oulussa synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ouluainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mulle se laitettiin sen kummemmin kyselemättä. Sanottiin vain, että tällainen laitetaan ja sitten se laitettiin. Kait se ruiske isommalti suolen tyhjentää, mutta kyllä sitä tavaraa vielä riitti jälkeenkin :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkutin:
Kyllä mulle se laitettiin sen kummemmin kyselemättä. Sanottiin vain, että tällainen laitetaan ja sitten se laitettiin. Kait se ruiske isommalti suolen tyhjentää, mutta kyllä sitä tavaraa vielä riitti jälkeenkin :whistle: :D

Eipä sitä multakaan kätilö kysynyt että haluatko. Sanoi vaan että käänny kyljelleen niin laitetaan ruiske. Sama kun karvoja vähän raakaili, ei kysynyt että leikataanko vaiko ei.

no kuinka kauan siellä vessassa sitten täytyy istuskella? eihän mies ole silloin vieressa kun se laitetaan? ja saako sitä rauhassa olla vessassa ettei ne odottele oven takana? :D

laitetaan, jos tahtoo, kysyvät. kandee ottaa, jos esim supparit laimenee. sekun voi aktivoida ne uudelleen ja muutenkaan ei oo kiva kakata ku ponnsitaa. mulle laskettiin viimeksi litra vettä, oli vissiin aika tyhjä suoli jo valmiiksi...mies oli mulla viimeksi vieressä, en tiä katteliko, aivan sama. kolmannelta mies tais olla eri huoneessa...vessassa ei mee kauaa, ehkä 5 minsaa eikä todellakaan kukaan häiritse.

Kysyvät... ei kandee ottaa. Mä otin ja sitten en pystynytkään supistuksilta istumaan pöntöllä joten sitä tavaraa sitten tuli ympäri synnäriä. En ota enää kun seuraavaa meen tekemään.

Mies tulee kyllä näkemään pahempaakin kuin peraruiskeen laitto ja aika rauhassa siellä synnytyshuoneessa saa olla ennen kuin aletaan ponnistamaan.

Eipä sillä, itekkin tuli mietittyä ja hermoiltua kaikkea ihan epäolennaista ennen synnytystä.

Kysyttiin laitetaanko. Halusin ettei synnyttäessä tule ainakaan niin paljon tavaraa. Mies oli samassa huoneessa kun laitettiin kun mua ei haitannu. Vessassa sain olla rauhassa. Suolen tyhjeneminen vauhditti synnytystä kun se sai suppareihin lisää tehoa.

pitääkö sitä sitte ihan pyllistellä vai riittääkö et sängyssä kääntyy kyljelleen? tuleeko sitä sitten synnyttäessä jos sen ottaa? ja kuinka nopeaa vessa hätä sen jälkeen tulee? ehtiikö ihan rauhassa mennä vai pitääkö juosta?
ja tuntuuko inhottavalta?
kiitos kaikille kun jaksatte vastata!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pitääkö sitä sitte ihan pyllistellä vai riittääkö et sängyssä kääntyy kyljelleen? tuleeko sitä sitten synnyttäessä jos sen ottaa? ja kuinka nopeaa vessa hätä sen jälkeen tulee? ehtiikö ihan rauhassa mennä vai pitääkö juosta?

Mä ainakin käännyin sängyssä kyljelleni. Voi sitä tulla synnyttäessäkin vaikka sen ottaa. Niinku sanoin, niin mulla sitä tavaraa sitten tuli ympäri synnäriä kun en supistuksilta pystynyt istumaan pöntöllä, eli varmasti siistimpää olis ollu ottamatta. Kyllä se hätä mulle ainakin tuli siinä kun se kätilö sitä vettä sillä letkulla pussista valutti. Ja voin sanoo, että mulla ainakin tuntu tosi inhottavalta. Ei nyt varsinaisesti juosta tarvinnu, mutta kyllä se vesi sieltä rupes takasinpäin loriseen kun sängyltä nous.

