Outoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iinaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iinaliina

Vieras
Hei!

Tämä on nyt ihan outoa. Kerron kuitenkin, yrittäkää suhtautua tähän rakentavasti :-)

No, minä ja avomies ollaan yli kolmikymppisiä. Meillä meni napit vastakkain aika pitkän aikaa. Asuttiin yhdessä pari vuotta ja tarkoitus oli olla onnellisia. Sitten mies alkoi yhtäkkiä vetäytyä (toimintamalli, mikä edellisessä suhteessa johti puolison uskottomuuteen). Vetäytyminen tarkoitti sitä, että hän jäädytti tunteet minua kohtaan ja lopetti suhteestamme puhumisen, tulevaisuuden suunnittelun ja alkoi lopulta alivastuulliseksi. Hän tulee ns. ei-toimivasta perheestä (isä alkoholisti) ja sieltä kai näitä juttuja tulee.

Minä olin ensin ihan kummissani, mutta aloin sitten hermostua. Eihän se ole suhde eikä mikään, jos ei normaalisti voida puhua asioista! Tilanne kiristyi ja lopulta muutettiin erillemme. Nyt sitten "tapailemme". Kumpikaan ei ole valmis luopumaan ihan täysin ajatuksesta, että voisimme olla onnellisia. Miehen ideasta tapaamme kerran viikossa ja työstämme asioitamme. Minä olen nyt päässyt niin pitkälle, että olen tajunnut aika monta asiaa ja antanut anteeksi miehelle ja itselleni, joten minusta voitaisiin jopa alkaa edetä. Mies taas ei ole yhtään valmis siihen. Hän ei tiedä, mitä hän haluaa ja hermostuu, jos yritän kysyä että mitäs nyt. Tähän kuvioon ei ole sotkettu muita ihmisiä, eli olemme päättäneet työstää asiat omassa päässämme ja sitten päättää mitä tehdään. Olenko ihan sekopää ja outo kun suostun tällaiseen? Kun tapaamme, meillä on ihan kivaa yhdessä, mutta mitään muuta siitä ei ainakaan toistaiseksi ole kehittynyt, kun mies on niin etäinen.

Miksi olet lähteny tuolaiseen pelleilyyn mukaan. Voit odottaa vastaavanlaista juonittelua sitten tulevaisuudessakin jos tuosta nyt ylipäätänsä eteenpäin pääsette

Mielestäni teet oikein, jos jaksat antaa tilaa miehellesi ja olet kärsivällinen. Ihmissuhteissa ei ole valmista formaattia, jonka mukaan asiat onnistuisivat ja jos osaa kunnioittaa toisen tarpeita on oletuksena saavansa myös yhtä lailla kunnioitusta takaisin koskien omia tarpeita. Jos uskot, että ymmärryksesi edesauttaa teille parempaa tulevaisuutta kärsivällisyytesi palkitaan. Jos taas miehesi ei ajan kanssa käsitä sinun antiasi ymmärtäväisenä naiskaverina kannattaa sitten vasta miettiä onko suhteellanne tulevaisuutta. Nyt on järkevintä ottaa vain päivä kerrallaan!

Mitä enemmän miehesi on tietoinen omista vaikeuksistaan sen parempi, mutta hän ei saa jäädä roikkumaan ongelmiinsa ja sillä syyllä asettaa sinulle kohtuuttomia vaateita.Parisuhde on aina kahden kauppa.