Outoa vuotoa - mikä vialla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli pitkin eilisen ja tän päivää tullut outoa rusehtavaa vuotoa. mitä ei kyllä ole ennen tullut. pilleriliuskasta viellä yksi jäljellä ja sen jälkeen yeensä menee pari-kolme päivää et menkat alkaa. Ikinä ennen ei oo kyl ennen sitä tollasta vuotoa tullut.

Unohdin tokalla viikolla ottaa yhden pilsun ja otin sen seuraavana päivänä (otan aina aamuisin) samaan aikaan kuin uudenkin..

onko jotain mennyt nyt pieleen?

itsellä oli samantapainen kysymys. mulla toki pilleriliuska nyt puolessavälissä ja nyt on jo toinen kúukausi kun taas oli semmoista tosi vähäistä vuoroa... elikkäs jos joku osais auttaa??? mulla pillereinä cypretyl

Mulla on ollut tuonmerkkiset käytössä joskus teininä ja muistaakseni unohduksen jälkeen tuli ylimääräistä vuotoa.
Mutta se tuli muistaakseni 3 - 5 päivää unohduksen jälkeen....

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana-vaimikäsoli:
Mulla on ollut tuonmerkkiset käytössä joskus teininä ja muistaakseni unohduksen jälkeen tuli ylimääräistä vuotoa.
Mutta se tuli muistaakseni 3 - 5 päivää unohduksen jälkeen....

hmph. tosi outoa.

kerran aikaisemmenki unohtunut muttei sillon mitään vuodellut..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
itsellä oli samantapainen kysymys. mulla toki pilleriliuska nyt puolessavälissä ja nyt on jo toinen kúukausi kun taas oli semmoista tosi vähäistä vuoroa... elikkäs jos joku osais auttaa??? mulla pillereinä cypretyl

koskaan kuullukkaan.

Mulla oli joskus pieni tulehdus ja aiheutti vähän tiputtelua sillon kun ei olis pitänyt, tosin oli myös toispuoleista alavatsakipua. Se meni nopeasti lääkkeillä pois.

Tabletin unohduksesta voi seurata ylimääräistä vuotoa. Sitä herkemmin, mitä vähähormonisempi tabletti on. Femoden on ehkä hormonipitoisuudeltaan sieltä "keskivaiheilta" kirjoa. Progestiinia eli keltarauhashormonia on niukemmalti kuin monissa muissa ja se voi selittää ylimääräisen vuodon. Niukka rusehtava vuoto noin lähellä kuukautisia ei herätä huolestusta. Jos noita ylimääräisiä vuotoja kuitenkin tulee myöhemminkin, voi olla aihetta miettiä merkin vaihtoa.

Jos pillerit on aloitettu parisen kuukautta sitten, voi olla että vuotoa esiintyy, jos hormonimäärä ei ole riittävä vuotokontrolliin. Eli hormonia on liian vähän säätelemään vuotoa. Se aiheuttaa välivuotoja. Joskus pilleriä on saattanut käyttää pitempäänkin, mutta jostain syystä hormonitasapaino muuttuu ja entinen pilleri ei olekaan enää tarpeeksi vahva hallitsemaan vuotoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Qinnitan:
Tabletin unohduksesta voi seurata ylimääräistä vuotoa. Sitä herkemmin, mitä vähähormonisempi tabletti on. Femoden on ehkä hormonipitoisuudeltaan sieltä "keskivaiheilta" kirjoa. Progestiinia eli keltarauhashormonia on niukemmalti kuin monissa muissa ja se voi selittää ylimääräisen vuodon. Niukka rusehtava vuoto noin lähellä kuukautisia ei herätä huolestusta. Jos noita ylimääräisiä vuotoja kuitenkin tulee myöhemminkin, voi olla aihetta miettiä merkin vaihtoa.

Jos pillerit on aloitettu parisen kuukautta sitten, voi olla että vuotoa esiintyy, jos hormonimäärä ei ole riittävä vuotokontrolliin. Eli hormonia on liian vähän säätelemään vuotoa. Se aiheuttaa välivuotoja. Joskus pilleriä on saattanut käyttää pitempäänkin, mutta jostain syystä hormonitasapaino muuttuu ja entinen pilleri ei olekaan enää tarpeeksi vahva hallitsemaan vuotoja.

olen syönyt tuota pilleriä jo puolitoista vuotta putkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen syönyt tuota pilleriä jo puolitoista vuotta putkeen.

No nyt jos kuukautiset tulevat ihan normaalisti, niin olisin melko varma siitä että vuoto johtui tuosta pillerin unohduksesta. Jos sitä ylimääräistä vuotoa alkaa olemaan muidenkin kiertojen aikana, kannattaa käydä juttelemassa lääkärin kanssa pitäisikö merkkiä vaihtaa.

Yhteistyössä