Outo käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pitää elli paikkansa, vie tuleva puolisosi muutaman neliön mökkiin lapsien kanssa kolmenkymmenen asteen helteellä parhaaseen hyttysaikaan.

Yleensäkin virhetiloissa toinen punnitaan. Jos käy puolison kanssa vain viikonloppuisin ulkona syömässä, niin ei häntä opi tuntemaan.

Miehesi on siinä oikeassa että maassa maan tavalla.Jos joku mies islamilaisesta maasta tulee Suomeen häntä ahdistaa naisten käytäytyminen sekä tavat paljonkin.Mutta he ymmärtävät kulttuurien erot.

Miehesi teki oikein jutellessaan mutta väärin jos on vihainen sinulle.Ei ole sinun vika jos et voi asettua toisen kulttuurin naisen asemaan heti.

Edelleenkin...lähes miljardi ihmistä uskoo allahiin...ovatko he väärässä?Ehkä..ehkä eivät.

Emme voi muuttaa toisten ihmisten kulttuuria,uskontoa,tapoja joten voimme vain yrittää hyväksyä...toki se joskus on vaikeaa.

Kuule, sanot,että JOS Miuku olisi tahdoton myötäilijä. Ikävä kyllä, ap vaikuttaa nimenomaan tahdottomalta myötäilijältä. Soittaa perään ja ottaa syyn niskoilleen.. Tuollaiselle miehelle,""kihlatulle"", pitäisi antaa kengän kuva peruksiin,eikä mitään muuta.
Ei kihlat meinaa mitään, yksi tapa vain luulla voivansa sitoa toisen. (Tässä tapauksessa onnistuikin. )

ap:lle:Toivon todella sinun pääsevän eroon hänestä.

oot kyllä oikeassa, oon tuollainen tahdoton myötäilijä, kun haluaisin vain kaiken olevan kunnossa. Vaikka tiedän miehen olevan useimmiten väärässä, otan kaikesta syyn niskoilleni.

Silloin tällöin minusta löytyy kuitenkin omapäisyyttä ja olen ajatusteni takana, ainakin siihen asti, kunnes näen, että häntä alkaa se turhan paljon taas ärsyttämään.

Mies on kai oppinut, että minua voi kohdella miten vaan, ja kaiken siedän. Oma vikani tottakai.

Olet sinä ap vähän lapsellinen ja naiivilta kuulostat.
Taiat olla niitä possunpunasissa unelmissa eläjiä, jotka ei millään osaa valita itselleen kunnollista ystävää, ja pitää elleissä kysellä sitten että kohtelikse sua väärin vai oikein.

Toisaalta sitten väärällä hetkellä osaat myös paisutella asioita. Onko sulla huono itseluottamus? No, jos tuntuu että se ei miehen kanssa ainakaan ole turvassa, niin ole yksin niinkauan että opit tietämään missä sinun rajat menee.

Itsestäni miehesi käytös ei vaikuttanut kovinkaan ""epänormaalilta"". Olin yllättynyt, että täällä kommentoitiin niin paljon siihen suuntaan.

Ex-mieheni käyttäytyi hyvin samalla tavoin kuin kihlattusi. Olimme yhdessä 25-vuotta. Varsinkin matkoilla, juhlapyhinä ja vieraiden kanssa hän muuttui oikuttelevaksi ja huonotuuliseksi. Mikään ei ollut hyvin. Tuntui siltä kuin hän olisi koko ajan hävennyt seuraani, mutta todellisuudessa itse jouduin usein selittelemään miehen käytöstä, koska hän ei huomioinut minua (muita9 eikä käyttäytynyt aina normaalin kohteliaasti ja ystävällisesti. Voi olla, että matkoilla asia kärjistyi, koska itsekin odotin hyvää käytöstä enemmän kuin kotioloissa. Kotona asiat etenivät enemmän omalla painollaan.

Näin jälkeen päin muistellen meillä ei ollut yhteisessä elämässämme mitään sellaista ihanaa, ikimuistoista ja riemullista. Kakki suuret kokemukset, lasten sytymätkin, hän onnistui jotenkin pilaamaan. Silloin yhdessä ollessamme, ajattelin olevani vain turhasta niuhottaja, että reagoin ihan jonnin joutavasta, mutta nyt olen tajunnut, ettei asia ollut niin. Ystäväni ovat todenneet kokemuksistani, että he olisivat ottaneet vastaavissa tilanteissa pulttia rajusti eivätkä olisi jaksaneet pitkään.

Nainen,

""Itsestäni miehesi käytös ei vaikuttanut kovinkaan ""epänormaalilta"". Olin yllättynyt, että täällä kommentoitiin niin paljon siihen suuntaan. ""

Jos käytös ei ollut epänormaalia, niin miksi sitten erosit miehestäsi?

Nim. ""no""

Taisi kalikka kalahtaa?

