Ovestin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anonyymi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anonyymi

Vieras
Olen 22 ja käytän ovestenia kuivien limakalvojen hoitoon. Ja mietin, että voiko ovestin vaikuttaa kuukautisrytmiin? En käytä siis hormonaalista ehkäisyä. Kuukautiskierto oli ennen tasan 30 pv, mutta nyt se heittelee 25-40, kun aloin käyttämään ovestenia. Ovestinhan sisältää estogeenin jotain synteettistä muotoa...

Olen 22 ja käytän ovestenia kuivien limakalvojen hoitoon. Ja mietin, että voiko ovestin vaikuttaa kuukautisrytmiin? En käytä siis hormonaalista ehkäisyä. Kuukautiskierto oli ennen tasan 30 pv, mutta nyt se heittelee 25-40, kun aloin käyttämään ovestenia. Ovestinhan sisältää estogeenin jotain synteettistä muotoa...

Hmm, ei sillä kai ainakaan PITÄISI olla mitään noin laajoja vaikutuksia. Voisiko olla että kierron heitteleminen ja kuivat limakalvot johtuisivatkin jostain kolmannesta syystä...

Viimeksi muokattu:
Itse olen pian 22 ja käytän ovestinia kuiviin limakavloihin. En tiedä onko vaikuttanut kuukautiskiertooni, koska minulla menkat ovat muutenkin epäsäännölliset.

Onko ovestin auttanut kuiviin limakalvoihin sinulla? Käytin sitä, mutta sitten tulivat menkat joten nyt on taukoa käytöstä. Minä sain lääkäriltä sellaisen käsityksen, että ovestin auttaa vain, jos kuivuus johtuu estrogeenin puutteesta, jota nuorilla naisilla ei edes vissiin voi olla tai on tosi harvinaista jos on. Siks epäilen sen vaikutusta... Mut mites sulla?