Outoa

Hyvä huomio
Tästä onkin ollut paljon huhuja että erään ketjun myyjät kuulemmat kirjoittelevat näille palstoille, taitaapa pitää paikkansa. Toivottavasti ei joku saa palkkaansa pelkästään siitä.
 
emmaljunga2
meidän kaupungin lastentarvike liikkeen myyjä ainakin näkyy täällä viihtyvän. Esitteli kerran tällä palstalla ollutta keskustelua emmaljungista.

t: Sivusta seurannut
 
Jaa, minä olen parissakin keskustelussa kertonut kokemuksiani Emmaljungistani. En ole ostanut vaunujani Lastentarvikkeesta, enkä pidä kyseisen liikkeen palvelua (ainakaan lähimmän liikkeen, en ole muualla toki asioinutkaan) kovin asiallisena. Turvaistuimia ostaessani Lastentarvike on aiheuttanut henkisiä näppylöitä.
Muttamutta. Jos joku kysyy Emmaljungan käyttäjältä kokemuksia, ja muutama vastaa niiden olevan hyvät, niin eikö ne sitten voi olla hyvät? Jos minun mielestäni tuttavaperheiden Orat ja Teutoniat tuntuu miedän vaunujen rinnalla köykäisiltä, ja jos olen monesti nähnyt kuinka meidän Edgemme kulkevat siellä, minne tuttavat eivät vaunuineen pääse, niin sitä ei saisi siis sanoa? Outoa!
Tällaiset kuosi- ja ulkonäköjutut ovat subjektiivisia juttuja, samoin se, mikä vaunu on kenenkin käteen hyvä. Ylihintaisuuteen en osaa sanoa sitä enkä tätä. Meidän perheellemme Emmaljungat ovat olleet passelit, mutta varmasti ne olisivat jollekin toiselle perheelle todella huonosti sopiva vaunu. En oikein ymmärrä, että tällainen merkkijuttu saa toiset noin kovasti reagoimaan.
 
huomattu
Mä olen pistänyt jo aikoja sitten merkille että useilla eri nimimerkeillä tulee aina samat selostukset (tuttu myyntipuhe) ja muiden merkkien haukkumista sekä joka viestissä linkit LT:n sivuille ja tarkat hintatiedot tuotteille, lisävarusteille jne. Jos ei kelpaa niin sit ehdotetaan toista emmanlungan mallia jälleen tarkoilla hintatiedoilla jne. Nämä on pistetty merkille jo aikaa sitten ja on siitä kuultu että ne käy netissä mollaamassa kilpailijoita.
Sinänsä harmi kun tää pitäis olla meille kuluttajille mutta eipä pidä muutenkaan uskoa kaikkea mitä lukee.
 
Ainakin täällä kovasti tykätään haukkua Emmaljungaa! :D Makuasiahan on se mikä kenenkin mielestä on kaunis, mun mielestä Brion kaikki vaunut on kauniisti sanottuna "ei yhtään mun makuun"...joku toinen taas pitää niitä tosi kauniina, eikä siinä oo mitään epänormaalia! Hinnoista, niin en ymmärrä miten Emmaljunga on ylihinnoiteltu, ei ne sen kalliimpia oo kun muutkaan saman tasoiset vaunut. Ja tosiasiahan on se että kenenkään ei tarvitse ostaa mitään mitä ei halua!!
Ja edelleen tiedoksi että lastentarvike ei ole ainoa liike joka emmaljungaa myy, toisin kun täällä monesti on väitetty!!!!! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 23:41 joojoo kirjoitti:
^ Ei ole Suomessa montaa liikettä LT:n lisäksi missä myydään Emmaljungaa. Taitaa olla pääkaupunkiseudulla ainoat. Ei sinänsä väliä mutta ajattelin vain tarkentaa.
Oletko sinä myyjä?
No en ole myyjä! :D Ja tää on ihan naurettavaa kinata asioista joista ei ole tietoa. Tampereellakin on jo 2 liikettä Lastentarvikkeen lisäksi jotka Emmaljungaa myy!(ajattelin vaan tarkentaa minäkin) Ja ei varmaan kannata kysellä kokemuksia täällä vaunuista jos ei niitä halua kuulla tai jos ei halua lukea, jättää lukematta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 23:41 joojoo kirjoitti:
^ Ei ole Suomessa montaa liikettä LT:n lisäksi missä myydään Emmaljungaa. Taitaa olla pääkaupunkiseudulla ainoat. Ei sinänsä väliä mutta ajattelin vain tarkentaa.
Oletko sinä myyjä?
heh heh minäkin olen Itä-Suomesta, ja Emmaljugat on ostettu muualta kuin Lastentarvikkeesta. Voi pyhä jyssäys näitä spekulaatioita!
 