<<Miehesi on siinä oikeassa että maassa maan tavalla.Jos joku mies islamilaisesta maasta tulee Suomeen häntä ahdistaa naisten käytäytyminen sekä tavat paljonkin.Mutta he ymmärtävät kulttuurien erot.

Haista nyt home. Ne tekee kaikkea muuta. Jos ymmärtäisivät, eivät pakottaisin naisiaan pukeutumaan kaapuun länsimaissa. Eivät pakottaisi tyttäriään naimisiin pakolla (vrt. Ruotsin tapaukset - tytär surmattu, kun seurustelu ruotsalaisen miehen kanssa).

Ne on vielä ahdasmielisempiä. Ja AP:n mies on minusta myös - kyllä puolison pitää olla OMAN puolisonsa puolella - eikä jonkun satunnaisen matkatutun. Todella huonoa käytöstä - epäystävällistä, voisi melkein sanoa että ""pettävää"" siinä mielessä, että halvensi puolisoaan. Antoi vielä toisenkin miehen halventaa ja aliarvoida. Missä kunnoitus omaa puolisoa kohtaan?

Iltasanomat tänään (eli miten muslimit sopeutuu länteen)
Nuori turkkilaismies tuomittiin torstaina Berliinissä yli yhdeksäksi vuodeksi vankeuteen kunniamurhaoikeudenkäynnissä, joka on synnyttänyt Saksassa kiivasta keskustelua.

Tuomittu 20-vuotias ampui sisarensa viime vuonna, koska ei hyväksynyt tämän päätöstä erota aviomiehestään.

Tuomittu vakuutti surmanneensa sisarensa pikaistuksissaan ja katuvansa tekoaan. Syyttäjä epäili kuitenkin myös muiden perheenjäsenien osallistuneen murhan suunnitteluun. Kaksi uhrin vanhempaa veljeä vapautettiin syytteistä.

Apn miehen käyttäytyminen oli minulle aika normaalia, siis tavallinen kokemus. Sellaiseen olin tottunut, vaikka se kieltämättä tuntui kiusalliselta ja tavallaan pilasi odotetut matkat ja elämän pienet ja suuremmatkin kohokohdat.

Itse en halunnut olla pikkumainen ja yritin ymmärtää. Olen varmaan aika soputuvainen luonne. Ero tuli, kun hän löysi naisen, jota hänen ei ilmeisesti tarvinnut hävetä yhtä paljon kuin minua. Nyt jälkeepäin olen tajunnut asioita ja ex-miehen ongelmallisuutta. Eikä kokemukseni ole varmaankaan kovin erikoinen. Monet miehet kohtelevat vaimojaan aika ala-arvoisesti.

Juu kyllä kalahti. Tuli mieleen samanlainen ihminen jonka tunnen, ja sanoin ap:ll sen saman mitä olen aina hänelle halunnut sanoa..ja sanonutkin kyllä.
Traagista kuunnella, kun joku ihminen ei tunnu tietävän mitä haluaa, ajautuu vuosikaudet samanlaisiin huonoihin suhteisiin, ja selittää vielä päälle että ""joo, kyllä mä olen sellanen avuton tossukka, että haukkukaa mut vaan"", ja antaa ukonkin esim. haukkua itseään. Ja hassuinta on se, että ihmisessä ei oikeastaan muuta vikaa ole, kuin se että on päättänyt ottaa tossun roolin.
Tietyissä tilanteissa on särmää ja vastaansanojaa, mutta joskus taas menee aivan kädettömäksi ja jalatomaksi, pyytää muita kannattelemaan itseään.

Haistan kiitoksia siitä!

Minulla on myös kokemusta islamilaisesta kulttuurista,koska olen asunut ko.maassa.
Et sinä eikä kovinkaan moni muukaan voi ymmärtää tai pitää oikeutettuna niitä ajatuksia tai tekoja mitkä kuuluvat osana islamilaista uskoa.

Pakottavat pukeutumaan naisiaan kaapuun?Tietysti pakottavat...outo kommentti?
Onhan musliminaiselle annettu koraanissa pukeutumisohjeet jumalan kunnioittamisen uskossa.
Naisen pitää peittää kasvonsa tai ainakin hiuksensa miellyttääkseen Allahia.
Rinnat,kaula yms.alueet ei saa näkyä vieraille miehille...se on kuin nainen pettäisi länsimaissa.
Nainen ei saa rukoilla ilman huivia tai kaapua!

Onko tuo oikein vai ei...niin on ollut jo tuhansia vuosia...muuta en tiedä.

Mene Iraniin tai johonkin muuhun samantyyppiseen maahan ja valista naisia äänekkäästi torilla huivin poistamiseksi...olen varma että sinut karkotettaisiin maasta tai katoaisit oudoissa olosuhteissa.

Et voi muuttaa muslimeita joten yritä ymmärtää tai tee niinkuin Bush...ei ymmärrys ole kaikkien hyve.

Joten jos olette luonteeltanne ylpeitä pohjoismaisesta naisten asemasta ettekä hyväksy erinlaisuutta niin ei kannata matkustaa mihin vain...tulee paha mieli.

