ovulaation jälkeisiä "oireita".

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja doggynen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

doggynen

Vieras
kysymys koskee ovulaation jälkeisiä "oireita" eli tieto iskussa lukee että ovulaation jälkeinen kausi on ns. kuiva... ja niin minulla aikaisemmin ollutkin... tässä kuussa kun ovulaatiota tikutin ja se löytyi täydellisenä ja se hyödynnettiin. Mutta kuivaa kautta ei ole kuulunut, voiko tämä tarkoittaa raskautumista vai mistä on kyse? limailu on ollut nyt ovulaation jälkeen siis suhteellisen voimakasta.

No mulla ainakaan tärppikierrossa ei ollut "kuivaa" vaihetta. Ovislimojen jälkeen alkoi aika voimakas valkovuotovaihe, joka voimistui vain menkkoja odotellessa, joita ei sitten tullut. Mutta oli siis valkovuotoa, ei ovisliman tapaista.

ei ole oikeastaan koskaan ollut mitään kuivaa kautta oviksen jälkeen. Heti kun ovislimat loppuu, niin ehkä yksi kuiva päivä on välissä ja sit alkaakin valkkaria lorisemaan...

Mulla alkoi heti ovulaation jälkeen menkkamaiset vatsakivut ja järjetön ummetus..lisäksi alavatsaa vihloo välillä. Ensimmäisessä raskaudessa ummetus alkoi n.5pvä plussauksen jälkeen. Ovulaationi oli testin mukaan kp 11 /27-30 eli aika aikaisin. Nyt mietin pitäsköhän tehdä jo raskaustesti vaikka viikko pitäs olla vielä menkkojen alkuun. Tuskin testi vielä plussaa näyttäskään...?

Moni noista oviksen jälkeisistä oireista on vain normaaleja keltarauhashormonista johtuvia oireita.
Eihän alkio ole edes kiinnittynyt vielä 1 - 3 päivää oviksen jälkeen, joten tilanne ei poikkea mitenkään normaalista kierrosta.
Rintojen turvotus, arkuus jne. johtuvat keltarauhashormonista, jota erittyy jokaisessa ovulatorisessa kierrossa.

Itselläni esim. on menossa 11 pvä ovulaatiosta ja on etovaa oloa sekä rinnat turvonneet ja kaikenlaista nippailua alavatsalla, mutten ole raskaana taatusti.

Yhteistyössä