Oulunseudun odottajat 2012

Moikkista,

Tänään pohdin kovasti, että uskallanko lähteä kylpylään. Mä sitten päädyin, etten lähde. Muahan on supistellu jo pari kk, mutta paikat ei viime katsomiseen (3viikkoa) ollut pehmentyneet. Rupesin silti hieman miettimään, että jos saankin jonkun tulehduksen jne...noita tulehduksia oon saanut muutenkin, ilman mitään sen erikoisempaa. Mentiin sitten hopploppiin =) Noh, mä keskityin katsomiseen ja hikoiluun siellä alhaalla.

Aiotteko uida kesällä?

Mun piti ihan rueta miettimään jo hoitajia prinsessalle..tajusin, että se lähtö voi oikeesti tulla milloin vain, vaikka laskettuun on vielä aikaa. Oon kyllä itelleni jutellu, että jos kukaan ei kerkeä tänne tulemaan, niin sitten vaan yksin sinne. Onneksi nyt ollaan saatu muutamia hoitajia, mutta eihän sitä koskaan tiedä että pääseekö ne sitten just silloin. Prinsessasta ei tarvinnut tietty tällaista miettiä ja nyt ihan havahduin, että hmm..mihinkäs prinsessa menee sillä aikaa. Mä en oo hirveesti ollu tytöstä erossa-ihan omasta tahdostani. Mua jo nyt hirvittää, että kuinka kauhea ikävä mulla on tyttöä siellä sairaalassa. Koskaan ei olla 1vrk kauempaa oltu erossa. Noh, ehkä sekin siinä menee kun on nyytti vieressä. Sitä vaan ei osaa kuvitella, mitä tuntee kun toinen vauva on sylissä jne...Ja se legendaarinen: pystynkö rakastamaan toista yhtä paljon kuin ensimmäistä, pyörii mielessä...taitaa mamman hormoonit hyrrätä =)

sunnuntai-illat vaan kaikille*
 
Marlin:hug:

Perhe/synnytysvalmennuksesta on ollut puhetta. Meillä ainakin esikoisesta oli todella kiva perhevalmennusryhmä ja se teki itse valmennuksesta kivaa. Se porukkahan vaikuttaa kovasti tunnelmaan. Osa ystävystyi siellä ja sai myöhempää vaunutteluseuraakin. Ja meillä oli viimeinen tapaaminen pari kuukautta syynytyksestä, johon otettiin vauvat mukaan. Mulla ainakin jäi tosi hyvät kokemukset siitä valmennuksesta, mutta ymmärrän jos se ei ole kaikkien juttu.

Tuutia Kuulostaa tutulta tuo pähkäily rakkauden riittämisestä. Niin pieneltä tuo esikoinen vielä tuntuu, vaikka on kohta jo 2½v. Meillä on mummo jo lähtövalmiudessa kassin kanssa hoitamaan esikoista, jos lähtö tulee. Uida en taida ehtiä tänä kesänä.: /Olisin kyllä uinut alkukesästä jos vedet olisivat lämmenneet.

Nyt alkaa jo jännittämään! Tänään äitipolille ja viikkoja on jo 37+2. Alkuperäinen suunnitelma on mahdollinen käynnistys /suunniteltu sektio kun 38 viikkoa on täynnä. Eli ensi viikolla olisi jo vauva sylissä!:heart:
 
Olipas taas tullut asiaa, mitähän kaikkea mun piti kommentoida...

Marlin Voi ei! Eihän sun pitänyt palata kuumeilijoihin! :'( Kovasti tsemppiä ja voimia! :hug:

mami2010 Alkaa olla jännät paikat pian! :heart:

Tuutia Mä en muutenkaan kauheesti uiskentele kesäisin (palelee :D), joten taitaa tänä kesänäkin jäädä uimatta. Kahlailemassa saatan kyllä mieluusti käydä. Taitaa minun uimiset jäädä syksylle ja uimahalliin. ;)

Täällä ei oikeastaan mitään jännää. Kävin tänään antamassa pari putkiloa verta labratätille, jospa se sieltä löytää jotain mielenkiintoista. Tai ehkä niinpäin, ettei löydä... Ei edes pahasti mennyt mustaksi, vaikka huippasi jo valmiiksi mennessä. :) Ultraan vielä viikko!!