I-S
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 14:39 santra kirjoitti:
heh heh minäkin olen Itä-Suomesta, ja Emmaljugat on ostettu muualta kuin Lastentarvikkeesta. Voi pyhä jyssäys näitä spekulaatioita!
Mistä kaupungista oot ostanut? Miekin olen luullut että ne on vaan lastentarvikkeessa.
 
Kun aloitin ketjun saatui vain noin kymmenestä viestisä olemaan kahdeksan otsikossa sana Emmaljunga. Tämähän vaihtelee sen mukaan, mihin vastaillaan jne. En tiedä olsisiko tässä ko, merkin myyjiä takana vaina ei. Tuntuu vain oudolta, että muita merkkejä näkee kadulla paljon enemmän kuin Emmaljungaa ja silti tästä yhdestä merkistä kirjoitellaan poikkeuksellisen paljon.

Samasta aisasta oli jokin aika taaksepäin Vauvan palstalla keskustelua ja siellä todettiin, että kun itse kysyy merkistä kokemuksia ja mielipiteitä ja itse vastaaa niin saa harvinaisen hyviä tuloksia. Tämä taitaa koskea jossain määrin muitakin merkkejä ja jotku nickit ovat ottaneet tavakseen myös vastata aina näihin provoihin, ilmeisesti tarkoituksella.

Tyhmimpiö vastauksia ovat ne, joissa sanotaan vain "kaverilla oli Briot/Emmaljungat ja ne olivat ihan huonot". Tai "Brio/Emmaljunga on ehdottomasti paras". Iha vain yhden itselle hankitun vaunumerkin kuukauden käyttökokemuksella. No ohnan ne silloin vielä "Ihaaaanat", kun kerran ne on päätetty juuri ostaa.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 20:58 vieras kirjoitti:
Jaa, minä olen parissakin keskustelussa kertonut kokemuksiani Emmaljungistani. En ole ostanut vaunujani Lastentarvikkeesta, enkä pidä kyseisen liikkeen palvelua (ainakaan lähimmän liikkeen, en ole muualla toki asioinutkaan) kovin asiallisena. Turvaistuimia ostaessani Lastentarvike on aiheuttanut henkisiä näppylöitä.
Muttamutta. Jos joku kysyy Emmaljungan käyttäjältä kokemuksia, ja muutama vastaa niiden olevan hyvät, niin eikö ne sitten voi olla hyvät? Jos minun mielestäni tuttavaperheiden Orat ja Teutoniat tuntuu miedän vaunujen rinnalla köykäisiltä, ja jos olen monesti nähnyt kuinka meidän Edgemme kulkevat siellä, minne tuttavat eivät vaunuineen pääse, niin sitä ei saisi siis sanoa? Outoa!
Tällaiset kuosi- ja ulkonäköjutut ovat subjektiivisia juttuja, samoin se, mikä vaunu on kenenkin käteen hyvä. Ylihintaisuuteen en osaa sanoa sitä enkä tätä. Meidän perheellemme Emmaljungat ovat olleet passelit, mutta varmasti ne olisivat jollekin toiselle perheelle todella huonosti sopiva vaunu. En oikein ymmärrä, että tällainen merkkijuttu saa toiset noin kovasti reagoimaan.
Allekirjoitan tämän tekstin täysin. Itse olen ostanut myös Emmaljungani muualta kuin lastentarvikkeesta. En pidä paikallisen lastentarvikkeen palvelusta. No palvelu on myös osottautunut sittemmin yhtä surkeaksi liikkeessä josta ostimme rattaa sekä vielä kolmannessa paikkakunnalla sijaitsevassa liikkeessä (joka myy muita merkkejä). Täällä ei saa palvelua missään lastentarvikkeita myyvässä liikkeessä. Miksi sitä palvelua antaisikaan kun asiakkaita tulee silti, onhan ne ns. pakollisia ostoksia joka lapsiperheessä. Ja tämä myyjien asenne on todella p*%&%:stä!! Asiakas ei ole enään asiakas kun se poistuu liikkeenovesta maksetun tavaran kanssa. Se voi olla että täällä käy kauppiaita ja myyjiä mainostamassa merkkiä kuin merkkiä, mutta täällä käy myös äitejä ja isiä joilla on sitä käytännön kokemusta.