""Apn miehen käyttäytyminen oli minulle aika normaalia, siis tavallinen kokemus. Sellaiseen olin tottunut, vaikka se kieltämättä tuntui kiusalliselta ja tavallaan pilasi odotetut matkat ja elämän pienet ja suuremmatkin kohokohdat. ""

Ymmärrät kai silti, että tuollainen käytös ei todellakaan ole ""normaalia"" oikeasti, vaikka sinä olisit sellaiseen omassa liitossasi tottunut? Monet eivät haluaisi olla tuollaisten miesten kanssa minkäänlaisissa tekemisissä ja viskaisivat heidät heti pellolle. On sairasta ilkeillä koko ajan toiselle ja syytellä ja saada toinen varomaan tekojaan ja sanojaan. Se on henkistä väkivaltaa eikä se kuulu rakkauteen.

Itseään kunnioittava ja rakastava ihminen ei jää kuuntelemaan tuollaista soopaa minkäänlaisissa ihmissuhteissa eikä anna kenenkään pilata elämäänsä, vaan valitsee toisin. Tässä maailmassa on mukaviakin ihmisiä, miksei haluaisi tutustua heihin?

Kihlattusi käytös oli henkistä väkivaltaa. Onko tällaisia raivokohtauksia ollut (satunnaisesti) aiemminkin? Kimmastuuko hän herkästi? Onko kaikki jonkun muun syytä, ei koskaan hänen?

Ole tyytyväinen, jos pääset hänestä näin helposti eroon. Tuo kuulosti todella kamalalle, varsinkin se, että olet pyydellyt häneltä anteeksi! Ihan tyypillistä henkiselle väkivallalle. Uhri saadaan niin paniikkiin ja hämmennyksiin, että lopulta UHRI pyytelee loukkaajaltaan anteeksi!

Henkinen väkivalta on osa perheväkivaltaa. Se alkaa yleensä parisuhteen muututtua kiinteämmäksi, kun sitoudutaa toiseen. Esim. yhteen muuttaminen, kihlautuminen, naimisiin meneminen jne

Vähitellen mukaan voi tulla myös fyysistä väkivaltaa. Onko hän tarttunut sinuun koskaan rajusti kiinni riitelyn yhteydessä, esim. hartioista? Töninyt? Estänyt huoneesta poispääsyn yms.? Fyysinen väkivalta ei ole pelkkää mustelmille hakkaamista, vaan se alkaa pienistä tönäisyistä yms.

Sori, mutta mulle tuli todella huono olo tuosta, kun kuvailit, miten intensiivisesti mies keskusteli naisten alistamisesta taksikuskin kanssa. Suorastaan oksettaa.

Tee itsellesi palvelus, älä ole enää yhteyksissä tuohon ihmiseen. Hän ei kuulosta toisia kunnioittavalta ja rakastavalta ihmiseltä. :( Väkivaltaiset tyypit osaavat tarvittaessa olla lämpimiä ja ystävällisiä, mutta jo seuraavana päivänä on taas raivo päällä ja sinä olet syypää kaikkeen ja saat pyydellä anteeksi...

Haluatko sellaisen suhteen, jossa joudut pyytämään anteeksi jo pelkkää olemassaoloasi? Usko minua, nuo merkit olivat todella hälyttäviä. Rakkauteen ei kuulu pelko ja alistaminen!

Miuku, kiitä sitä muslimimaan taksikuskia, hän pelasti sinut pahasta. Ja lakkaa miettimästä, mikä sinussa on vikana. Ei mikään, vika on ihan toisessa päässä, eli sen entisen kihlattusi.

Kerroithan, että toistenkin kanssa on ollut raivareita. Ei se ole normaalia, vaan häiriöistä. Siihen todennäköisesti hänen kaikki suhteensa ovat kariutuneet ja jollei hoida itseään tai osaa hallita käytöstään, vika vain pahenee ja saa vaarallisia muotoja. Kiire kihloihin puhuu sekin sen puolesta, että hän kiirehti sitomista (kihlaus), jotta voi sen varjolla hallita sinua ja ennenkuin tuo hänen luonteenpiirteensä paljastuu.

Joten kiitä Allahia ja pysy kaukana siitä miehestä.

Itse olen kokenut ihan samanlaisen suhteen. Paitsi etta minulla kesti paljon kauemmin paasta siita eroon. Miehella oli (ja on tietysti vielakin) narsistinen persoonallisuushairio. Suhde oli taynna noyryttamista, vakivaltaa, valehtelua. Kun vihdoin sain repaistya itseni irti kesti itsetunnon palasten keraamisessa useampi vuosi. Nykyisessa suhteessani vielakin tulee ahdistuskohtauksia ja naen painajaisia, jotka onneksi ovat koko ajan vahentyneet.

Ala pyytele anteeksi, syy ei ollut missaan tapauksessa sinun. Katkaise suhde lopullisesti.