Joko teillä on vauvalle nimi valmiina? Meillä pyöritellään ehdotuksia, tytölle ois etunimi kyllä jo. :) Helpommalla siis päästäis, jos olis tyttö, heh. :D

Nöhveli & pikkumöykky 10+4
 
Kiitos kaikille. Kävin tänään ultrassa vielä varmistamassa asian, ja kesken on mennyt. Koko viikonlopun olen osannut asennoitua niin, että kun tänään ultraan menen, niin kohtu on tyhjä. Ikävää ja surullistahan tämä on, mutta nyt ei ollut tämän pikkuisen aika ruveta kehittymään pieneksi ihmiseksi. Kunhan vuoto loppuu, niin rupeamme yrittämään uutta vauvaa heti :heart: Onneksi on nuo kaksi muuta lasta, niin he tuovat hurjasti lohtua tämän kaiken keskellä.

Nöhveli Jospa olisin pian taas tällä puolella :)

Ihanaa kesää teille kaikille, ja ihanaa odotusaikaa. Muistakaa nauttia siitä, mikään kun ei ole itsestään selvää :)
 
Ihan ensimmäiseksi Marlinille iso halaus! :hug: Olen todella pahoillani!

Veepukka: Minä olen ollut joulukuusta asti sairaslomalla raskauspahoinvoinnin takia. Tosin minä kuulun siihen pieneen vähemmistöön, joka kärsii todella pahasta pahoinvoinnista. Jos tuntuu, ettet voi mennä töihin, niin käy ihmeessä hakemassa sairaslomaa! Minulla ainakin on tuo pahoinvointi vetänyt niin heikoksi olon, ettei puhettakaan töihin menosta.

Tervetuloa Chizu! Kyllähän tänne mahtuu! :wave:

(.) Mulla on niin tukala olo, että voisin lähtä jo synnyttämään. Tosin viikkoja ei vielä ole kasassa riittävästi, joten toivottavasti vauva pysyy masussa vielä. Kyllä minä kestän! Oon taas oksennellu ja tänään mulla oli tosi kipeitä supistuksia. Ne meni kyllä sitten onneksi ohi.. Taidan soitella aamulla neuvolaan, että saanko tulla käväseen ku tuntuu, että housuun lurahtelee jtn.. Haluan varmistaa, ettei ole lapsivettä.

Mesikämmen ja masukki 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Mesikämmen Huh, aika haasteelliselta kuulostaa sun olot. : / Toivottavasti ei olis lapsivettä vaan pikkuinen jaksaisi vielä hetken kölliä mukana! Yritähän jaksella! :)

Vinkatkaas mulle jotain aurinkorasvaa, josta ei ole haittaa tuolle vauveliinille! :wave: Edullinen sais olla ja suojakerrointa kiitettävästi. Mitä ootte käyttäneet?

Nyt tuntuu jo pikkuisen KESÄLTÄ! :)
 
Mesikämmen: Hitsi, mulla kanssa välillä lorahtaa. Ei oo tullu edes mieleen, että se ois lapsivettä. Oon aatelliu, että se on valkovuotoo tai jotain asiaan kuuluvaa eritettä. Hmm...Nyt täytyy taas pohtia...

Nöhveli: Mä oon käyttänyt ihan normaalia aurinkorasvaa. Prinsessalla on +50 rasvaa ja sitä oon laittanut. En kyllä ole ollut mahasillaan. Oon laittanut vain käsivarsiin, niskaan ja rinnukseen. Kasvoilla on mulla on sellaista kevyttä meikkivoidetta, jossa on suoja itsessään.

