outoa ajatella...ollaan oltu ilman ehkäisyä jo yli vuosi, eikä mitään tulosta.

tosi outoa. :eek:
onhan meillä jo 3 ihanaa lasta. miksi mua vaivaa tämä?
enhän enää ole lapseton. jotenkin vaan ne kaikki tunteet joskus iskee pintaan. ajalta, kun lapsen saaminen oli niin epävarmaa. oli ssg tutkimukset ja munasolupunktiot ja pco-diagnoosi.
sitten tärppäsi ivf-hoidosta, ja puoli vuotta kaksosten syntymän jälkeen tärppäsi luomusti.
ja nyt on kolme lasta, kaksi synnytystä ja kaksi keskenmenoa.

eikä edes olisi hyvä aika tulla raskaaksi. mutta silti tekee niin pahaa ajatella, että se vanha lapsettomuuspeikko on taas pesiytynyt mun sisälle. taas se pelko, ettei ehkä ikinä saada lisää lapsia. kun me halutaan kuitenkin iso perhe. vaikka toinen kolmen satsi, kun nämä ovat isompia, kouluikäisiä.

jotenkin on ajatukset sekaisin, ja vähän surullinen olo. en enää tahdo kuitenkaan hoitoihin. tuntuis tosi tyhmältä mennä lapsettomuushoitoihin, kun kerran lapsia on.


ääh.. mitäköhän vittua mä tässä selostan ees...
 
kun on kerran lapsettomuudesta kärsiny niin se pelko elää mukana aina vaikka kuin olis luomusti tärpänny :/
ootko miettiny koskaan vaihtoehtoisia hoitomuotoja kuten akupunktiota tai vyöhyketerapiaa? Itsellä on hyviä kokemuksia kummastakin.
 
vieras
MInäkin uskon, että se lapsettomuuden pelko varsinkin hoitojen jälkeen jää päälle..
Ehkä kannattaisi ajatella, että nyt, kun teillä on jo 3, loppu on sitten ikäänkuin lahjana, tulee jos on tullakseen, ja jos ei tule, se on sitten tarkoitettu noin.

 
:hug: :flower: kiitos teille vastaamisesta, ajattelin jo ettei kukaan jaksa edes lukea.. :ashamed:

mutta joo, kyllä ihminen taitaa olla ikuisesti lapseton kerran diagnoosin saatuaan, riippumatta lapsien lukumäärästä..

on se vaan niin säälittävää, että naisen saavutukset neuvolakortissa on g4p2. vituttaahan se, ettei vaan onnistu. vaikkei edes tosissaan yritä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:
tosi outoa. :eek:
onhan meillä jo 3 ihanaa lasta. miksi mua vaivaa tämä?
enhän enää ole lapseton. jotenkin vaan ne kaikki tunteet joskus iskee pintaan. ajalta, kun lapsen saaminen oli niin epävarmaa. oli ssg tutkimukset ja munasolupunktiot ja pco-diagnoosi.
sitten tärppäsi ivf-hoidosta, ja puoli vuotta kaksosten syntymän jälkeen tärppäsi luomusti.
ja nyt on kolme lasta, kaksi synnytystä ja kaksi keskenmenoa.

eikä edes olisi hyvä aika tulla raskaaksi. mutta silti tekee niin pahaa ajatella, että se vanha lapsettomuuspeikko on taas pesiytynyt mun sisälle. taas se pelko, ettei ehkä ikinä saada lisää lapsia. kun me halutaan kuitenkin iso perhe. vaikka toinen kolmen satsi, kun nämä ovat isompia, kouluikäisiä.

jotenkin on ajatukset sekaisin, ja vähän surullinen olo. en enää tahdo kuitenkaan hoitoihin. tuntuis tosi tyhmältä mennä lapsettomuushoitoihin, kun kerran lapsia on.


ääh.. mitäköhän vittua mä tässä selostan ees...

älä vähättele tilannettasi tai koe huonoa omaatuntoa siitä että sinulla on jo lapsia.

jokainen lapsi on yksi ja ainutkertainen lapsi. ja jokainen raskaus ja synnytys samoin.

se , ettei saa kovasti toivottua lasta voi olla yhtä kipeä kokemus ensimmäisen kuin viidennenkin lapsen kohdalla. ei voi verrata.

:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
kun on kerran lapsettomuudesta kärsiny niin se pelko elää mukana aina vaikka kuin olis luomusti tärpänny :/
ootko miettiny koskaan vaihtoehtoisia hoitomuotoja kuten akupunktiota tai vyöhyketerapiaa? Itsellä on hyviä kokemuksia kummastakin.
olen kyllä ajatellut, että koitetaan tuota akupunktiota sitten kun tosissaan alamme yrittämään. :) eipä tuo pahaakaan voi tehdä..
mutta sitten vasta..
 
Me odoteltiin esikoista sellaset puolitoista vuotta kunnes lopulta tärppäsi luomusti. Synnytyksen jälkeen mulla oli kierto ihan mitä sattui ja menin vyöhyketerapiaan koska halusin tulla uudestaan raskaaksi. Kävin yhden kierron ajan hoidoissa ja heti tärppäsi.
MUTTA: vyöhyketerapeutteja on moneen jonoon, joten kannattaa kysellä josko joku osais suositella jotain hyvää. Heiltä itseltäänkin kannattaa kysellä, että minkä verran ovat hoitaneet lapsettomuusongelmista kärsiviä. Jos se hoito ei tunnu hyvältä niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa toiselle.

Akupunktiossa olen käynyt muiden vaivojen vuoksi, mutta juttelin sillon lääkärin kanssa myös lapsettomuuden hoitamisesta.

Kummastakin hoidosta tulee kaikin puolin muutenkin hyvä olo, joten ei siitä haittaakaan ole. Akupunktio on muuten kela-korvattavaa, jos hoidon antaa lääkäri.
 
:flower: taas kiitokset vastanneille. olette ihania. :flower:

joo, tämä lapsettomuus ei häviä ikinä näköjään. siis se on ihan hirveää, ettei voi vaan päättää, että hups, jätetään ehkäisy ja tehdään vauva. ettei voi itse päättää millon haluaa perheenlisäystä.
ja se että minulla on joku vika, mille en voi mitään.

ja ne itsesyytökset asiasta. miksi menin käyttämään e-pillereitä, kun kuopus oli vauva? ehkä ne aiheuttivat tämän hedelmättömyyden. ehkä aiheutin tämän itse itselleni.
kun järjellä ajattelee. kakskymppiset hedelmällisyyden huipulla, terveellisillä elämäntavoilla ja normaalipainolla kärsivät lapsettomuudesta. eihän siinä ole mitään järkeä. pakko olla syy pillereissä. tai jossain.
ja silti otin riskin, ja käytin niitä uudestaan. ja taaskaan en ilmeisesti ovuloi. tyhmä ihminen olen!! :headwall: :headwall:
 
Sasasi No me mieheni kanssa yritettiin 2vuotta ja 3kk lasta.. Viime kuussa menetin jo toivon ja plussasin tässä kuussa ja ihan luomusti raskauduin...
Vaikka yritystä nuinkin pitkään ollu niin ei olla missää klinikalla käyty spermatesteissä eikä hedelmällisyyhoidoissa.. lisäsin liikuntaa,lopetin stressaamisen,se näköjään auttoi:) menkat minullakin oli hyvin epäsäännölliset, kp 28-35 norm.30.

Eka neuvola 21.8 ja LA 20.3-2009 menkkojen mukaan laskettuna

LindaH23 ja vaavi 6+2
 
älä syytä itseäs! 100% varmastihan sitä syytä ei voi tietää, vaan kaikki noi on vaan arvailuja, jotka voi pitää paikkaansa, tai sitten ei... Tai sitten ei ole yhtä syytä vaan se on useiden syiden summa.
Mut mä tiedän kyllä että se ei ole niin helppoa yrittää unohtaa noita ajatuksia :hug:
 
vieras
Me oltiin miehen kanssa 2,5 ilman ehkäisyä ja vasta NYT tärppäsi... Kun salaa toivoin ettei ainakaan tässä kierrossa kun la:n tienoilla olis just yks meno :D Mutta ei tämän parempaa lahjaa ole. Unohda, että teette lasta. Kaveria lainatakseni:

''Nussikaa himoonne älkääkä mukulaa tehkääksenne, sillee ne tuloo!''
 
