Ovulaatio-testistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BeiBei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

BeiBei

Jäsen
30.03.2012
518
20
18
36
Mustasaari
Heippa,

tilasin mammaksi.fi:stä ovulaatiotestejä ja olen niitä nyt tehnyt tässä viikon päivät, ja voiko olla mahdollista että testeissä on kaksi viivaa edelleen, 7. päivä tänään kun tein. Alussa viiva oli haalea, sitten vähän tummempi ja taas haaleampi. Nyt se on taas ruvennut tummumaan. Ei kuitenkaan koskaan ole ollut yhtä tumma kuin "pääviiva". Yritin hakea netistä apua, monessa paikassa on ollut että ovulaatio kestää n. 4 päivää (?).

Tässä minua jo vähän on ruvennut naurattamaan nämä testitulokset, voiko tämä pitää paikkaansa? :confused:

Kiitoksia avusta!

Mulla näkyy yleensä aina kaksi viivaa. Se on ihan normaalia. Vain tasavahva tai vahvempi testiviiva merkitsee ovulaatiota. Ovulaation kyllä erottaa selkeästä tummasta testivivasta. Huippu saattaa mennä oho, jos testaa vain kerran päivässä.

Hei "beibei"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Tuo lienee monellakin ongelmallista tuo tulkinnan vaikeus ovulaatiotesteissä.. Mutta niinkuin jo edellinenkin vastasi, vain tuo lähes samanlainen viiva tulkitaan positiiviseksi testiksi.

Hedelmällisimmät päivät ovat juuri nuo n. 3 päivää ovulaation ajankohtana. Munasolu irtoaa yleensä n. 24-36 tuntia ovulaatiotestin näyttämästä positiivisestä tuloksesta eli ns. lh-huipusta. Ovulaatiotestit näyttävät tosiaan vain tuon hormonin nousun mutta eivät välttämättä varmasti sitä irtoaako munasolu. Pääsääntöisesti säännöllissä kierrossa ovulaatio on n. 14 vrk ennen kuukautisten alkamista, niihin aikoihin kannattaa tuo testaaminenkin ajoittaa.

Jos mahdollista, kehoittaisin sinua kokeilemaan digitaalista ovulaatiotestiä jossa ei pitäisi olla tuota tulkinnanvaikeutta eli näyttää vai neg tai pos.

Onnea matkaan!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä