Ovatko tämän palstan kirjoittajat oikeasti niin tyranneja kuin miltä vaikuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettijä

Vieras
Sama kaava toistuu joka päivä tällä palstalla: joku kirjoittaa miehensä jostain "viasta" tai tekemisestä, niin samantien on parikymmentä korppikotkaa sanomassa kuinka ei sietäisi moista käytöstä ja ukko lentäisi heti ulos. Monesti kyse on suht pienistäkin asioista, esim. mies käy baarissa, miehellä on exän puhelinnumero kännykässä, mies ei hoida vauvaa viikonloppuisin jne.

Minua onkin mietityttänyt että onko nämä kirjoittelijat todella näin tyranneja, onko heillä silloin miestä ollenkana vai onko tämä lentänyt pihalle, onko heidän miehensä tossuja vai vaan yksin kertaisesti niin "täydellisiä" että ovat vain kotona hoitamassa vauvaa ja leipomassa pullaa... Vai onko oikeasti "korppikotkien" oma elämä ihan yhtä epätäydellisiä, miehelläkin on vikansa mutta oikeassa elämässä asioiden annetaan olla ja tullaan tänne leikkimään asioita "niinkuin niiden pitäisi olla"....

Alkuperäinen kirjoittaja Miettijä:
Sama kaava toistuu...
esim. mies käy baarissa, miehellä on exän puhelinnumero kännykässä, mies ei hoida vauvaa viikonloppuisin jne.

Tai vaikka vain jo siitäkin syystä, että mies ei käy baareissa, exän puhelinnumero ei löydykään miehen kännykästä kun nainen sitä yhtäkkiä jostain syystä haluaisikin, mies hoitaa vauvaa viikonloppuisin ym. ym. -- katsos kun mies kuitenkin tekee kaiken IHAN VÄÄRIN.

Minusta ei ole pikkuasia jos mies ei hoitaisi yhteistä lasta viikonloppuisin.

Mutta ilmeisesti mieheni sitten on täydellinen isä ja aviomies kun osallistuu lastemme hoitoon, kotitöihin ja viettää aikaansa mielummin meidän kanssa kotona kuin baareja luuhaten. Koskaan en ole kieltänyt baarin menemästä, mieheni ei vaan viihdy siellä...

No minä ainakin olen sen verta "oikea tyranni" että ihmettelen kovasti täällä esimerkiksi niitä aloituksia, joissa perheen sisällä on hyvin erilaiset elintasot; mies käyttää omat rahansa vain omiin menoihin ja nainen maksaa kotihoidontuesta ruuat ja vaatteet lapsille ja itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Ehkä kaikki naiset ei kattelis sellaista miestä. Minä ainakaan.
Enkä kyllä itteäni korppikotkaks myönnä. :xmas:

Ehkä kaikki naiset ei alkaisi edes suhteeseen sellaisen miehen kanssa. Minä ainakaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Peesi tähän kohtaan. En todellakaan olisi sellaisen miehen kanssa, joka ei yhtä lailla osallistu lasten hoitoon kuin minä, josko se tekee minusta tyrannin niin naisen asema nykysuomessa on paljon huonompi mitä olen kuvitellut...

tai sitten toisilla on aikusia miehiä, jotka ei luuhaa jatkuvasti baareissa ja osallistuu perheen elämään, aika mielenkiintoinen käsitys, että mies on nössö jos ei juokse baareissa ja hoitaa vauvaa tai ylipäätän tykkää lapsista..

Ehkä kaikki naiset ei alkaisi edes suhteeseen sellaisen miehen kanssa. Minä ainakaan :)

Totta. Usein niitä piirteitä alkaa myös tulla suhteen edetessä, lapsen syntymän jälkeen etc.

Alkuperäinen kirjoittaja de:
tai sitten toisilla on aikusia miehiä, jotka ei luuhaa jatkuvasti baareissa ja osallistuu perheen elämään, aika mielenkiintoinen käsitys, että mies on nössö jos ei juokse baareissa ja hoitaa vauvaa tai ylipäätän tykkää lapsista..

Jep, sellainen on tossun alla. :saint:

Mun mies ei viihtynyt baareissa edes sinkkuna tai seurustelumme alkuvaiheessa. Hän ei myöskään harrasta kalsarikännejä vaikka silloin tällöin pari olutta ottaakin esim saunoessa tai jos käydään ulkona syömässä.

Ja viikonloput mies viettää mieluusti minun ja lastemme kanssa, on nytkin lasten kanssa harrastamassa ja kohta lähdetään rannalle koko perhe. Baarien sijasta mies käy sitten urheilemassa kun haluaa sitä omaa aikaa, aivan samoin kuin minäkin...

Kaikkien elämään se baarielämä tai viinanjuominen ei vain kuulu, edes kesällä.

Totta. Usein niitä piirteitä alkaa myös tulla suhteen edetessä, lapsen syntymän jälkeen etc.