:hug: kiitos teille kaikille, tuli parempi mieli.
eiköhän tässä jatketa ja porskuteta eteenpäin. :D
'
ovistestit vaan käyttöön, ja kai se tk-lääkärikin voi clomireseptin kirjoittaa.. :whistle:
sitten kun vauvakuume yltyy liian kovaksi.. :D

ja isot onnittelut LindaH23 :flower:
 
vieras
Elämä ei oo reilua, sitten joillekin tulee vauva YHDEN pillerin unohtamisesta, ja sekin saattaa harmittaa, vaikka en tunne ketään, ketkä olis olleet vauvan synnyttyä harmissaan moisesta.

Ehkä se kohtalo kuitekin jotenkin on pelissä mukana.,

vaikka edelleen ymmärrän tuskasi, ekaa lasta tehtiin tekemällä luomusti 2, 5 v, toista kolmen keskenmenon kanssa 5.5 vuotta , ja tässä välissä IKINÄ hoitoihin ei suostuttu kohdallamme..
kolmonen tuli sitten "kertapanolla a kerta päätöksestä 2 v ehkäisyn jälkeen kuukausi ehkäisyn lopettamisesta, "
Eli älä toki itseäsi syyllistä.. se ei vaan nyt ole teidän aika..

(vaikkei tuo lohdutakaan)
 
Sasasi Kiitoksia onnitteluista =)

Lisäsin tohon aikasempaan viestiin vähän tekstiä....

Tosiaan, ei oltu rakasteltu 2viikkoon,ja suunilleen siinä ovisaikoihin ollaan sit rakasteltu,silloin en kyllä tienny et ois ovis... Mutta myöhemmin ku plussasin ja laskin päiviä nii se oli just sattunu siihen aikaan.. Eli pinnistystä,ja oviksen aikaan sit parin viikon lasti :D

LindaH ja vaavi 6+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Me odoteltiin esikoista sellaset puolitoista vuotta kunnes lopulta tärppäsi luomusti. Synnytyksen jälkeen mulla oli kierto ihan mitä sattui ja menin vyöhyketerapiaan koska halusin tulla uudestaan raskaaksi. Kävin yhden kierron ajan hoidoissa ja heti tärppäsi.
MUTTA: vyöhyketerapeutteja on moneen jonoon, joten kannattaa kysellä josko joku osais suositella jotain hyvää. Heiltä itseltäänkin kannattaa kysellä, että minkä verran ovat hoitaneet lapsettomuusongelmista kärsiviä. Jos se hoito ei tunnu hyvältä niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa toiselle.

Akupunktiossa olen käynyt muiden vaivojen vuoksi, mutta juttelin sillon lääkärin kanssa myös lapsettomuuden hoitamisesta.

Kummastakin hoidosta tulee kaikin puolin muutenkin hyvä olo, joten ei siitä haittaakaan ole. Akupunktio on muuten kela-korvattavaa, jos hoidon antaa lääkäri.
Montako kertaa kävit kierron aikana vyöhyketerapiassa ja mihin aikaan kierrosta?

Iteki käyny muutamassa kierrossa, mutta vain kerran per kierto...ei tulosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
:hug: Mä olen varma, että tää lapsettomuus vaikuttaa jollain tapaa läpi koko elämän, vaikka eihän mekään enää olla lapsettomia.
Tämä on totta. Vuosi meni tätä toista yrittäessä. Mulla taustalla erittäin aggressiivinen endometrioosi. Mä sain lapsettomuustuomion v.99, mutta molemmat muksut (tämä toinen tuleva) ovat saaneet alkunsa spontaanisti.

Kyllä sitä koki ihan samoja tunteita kuin muutkin kauan lasta yrittäneet.
 

Yhteistyössä