Mulle laitettiin sillon siinä vastaanotossa se ja ihan kyljellään sängyllä makoilin.sitten laiton jälkeen nainen sanoi että nyt voit hipsiä tuohon vaan joka oli siinä samassa huoneessa.mies ootteli käytävällä.ja kätilökin taisi siitä huoneesta poistua siinä.hetken pöntöllä kerkesin istuskella ja alkoi tulla tavaraa.ei käynyt kipeetä,tuntui vaan vähä inhottavalta ku tunsin kun se vesi meni tuolla kiemuroissa:) ei tullut synnytyksessä enää tavaraa sit ollenkaan.kysyin viel jälkikäteen mieheltä:) aion ottaa nyt tässäkin synnytyksessä sen.pelkään nimittäin sitä kakkaamista itse tilanteessa:D

Kyljelleen maatessa mulle on ainaki laitettu. En oo varma minkä verran on kakkaa synnytyksessä tullu kun oon saanu peräruiskeen. Keskimmäisen kohdalla en ehtiny peräruisketta saada ja silloin tunsin että tais tulla kaikki mitä suolessa oli. Mulla tulee hätä aika pian (5min päästä) kun oon peräruiskeen saanu, mut ei vessaan tule kuitenkaan kiire. Ei sitä siinä tilassa ajattele sen kummemmin onko inhottavaa vai ei.

kuinka kauan ne sitä vettä laittaa? ja miten sitä pystyy piättämään sen laiton yhteydessä? joo olen eka kertaa menossa synnyttämään ja tämä pelottaa :)

Mulle kätilö sanoi, että lopettaa sitten kun musta alkaa tuntumaan siltä, että kakattaa. Eli ei kauaa laiteta. Eli ei sitä ole tarkotuskaan pidättää vaan sitten vaan pöntölle... sitä mä en vaan käsitä miten jotkut pystyy siellä pöntöllä istumaan ja oottamaan et se suoli sit tyhjenee...

En kyllä muista kuinka kauan. Se on sellanen pussi jossa on vettä ja sen verran laittavat mitä pussissa on. Minä oon ollu joskus paastolla ja peräruiske kuuluu siihen joten mulle siinä mielessä valmiiksi tuttua tuo peräruiske. Ja kun vettä menee sisään niin ei sieltä yhtäaikaa tule mitään ulos eli ei tarvi siinä vaiheessa pidättää. Sit ku nousee seisoon saattaa vettä hieman valua, mutta se kakka tulee vasta pönttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
kuinka kauan ne sitä vettä laittaa? ja miten sitä pystyy piättämään sen laiton yhteydessä? joo olen eka kertaa menossa synnyttämään ja tämä pelottaa :)

Mulle kätilö sanoi, että lopettaa sitten kun musta alkaa tuntumaan siltä, että kakattaa. Eli ei kauaa laiteta. Eli ei sitä ole tarkotuskaan pidättää vaan sitten vaan pöntölle... sitä mä en vaan käsitä miten jotkut pystyy siellä pöntöllä istumaan ja oottamaan et se suoli sit tyhjenee...

Kyllä mullakin tiukkaa teki että pystyin pöntöllä olemaan ku suppareita tuli silloin jo vajaan parin minuutin välein (koko synnytys reilu 2 tuntia). Lähinnä seisoin jalat haarallaan pöntön päällä. Ja aina ku tuntu että nyt ei hetkeen kakkaa tuu "steppasin" pöntön vieressä ja sit taas pöntölle. Kun ekaa tein niin annettiin niin hyvissä ajoin ettei ollu mitään ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ouluainen:
laitetaanko oulussa peräruiske? vai kysytäänkö haluaako?
kannattaako sitä ottaa? oon kuullut että tavaraa tulee otti sitä tai ei..

Eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Mun mielestä parempi, että laitetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Is:
Alkuperäinen kirjoittaja ouluainen:
laitetaanko oulussa peräruiske? vai kysytäänkö haluaako?
kannattaako sitä ottaa? oon kuullut että tavaraa tulee otti sitä tai ei..

Eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Mun mielestä parempi, että laitetaan.

Niin, eikä multakaan sen kummemmin kyselty, että saako laittaa. Ilmoitettiin vaan, että laitetaan ja että mies voi mennä käytävälle odottelemaan siksi aikaa. Sai ihan rauhassa olla vessassa, mutta oli se hoitsu kyllä siellä odottamassa, koska vessa oli tutkimushuoneen yhteydessä. Mutta ei se haitannut. Mun piti vielä palata takaisinkin vessaan... :)

Yhteistyössä