Apuja, mitä tää voi olla. Ienteulehdus vai jotain pahempaa, mätäpaise vai mitä?(hampaista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän kipeä

Vieras
Mulla on ollut 3 vrk vas. puol. ylätakahampaiden kitakaaren puolelta ien turvonnut selkeästi. Kielen kokeillessa tuntuu kuin painaisi tyynyä. Aristaa ja hampaiden pureminen ko. puolelta sattuu. Lisäksi mulla on samanpuolen korva kipeä ja samanpuolen myös kurkku. Ei kuumetta, mutta ihan normaali lämpöä korkeampi lämpö, 37.1 ast. Tuo kipu säteilee myös ohimolle.

Mitä ihmettä voisi olla? Tarttee aamulla soitella päivystykseen. Kunhan kyselen, josko jollain olisi ollut vastaavaa, että mitä tää on.

Mäkin meinasin vastata että viisaudenhammas se siellä kiukuttelee. Itse kärsin hyvin samankaltaisista oireista ja päivystykseen jäi hammas samantein.

kuulostaa tosiaan tulehdukselta! Mulle joskus sanottiin juurihoidettavan hampaaan yhteydessä, ettei kannata viivytellä lääkäriin menoa monella päivällä, sillä ne tulehdukset voi mennä pahaksi kai aika hurjaa vauhtia - varsinkin jos kuumetta nousee (jos juurihoidon yhteydessä olis tulehdus uusinut siis).

Yhteistyössä