootin niin koko raskaudenajan oli selkä kipua...

Niin ja kiitoksia osanotoista!

Mulla oli kahdesti vuotoa alkuraskaussa, taisi olla viikoilla 5 ja 7. Nyt lääkäri otti kohdunsuulta näytteen ja sanoi että kun vanupuikolla koski kohdunsuuta niin heti tuli verta eli siitä kai johtuneet nuo vuodotkin. Ajattelin vaan laittaa oman tarinani että kaikki voi olla ihan hyvin vaikka vähän vuotaisikin. Mutta pitkä on matka mullakin vielä että saan nyytin syliin
Hormonihirviö11+6

Tänään kävin sitten neuvolassa ja nyt ultran mukaan viikkoja on 8+, että sikiö oli ainakin kasvanut ja pulssi näkyi selvästi!
Pieni pelko koko ajan läsnä, mut toivon kovasti että kaikki menisi nyt hyvin ja saisimme tämän vauvan pitää!

Yhteistyössä