ovikello soi.. avaatko aina?

Avaatko oven aina kun joku tulee ilmoittamatta(et siis odota ketään) soittelemaan ovikelloa? Kun olet suihkussa, nukkumassa, miehen kanssa pupuilemassa, ihan muuten vaan kiireinen/väsynyt?

Mitä ajattelet, jos tiedät/kuulet, että kotona ollaan, mutta sinulle ei avata ovea?

Itse en avaa jos ei huvita...! Kyseessä on mun koti, enkä koe, että mun olis pakko avata kaikille, jotka nyt sattuu ovikelloa soittamaan.
 
hmp
yleensä, katson ensin kuka mahtaa olla ovisilmästä, muutaman kerran tullut talkkari sisälle yleisavaimella kun ollut suihkussa enkä kerenny avaamaan.. ei kivaa.. kuulemma ilmanvaihtokanavien puhdistus tai jtn..
 
Ööh, meillä ei ees oo ovikelloa :D Ovi on auki aina kun ollaan kotona. Ja vieraat ihmiset yleensä osaa koputtaa ja jos ei osaa niin törmäävät ovella koiraan. Tutut koputtaa ja hetken kuluttua astelevat sisään ovella huhuillen. Kaverit nauraakin että meillä on avoimet ovet 24/7 ja viihtyvät hyvin täällä kun porukkaa tulee ja menee aika usein. Ja aina avaan oven kun koputetaan, epämieluisillekkin vieraille ja väsyneenäkin, sanon sit siinä ovella jos ei käy peremmälle tulo.
 
Jos en odota ketään, niin iltaisin kurkkaisen ikkunasta ensin, mutta avaan oven kyllä.

Päivisin avaan oven ihan suoraan kurkkimatta ikkunasta. Kun olen päivät kotona, niin meille saattaa tulla joku naapuruston pienistä koululaisista jos on avaimet unohtanut.
 
cruelladevil
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Avaan.En kyllä illlalla tai yöllä etten ikkunasta kurkkaisi.Tuntemattomiin puheluihin en yleensä vastaa.On yleesä jotain kaupustelijoita ym.
suurinpiirtein näin... kerrankin jos ois jättäny avaamatti niin ois loppunu autosta varmaan akku... naapuri nimittäin tuli ystävällisesti kertomaan että on valot päällä!
 

Yhteistyössä