JA AINA PITÄÄ MUISTAA ETTÄ JOKAISELLA PERHEELLÄ ON ERILLAISET TARPEET!!!! NIIN OMINAISUUKSIEN KUIN MAASTON SUHTEEN. JOHON TOINEN MERKKI PYSTYY VASTAMAAN PAREMMIN KUIN TOINEN. Meidän perheelle emmljunga tarjosi parhaan vaihtoehdon naapurille Brio. Kummatkin ollaan tyytyväisiä omiimme ja emme mollaa toistemme hankintoja, miksi pitäsikään mollata? Kummallakin tässä vaiheessa vain positiivisiä kokemuksia.

Makuasiat on vaan yksin kertaiseti sellaisia joista ei voi väitellä. Se pätee muuhunkin kuin vaunuihin. Se mitä joku rakastaa sitä joku toinen inhoaa, esim. homejuusto.

Meillä on toistaiseksi vain positiivisiä kokemuksia omista rattaista. Mikään ei ole mennyt rikki ja hinta on vastannut laatua. Meilläpäin maksaa nämä ns. paremmat merkit emmaljunga, brio sekä teutonia ihan samoja hintoja (ns. vastaava tuote), mutta täällä käydessä olen huomannut sen että eri puolilla suomea hinnat saattavat vaihdella radikaalisti. Täällä käy myös niitä ihmisiä jotka vertaavat esim. yhdistelmien hintoja pelkkiin rattaisiin silloin se vertailu on epätasapainossa. Yhditelmäthän ovat aina kuomurattaita kalliimmat ja se ei ole merkistä kiinni.

No jos tämä riittäisi tästä avautumisesta. Täältä tuskin koskaan saadaan kitkettyä pois sitä ikuista haukkumista.


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 16:43 emmaljunga2 kirjoitti:
meidän kaupungin lastentarvike liikkeen myyjä ainakin näkyy täällä viihtyvän. Esitteli kerran tällä palstalla ollutta keskustelua emmaljungista.

t: Sivusta seurannut
Haluatko kerto missä olet asioinut?
 
Tuolla Scooter-ketjussa oli pyyntö et mistä saa tieto mis muualla myydään emmaljungia kuin lastentarvikkeessa. Vastaanpa nyt Santran puolesta. Kaikki muut(valtuutetut emmaljungan myyjät) kuin lastentarvike-ketjun myymälät löytyy myös lastentarvikkeen kotisivuilta kohdasta myymälät;
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=12017&rnd=4562794215862789

ja jostainpäin emmaljungan omilta kotisivuilta, tarkemmin en muista
tuossa linkkki nyt kuitenkin
http://www.emmaljunga.se/

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 00:07 vieras kirjoitti:
Tuolla Scooter-ketjussa oli pyyntö et mistä saa tieto mis muualla myydään emmaljungia kuin lastentarvikkeessa. Vastaanpa nyt Santran puolesta. Kaikki muut(valtuutetut emmaljungan myyjät) kuin lastentarvike-ketjun myymälät löytyy myös lastentarvikkeen kotisivuilta kohdasta myymälät;
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=12017&rnd=4562794215862789

ja jostainpäin emmaljungan omilta kotisivuilta, tarkemmin en muista
tuossa linkkki nyt kuitenkin
http://www.emmaljunga.se/
Niin siellä on lueteltu joitakin joilla on LT:n maahantuomia tavaroita myynnissä mutta ei Emmaljungaa. Onhan niitä muita tuotteita vaikka missä liikkeessä mutta vaunuja ei juuri kellään. Eli missä kaupungissa itä-Suomessa on myön Emmaljungan vaunut valikoimissa?
 
Apua!
Johdin harhaan! Eikä ollut tarkoitus!!!
Ekanakin: asun Itä-Suomessa, mutta vaunut on ostettu Ylivieskasta KoneAsunmaalta. Tällä seudulla varsin yleinen tapa laajan valikoiman ja hyvän palvelun vuoksi. Niinhän se, on että jos jotain erikoistuotetta etsii, ei 150 km ole kummoinenkaan matka, mitä sen takia joutuu ajamaan täällä syrjäseuduilla.
Ja nyt se suurempi moka: Tarkistin asian, ja huomasin, että KoneAsunmaa onkin valtuutettu Lastentarvike-jälleenmyyjä. Siellä ei kyllä ainakaan vuonna -03 huomannut asiaa mistään, mutta kaipa se on ollut jo silloin. Valikoimaan ei kuulunut minusta muuta kuin vaunuja, jos niillä onkin oikeudet sitten vain niihin.
Yhtä kaikki, kiva myyjä ei tuputtanut mitään merkkiä, kertoi hyviä ja huonoja puolia ja ennen kaikkea paneutui kuuntelemaan, millaiseen tarpeeseen vaunut tulivat. Emmaljungan valitsin siksi, että sopi käteeni parhaiten, en siksi, etteikö minulle olisi muita esitelty.

