ovulaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
milloin on hedelmällisin aika jos kierron pituus on yleensä 24 vrk. Olin luullut että minun tapauksessani se olisi 12 vrk, mutta kuulemma nykytietämyksen mukaan se on 9-14 vrk?! Eli ennen vanhaan laskettiin että ovulaatio tapahtuu suunnilleen kierron puolessa välissä ja näin minäkin luulin kunnes sain uutta infoa raskautta yrittävältä ystävältäni.

Näin mäkin olin asian ymmärtänyt, mutta tosiaan ystävättäreni jnoka nyt yrittää raskaaksi tuloa, selitti ettei nykyään ovulaatiota lasketa noin?! En ymmärrä miten muutoin sen voisi laskea? Mutta yhtäkaikki hänelle oli sanottu että hedelmällistä aikaa olisi noin 9-14 vrk välisenä aikana kuukautisten jälkeen?

Olen löytänyt muutaman ovulaatiolaskurin netistä, ja nekin antavat hieman toisistaan poikkevat ovulaatiopäivät...Eli eipä niistä taida paljon apua olla. :(

quote title="10.08.2005 klo 00:03 vieras kirjoitti"]
milloin on hedelmällisin aika jos kierron pituus on yleensä 24 vrk. Olin luullut että minun tapauksessani se olisi 12 vrk, mutta kuulemma nykytietämyksen mukaan se on 9-14 vrk?! Eli ennen vanhaan laskettiin että ovulaatio tapahtuu suunnilleen kierron puolessa välissä ja näin minäkin luulin kunnes sain uutta infoa raskautta yrittävältä ystävältäni
.

Kun keväällä ostin apteekista clearblue ovulaatiotestejä niin täällä ohjeissa käsketään aloittaa testaaminen (jos kierto esim tuo 24 vrk) kierron 7 päivänä ja jatkaa kunnes testi näyttää plussaa. Itellä kierto on 28 pvä ja aloitus olisi ollut kierron 11 pvä testasin sitte 12 pvä plussan. Aika sekavasti selitin mutta toivottavasti auttaa jotenkin.[/i]

Hei!

Käyppä kokeilemassa tässä linkissä: http://www.vauva-lehti.fi/odotusjasynnytys/ovulaatiolaskuri.asp?f=23
meillä nyt 5 kk vanha tytöntyllerö, kun tuon laskurin mukaan toimittiin =)

Yhteistyössä