outo kurkku kipu

lumihiutale82

Aktiivinen jäsen
17.08.2006
3 088
0
36
varmaan lähdettävä päivystykseen jonottamaan kunhan mies tulee töistä.

kurkku tai nielu on niin kipeenä ettei tosikaan..ja sit ku tää ei oo mun mielestä normaalin tuntusta kipua vaan jotenkin ihan erilaista kuin koskaan.

ja siis vaan toisella puolella tuntuu kipua.ja samanpuolen korva ja silmä kipeenä...outoa :/

Mulla on aina toinen puoli ja korva kipee, kun on kurkkukipu. Varmaan sullakin ns. normaalia, tällä kertaa vaan rajumpana kuin ennen. Käyppä avaamassa suusi lääkärille, pääsevät työntämään sen ihanan tikkunsa sun kurkkuun :x Yöx, ei oo kivaa... Toipumista!

Mulla oli kans niin että toinen puoli kurkusta ja hieman korvakin kipeä.Suu ja kieli oli niin kipeet etten pystynyt syödä mitään.Luulin että on vaan jotain aftoja tai jotain,mutta angiinahan se... :/

Mulla oli koko viime viikon kans kurkku kipee vaan toiselta puolelta ja saman puolen korva. Nyt olen toista päivää sairaslomalla, kun tuli sitten ne nuha ja yskäkin :) En oo käyny lääkärissä......

Mä pääsin nieluviljelyyn vain soittamalla terveyskeskukseen,sitten se todettiin niin sitten vasta piti mennä lääkäriin.Ei ois sinnekään tarvinu mennä,mutta se paise homma piti tarkistaa koska on vaarallinen.

kävin silloin lääkärissä ja lääkäri katsoi kurkkuun sekä tunnusteli kurkkua...sanoi ettei ole edes punotusta.

kurkku on edelleen kipeä silleen toispuoleisesti.ulkoapäin kun painelen niin sattuu kamalasti.makuuasennossa sattuu eniten ja koko ajan siis vain toiselle puolelle.

tää on niin kipeä että meinaa tulla itku.

en ymmärrä mitä tää voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
kävin silloin lääkärissä ja lääkäri katsoi kurkkuun sekä tunnusteli kurkkua...sanoi ettei ole edes punotusta.

kurkku on edelleen kipeä silleen toispuoleisesti.ulkoapäin kun painelen niin sattuu kamalasti.makuuasennossa sattuu eniten ja koko ajan siis vain toiselle puolelle.

Mulla oli just kahden viikon inha flunssa joka alkoi ihan karsealla kurkkukivulla ja muuttui sitten hirveäksi räkätaudiksi |O

Kävitkö sä ihan yleislääkärillä vai korvalääkärillä? Jos sulla on kurkussa alempana jotain niin terveyskeskuslääkäri ei sitä todennäköisesti näe, kun aika harvoin niillä on siihen tarvittavia välineitä edes saatavilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Mulla oli just kahden viikon inha flunssa joka alkoi ihan karsealla kurkkukivulla ja muuttui sitten hirveäksi räkätaudiksi |O

Kävitkö sä ihan yleislääkärillä vai korvalääkärillä? Jos sulla on kurkussa alempana jotain niin terveyskeskuslääkäri ei sitä todennäköisesti näe, kun aika harvoin niillä on siihen tarvittavia välineitä edes saatavilla.

yleislääkärillä kävin....ja se katto sinne nopeesti vaan.
mä en kestä tätä kipua..kiva jos on joku paise siellä tai joku muu.ikinä ei ole tällee sattunut.eikä yleensä muutenkaan ulkoapäin painellessa ole sattunut jos on ollu kurkku kipeenä

onpas kiva mennä taas tonne päivystykseen ku tuntuu ettei ne edes ota siellä tosissaan.

Olisko sulla mahdollisuutta mennä yksityiselle? Päivystykset on yleensä aika toivottomia paikkoja...
Mutta siis jos lääkäri jo katsoi kuitenkin kurkkuun, niin ei siellä pitäisi paisetta olla, sen kyllä yleensä näkee jos sellainen on :x
Mihin kohtan sua tarkalleen sattuu?

Muoks... niin ja ota ihmeessä särkylääkettä jos et ole vielä ottanut

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
onpas kiva mennä taas tonne päivystykseen ku tuntuu ettei ne edes ota siellä tosissaan.

Olisko sulla mahdollisuutta mennä yksityiselle? Päivystykset on yleensä aika toivottomia paikkoja...
Mutta siis jos lääkäri jo katsoi kuitenkin kurkkuun, niin ei siellä pitäisi paisetta olla, sen kyllä yleensä näkee jos sellainen on :x
Mihin kohtan sua tarkalleen sattuu?

kipu alkaa leuan alapuolelta,oikeapuoli ja kipu ylettyy tosi alas asti ja kipu tuntuu eniten paineltaessa sekä makuuasennossa ja jos käännän päätä taaksepäin.
makuuasennossa jomottaa ihan kauheesti.ja välillä nieltäessäkin sattuu

kipu alkaa leuan alapuolelta,oikeapuoli ja kipu ylettyy tosi alas asti ja kipu tuntuu eniten paineltaessa sekä makuuasennossa ja jos käännän päätä taaksepäin.
makuuasennossa jomottaa ihan kauheesti.ja välillä nieltäessäkin sattuu

Kyllä sun sitten kannattaisi mennä korvalääkärille, etenkin kun kerran kävit jo terveyskeskuksessa. Tietty on mahdollista että ne ottaa tosissaan kun moneen kertaan juoksee, mutta jotenkin mä en omien kokemusten perusteella jaksa sitä uskoa :(

Mulla lääkäri totes paiseen niin et tunki 2 sormee nieluun, sen paiseen päälle ja kysy, et sattuko? Ja meinaan sattu.. Tosin joudun ennen tota juokseen viikon verran näyttämässä, et mikä on kun sattuu, eikä kukaan tajunnu.

Onko sun ääni muuttunu? Mä kuulostin ihan kuristetulta ankalta :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Mulla lääkäri totes paiseen niin et tunki 2 sormee nieluun, sen paiseen päälle ja kysy, et sattuko? Ja meinaan sattu.. Tosin joudun ennen tota juokseen viikon verran näyttämässä, et mikä on kun sattuu, eikä kukaan tajunnu.

ei mun ääni ole mielestäni yhtään erilainen...tuntuu että se kipu on semmosessa paikassa ettei sinne edes nää..
mä tuun hulluks kohta tän kivun kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:

ei mun ääni ole mielestäni yhtään erilainen...tuntuu että se kipu on semmosessa paikassa ettei sinne edes nää..
mä tuun hulluks kohta tän kivun kanssa

Niin mullakin tuntu, syvällä. Mene ihmeessä näyttään sitä, mut otettiin siinä vaiheessa kunnolla todesta kun alko kuume nouseen ja hengitys vaikeutuun.

Yhteistyössä