Nyt täällä häpeän suuresti, kun niin provosoiduin tuosta "KAikki emmaljungan kehujat tällä palstalla ovat Lastentarvikkeen myyjiä" -väitteestä, ja menin väittämään Asunmaata muuksi kuin se on tarkistamatta asiaa.
Mutta yhä edelleen: 1) olen tyytyväinen Edgeihini
2) en ole Lastentarvikkeen myyjä
3) karsastan "oikeita" Lastentarvikkeita

 
harkitseva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 20:30 vieras kirjoitti:
mäainakin tykkään emmaljungan ratasosan ulkonäöstä. kankaitakin on niin paljon enemmän kuin esim briolla.
Mä kävin just molempien esittelyssä ja Emmaljungalla oli vaunuissa värejä 15 ja Briolla 16. Rattaissa Emmaljungalla 20 ja Briolla 16. Ei noissa kovin suuria eroja ollut ja Emmaljungalla oli monta tosin samannäköistä väriä.
Vielä ei olla ostettu mutta Brioon näillä näkymin päädytään. Kankaat oli paremman tuntuiset ja tuntui tosi kevyiltä työntää kaikkiin muihin merkkeihin verrattuna. Oraa harkitaan myös mutta Briossa kankaat tuntui parhaimmilta. =)
 
hellurei! ihmeellisen negatiivinen kaiku tuolla lastentarvikkeella tuntuu tällä palstalla olevan. itse olemme ostaneet lastenvaunut (emmaljungat) + turvakaukalon lastentarvikkeesta, ja me saimme molemmilla kerroilla oikein ystävällistä palvelua - tosin myyjänä oli molemmilla kerroilla sama naisihminen, joten liekö meillä sitten vain käynyt tosi hyvä tsägä myyjän suhteen. outoa tosiaan.
 
Hepsula
Meillä oli Brio Aluminat (ostettiin Hobby Hallista) ja oltiin tosi tyytyväisiä niihin. Jos vielä joskus tulis rattaiden/yhdistelmien osto eteen, niin melko varmasti valitsisin Briot. Kestäviä, laadukkaita, nättejä, käytännöllisiä, luotettavia... :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2006 klo 15:26 Annika kirjoitti:
hellurei! ihmeellisen negatiivinen kaiku tuolla lastentarvikkeella tuntuu tällä palstalla olevan. itse olemme ostaneet lastenvaunut (emmaljungat) + turvakaukalon lastentarvikkeesta, ja me saimme molemmilla kerroilla oikein ystävällistä palvelua - tosin myyjänä oli molemmilla kerroilla sama naisihminen, joten liekö meillä sitten vain käynyt tosi hyvä tsägä myyjän suhteen. outoa tosiaan.
No, kyllä mäkin oon saanu tosi hyvää palvelua Lastentarvikkeesta ja ihan eri myyjiltä! Toisin kun eräässä toisessa (en nyt mainitse nimeä) lastentarvikkeita myyvässä liikkeessä jossa sain ihan rauhassa kierrellä ja katsella, kun 3 myyjää juorusi keskenään omia asioitaan...olin ainut asiakas liikkessä sillä hetkellä. Ja kun yksi myyjä vihdoin vaivautui paikalle hänen esittelynsä oli hyvin takkuista ja mulle tuli sellanen olo että olen häntä siellä vain häiritsemässä.....kieltämättä nuo huonot kokemukset sen verran vaikuttaa ettei ole siellä paljon tullut sen jälkeen käytyä, mutta ei pitäis yleistää, jos jonkun ketjun yhdessä tai muutamassa liikkeessä on palvelu huono, se ei tarkota että kaikissa on ja muistakaahan ihmiset että aina voi antaa palautetta...voi olla yrittäjän aika vaikea tietää mitä henkilökunta puuhailee, jos kukaan ei anna palautetta.
 
huhtimamma
Itä-suomessa olen minäkin käynyt yhdessä lastentarvikeliikkeessä, ja erittäin asiallista ja asiantuntevaa palvelua saanut.
Viimeksi joulukuussa käytiin miehen kanssa vaunuja katselemassa, ja melkein 3 tunnin esittelykierros saatiin, jossa käytiin läpi kaikki vaunumerkit/mallit jotka myymälästä löytyy.

Ei minulla ainakan ole mitään lastentarvikeliikettä vastaan. Ja Emmaljungilla lykittiin jo nuorimmaista, ja syntyvälle lapselle ollaan myös ottamassa Emmaljungan vaunut
 

Yhteistyössä