Oviksen jälkeen lämmöt laskee?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saana

Vieras
Olen tässä seuraillut lämpöjäni ja norm. lämpö esim kuukautisten aikana on siinä 35.8-36 hujakoilla. Päivä ennen ovista lämpö laski 35.2 ja taas seuraavana päivänä nousi 36.4, joka oli hyvä merkki! Tikutin myös oviksen ja koin kaikke sen oireet, kuten aina..

No, eilen ja tänään (tänään 5pvä oviksesta) lämpö onkin laskenut hieman, molempina aamuina se oli 36,1, mitä tämä tarkoittaa??? Onkohan nyt niin että en olekaan ovuloinut?

Mittaatko digitaalisella mittarilla?
Sillä saa aivan höpö-höpö lukuja kun mittarin toiminta perustuu siihen, että lämpö nousee tietyllä tahdilla. Jos lämmön nousu hidastuu, mittari piippaa ja näyttää valmista, vaikka ei tosiasiassa vielä olisi.
On tietysti myös mahdollista, ettei ovulaatiota ole tapahtunut. Yksi teoria olisi myös kiinnittymisen aikana tapahtuva lämmön notkahdus, tuo 5 päivää oviksesta voisi sopia siihenkin kuvioon.
Kannattaa myös muistaa, että lämpömenetelmä on tosi herkkä eli lyhyempi/pidempi yöuni, huoneen kuumuus, illalla nautittu punaviinilasi jne vaikuttavat noihin tuloksiin. Siksi lämpöjen perusteella ei kannata vetää hirveän suuria johtopäätöksiä.
Jos lämpöjä haluaa mitata, kannattaa tulostaa esim. Pesun sivulta taulukko, johon lämmöistä voi piirtää käyrää. Siitä näkee tarkemmin miten lämmöt käyttäytyvät kuin mitä pelkkien lukujen perusteella.

Ovis voi olla myös viivästynyt, jos lämmöt eivät nouse kunnolla ja pysy siellä. Eli oireet ym. ovat samat, mutta stressistä, matkasta tmv johtuen ei ovis tulekaan.

Mittausajoissa olen itse huomannut, että tunti pidempään nukkumista nostaa lämpöjä n. 0.1 astetta. Eli kannattaa laittaa mittausaika ylös, niin voi laskea mahd. virhemarginaaleja.

Ja itse mittaan aina suusta, kielen alta, on tarkempi kuin kainalosta.

Yhteistyössä