Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oona:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oona:
Ehkä he haluavat ystävällisesti antaa sinulle ja perheellesi aikaa juhlia rauhassa! Mieti käyttäydytkö itse heitä kohtaan ihan samalla tavalla?? Siis, kun mainitsemillasi henkilöillä on itsellään juhlapäivä?
Kyllä osallistun heidän juhliinsa läsnäololla ja olen vienyt aina heidän toivomansa lahjan. Monet kerää yhtä sarjaa. Olen kysynyt, mitä toivoavat lahjaksi ja olen vienyt sellaista. On ollut mukavaa olla juhlissa, mutta meidän juhliin ei koskaan tulla. Olemme ottaneet pitopalvelusta ruokia ja itse leiponut eli laitamme kyllä kaikkia, mutta aina sama juttu joidenkin kohdalla.. eivät tule.. aina hiljaisuus ennen juhlaa, juhlan aikana ja juhlien jälkeen.. on ollut jo viisi vuotta.
Sinuna antaisin heidän olla ihan omissa oloissaan sitten, kun heidän juhlansa tulevat. Jollet oikeesti halua juhliin mennä. Tai ota puheeksi, miksi he eivät tule. Tuleeko juhliisi sellaisia henkilöitä, joiden kanssa heillä ei synkkaa??
Juhliin tulee yhteisiä ystävätuttuja, joten en usko, että karttavat joitakin henkilöitä. Normaalisti kylässä ovat yhtäaikaa, mutta juhliin eivät tule koskaan. Se on aina noin muutama viikko ennen juhlaa, kun hiljenevät täysin, eivät vastaa puhelimeen, juhlan aikaan ei kuulu mitään ja juhlan jälkeen noin kolmen viikon päästä tulevat kylään. Eivät kommentoi mitenkään, että meillä on ollut juhlat. Ovat niin kuin eivät tietäisi koko asiasta. Joskus kysynyt , miksi ette tule, mutta valittavat kiireitä, ja enää en usko oikein asiaan.
Oletko kysynyt noilta yhteisiltä tutuilta tulevatko he heidän juhliinsa?
Tai oletteko nähneet heitä teidän yhteisten tuttujen juhlissa? Jos he tosiaan säästävät lahjarahat kaikkien kohdalla tai sitten ajattelevat että teille pitäisi tuoda jotain kallista niin siksi eivät juuri teille tule.
Olen ainakin äitini kanssa törmännyt tähän että keksitään jotain tekosyytä miksei voi osallistua juhliin ja oikeana syynä on se lahjan hinta. Ja kun ulospäin pitää sitten vielä näytellä saituudesta huolimatta rikasta ja anteliasta niin eihän juhliin kertakaikkiaan voi mennä vaatimattoman lahjan kanssa! Ja juhlat menevät sitten pilalle kun mielessä vaan pyörii se raha mikä lahjaan laitettiin ja "kato nyt noi naapuritkin toi tollasen ruman vaasin, varmaan löytäny jostain alennusmyynneistä tai mistä lie kirpputorilta! " ja vatvaus jatkuu kuinka ei meidänkään olisi tarvinnut niin kallista lahjaa tuoda kun ei kaikki muutkaan, mutta eihän sitä nyt ilmankaan lahjaa kehtaa.. ja kyllä meidän lahja on parempi, pitäisi lahjan saajan tajuta olla kiitollinen.. jne.. blaa blaa blaa..
ja sitten pitää saada tietää kuka on minkäkin lahjan tuonut että voi arvioida niitä.. kyselee muilta vierailta että kuka toi tuon ja kuka tuon.. Yksissä häissä epäili että joku varastaa lahjan mukana olleesta kirjekuoresta rahat ja kävi vähän väliä tarkastelemassa että kirjekuori oli paikoillaan ja kävi kai hääpariakin ahdistelemassa että raha pitää siirtää turvaan.. *huoh*
Eli jos tuttusi ovat samaa sarjaa niin ole kiitollinen että pysyvät pois