outo värinä keuhkoissa(?) vasemmalla. Mitä ihmettä voisi olla?

Raskaana olen rv 34, värinä on tuntunut muutaman viikon-kuukauden. Joskus se tuntuu tasaisesti koko ajan, joskus taas parhaiten silloin kun vedän henkeä sisään. Värinä siis tuntuu vain vasemmalla puolella. Sitä en osaa sanoa onko se keuhkoissa, vai jopa sydämessä se värinä..? Muutenkin on välillä todella raskas olo rinnassa ja hengityksen eteen saa tehdä työtä.

Lääkäriin ajattelin tästä asiasta yrittää päästä, tuntuu vaan ettei omalääkärini ota asioita ikinä tosissaan, vastaus kaikkeen on vain "lisää liikuntaa!"

Olisin kiitollinen jos joku osaisi edes aavistella mitä tämä voisi olla. Sen tiedän ettei tämä oo mikään lääkäripalsta, ja että paras olis mennä ihan asiantuntijan pakeille, mutta mikäs sen estää että täältäkin asiaa kyselen.

Kiitos asiallisista vastauksista :flower:
 
..mulla tosin ollut aika paljon muitakin vasemman puolen oireiluja, mm. käsi puutuilee ym ym. Sydän on ultrattu reilu puoli vuotta sitten ja sieltä ei ainakaan mitään vakavaa löytynyt.
Olo tosin alkaa olla jo aika uupunut näihin kaikenmaailman oireisiin, olis kiva päästä kunnon perusteellisiin tutkimuksiin..
 
"Ansu"
Olen 50v liikunnanharrastaja. Ihmettelen itsekin tällä hetkellä vasemmalla puolella tuntuvaa jatkuvaa värinää.

Viime keväänä olin ihan poikki; läähätin puhuessa, enkä jaksanut juuri liikkua edes pientä matkaa.

Kädet ovat puutuneet jo vuosien ajan öisin.

Astmaa olen sairastanut jo toistakymmentä vuotta.

Tuntuu kuitenkin, että oireet alkavat yleensä keväällä;totaalinen väsymys, sillä muutoin jaksan liikkua monta kertaa päivässä. Harrastan sykettä nostavaa liikuntaa monta kertaa viikossa.

<kuulin vähän aikaa sitten suvussamme ilmenevästä lihastaudista, johon liittyy hengästyminen portaissa, lihasvärinät, jonkinlainen uupuminen, lihasheikkous. Viime keväänä tutkittiin juuri uupumuksen vuoksi sydän (myös rasitustesti), eikä mikään tuntunut olevan vialla sydämessä.

Värinä on kuitenkin erikoinen. En tiedä, pitäisikö mennä kuunteluttamaan keuhkot ja sydän taas.

Ja sinne ENMG-testiin, sitten, kun rohkeus antaa myöten..
 

Yhteistyössä