Varmasi niinkin, onneksi oman miehen kohdalla niin ei ole käynnyt.

siis eiköhän nämä naiset aloita sen lisääntymisen heti kun yhteen muutetaan... :whistle: ihan selvä kaava on monella ollut. ei nähdä vaivaa tutustua mieheensä kun on niin kauhea vauvakuume.

ja sitten nämä idiootit vielä tekevät lisää lapsia siihen konkurssiin! :kieh: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
siis eiköhän nämä naiset aloita sen lisääntymisen heti kun yhteen muutetaan... :whistle: ihan selvä kaava on monella ollut. ei nähdä vaivaa tutustua mieheensä kun on niin kauhea vauvakuume.

ja sitten nämä idiootit vielä tekevät lisää lapsia siihen konkurssiin! :kieh: :headwall:

Ei se varmaan aina ihan noinkaan mene. Ei kukaan yksin lisäänny..

Parisuhteen vaiheet rakastumisesta rakkauteen

"Prinssi sai prinsessan ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti."

Toisin kuin saduissa, parisuhde ei säily koko ajan samanlaisena. Siinä voidaan nähdä erilaisia vaiheita.

Parisuhteessa on yleensä ensin jonkinlainen rakastumisen, voimakkaan kiinnostuksen tai jopa hullaantumisen vaihe. Sen aikana herää tunne, että jotain uutta ja ainutlaatuista on tapahtumassa. Rakastumista leimaa myös tietynlainen tapa nähdä toinen; hänet nähdään yleensä vahvasti positiivisessa valossa.

Rakastumista seuraa itsenäistymisvaihe, joka on mahdollinen ainoastaan sitoutuneessa suhteessa. Suhde, johon kumppanit eivät ole sitoutuneet, päättyy jo ennen tähän vaiheeseen pääsyä. Itsenäistymisvaiheessa haetaan rajoja yhdessä ja erillään ololle. Tässä vaiheessa havaitaan usein myös, ettei kumppani ollutkaan se, joksi häntä aluksi luulimme.

Viimeisenä vaiheena voidaan puhua rakkausvaiheesta. Siinä on kyse todellisen itsen ja toisen kohtaamisesta ja hyväksymisestä. Edellytys toisen rakastamiselle on se, että ensin voi rakastaa omaa itseään. Itsensä kohtaaminen kokonaisena mahdollistaa myös toisen kohtaamisen kokonaisena.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_lahtokohtia/parisuhteen_vaiheet2/

Mutta ilmeisesti mieheni sitten on täydellinen isä ja aviomies kun osallistuu lastemme hoitoon, kotitöihin ja viettää aikaansa mielummin meidän kanssa kotona kuin baareja luuhaten. Koskaan en ole kieltänyt baarin menemästä, mieheni ei vaan viihdy siellä...

jos miehesi menisi baariin niin jättäisit hänet?

samaa mieltä aapeen kanssa.'

meillä ainakin on tasavertainen parisuhde, on yhteinen elämä, mutta myös omat elämät, eli omia harrastuksia, ystäviä ja menoja.
molemmat hoitaa yhtä paljon lapsia, vauva-aikana hieman enemmän minä, koska olin kotiäitinä ja mies kävi töissä.
molemmilla terve itsetunto, ei pelkoa siitä, että toinen haksahtaisi vieraisiin.
meillä mies on mies ja nainen on nainen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:

Juu siitähän se on kiinni. Esikoinen tehty 5 vuoden seurustelusuhteen jälkeen, joista 4 vuotta asuttiin yhdessä. Mies ei kestänytkään isyyttä. Kuopus tehty 2 kk sisään tapaamisesta, ei edes asuttu yhdessä ja on täydellinen isä :) Että sellasta. Vaikka sitä miten hyvin tuntisi toisen ihmisen niin ei koskaan voi tietää, mihin suuntaan vanhemmuus meitä muuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:

meillä ainakin on tasavertainen parisuhde, on yhteinen elämä, mutta myös omat elämät, eli omia harrastuksia, ystäviä ja menoja.
molemmat hoitaa yhtä paljon lapsia, vauva-aikana hieman enemmän minä, koska olin kotiäitinä ja mies kävi töissä.
molemmilla terve itsetunto, ei pelkoa siitä, että toinen haksahtaisi vieraisiin.

Mitä tämä tarkoittaa? Yleensä tämän lauseen näkee silloin kuin parisuhde ei ole tasavertainen.

... meillä mies on mies ja nainen on nainen...

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:

Mitä tämä tarkoittaa? Yleensä tämän lauseen näkee silloin kuin parisuhde ei ole tasavertainen.

... meillä mies on mies ja nainen on nainen...

se on ihan niin kuin sen itse käsittää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
On niin helppo sanoa, kun tilanne ei ole omalla kohdalla...

no näinpä. helppohan sitä on sanoa että ukko pihalle kun ei itse tarvi elää siinä tilanteessa, sit itellä on kotona ties millanen ukko :kieh:
kenenkään mies tuskin täydellinen on, enkä mä todellakaan jaksa ymmärtää näitä miesten tossutajia. jos haluaa omaan tahtoon taipuvan tottelijan olis ehkä parempi ottaa koira kun katkeroittaa mies parisuhteessa jossa ei saa olla minkäänlaista omaa tahtoa

Yhteistyössä