Viime yö oli ensimmäinen, että ei meinannut saada nukuttua. Papunen liikkui mahassa hurjaa vauhtia ja hikotteli. Hieman on kankea olo nyt aamulla, kun nukkunut hyvin pätkissä. Onneksi aurinko paistaa =)
 
Tuutia: Mulla on kans lorahellu jo pidemmän aikaa aina sillon tällön ja se on ollu kyllä ihan valkovuotoa. Mutta nyt tää lorahtelu on hyvin erilaista ja sen takia mietityttää, että onko lapsivettä. Todennäkösesti kuitenkin ihan vaan valkovuotoa, mutta tosi vetelää sellasta. :D

Nöhveli: Mä ostin apteekista aurinkorasvaa (en muista merkkiä tähän hätään) ja siellä sanottiin, että olisi hyvä olla yli 30 suojakerroin.
 
Raskaana ollessa suositellaan käytettäväksi ns. fysikaalisia aurinkosuojia (eivät imeydy ihoon, vaan heijastavat auringonsäteet pois iholta vrt. kemiallinen aurinkosuoja)
Ja reippaasti suojakerrointa! Ihan naurattaa noi markettien SK 8 yms. ja tiesittehän sen, et kerralla reilusti, eli n. 2 rkl (kourallinen!). Noi fysikaaliset on vaan inhottavia, ku ne jää tosiaan siihen ihon pintaan ja kunnon kerrokseksi. Mut tärkeintähän on ettei iho pala tai käristy... :)
 
Kiitti vinkeistä! Yritin kaupasta kattella, mutta niissä ei missään mainittu tuota fysiologista suojaa, niin en sitten tiennyt missä sellainen on ja missä ei. Jäi sitten vielä seuraavaan kauppareissuun. Höh. : / Apteekissa varmaan neuvoisivat, mutta siellä on niin kalliita ne tökötit, että mielummin eka kaupasta kattelisin. Siellä ei vaan taho saada opastusta.
 
Tervetuloa joukkoon Chizu!

Uimisesta: Mä en normaalistikaan ole mitenkään kova uimaan, joten siinä mielessä voi olla, että uinnit jää tältä kesältä. Ei ole kyllä käynyt mielessä, että raskauden takia pitäisi jättää väliin, en vain ole niin kova fani tuolle uimiselle. Mutta nyt kun asiaa ajattelen, niin viime vuonna sain ainoalla uintikerrallani kivan tulehduksen tuonne alapäähän. Tai eihän se varmaa ole, että on juuri siitä uimisesta, mutta niin päättelin. Että ehkäpä en sitä yhtäkään kertaa tänä kesänä sitten ui.

Nimestä: Meillä olis pojalle ollut nimi jo ihan valmiina. Yhtenä päivänä siihen vain yhdessä jotenkin päädyttiin. Tytölle ei ole vielä nimeä, muutamia ehdotuksia pyöritelty ja mulla aika vahva ajatus toisesta nimestä. Nythän se tyttölupaus saatiin, niin pitäisi oikeasti alkaa tuota tytön nimeä miettimään.

Veepukka: Minä kans sanon, että reilusti hakemaan saikkua pahoinvoinnin takia. Mä olin melkein kaksi viikkoa sairaslomalla pahoinvoinnin takia alkuaikoina. Ei olis työnteosta tullut mitään. Eka työterveyslääkäri tosin yritti sanoa, että raskaus ei ole sairaus, mutta sain sitten kuitenkin saikkua, kun kysyin siltä, että voisitko sinä olla töissä, jos yökkäilisit ja kävisit oksentamassa koko ajan, että näyttäisikö potilaista hyvältä. Että ei se kauhean hyvältä näytä elintarvikealalla asiakkaille, jos työntekijä oksentaa vartin välein. Mutta sitten jatkoa sain sairaslomalle ihan helposti.

Aurinkorasvasta: Jostain olin kans lukenut sen, että raskausaikana pitäisi käyttää sellaisia aurinkorasvoja, joissa on mekaaninen suoja. Tästä tosin on montaa mielipidettä, joillekin on lääkäri sanonut, että pääasia, että jotain käyttää. Mutta menin sitten Stockmannille kysymään tällaista aurinkorasvaa ja siellä oli tasan yksi vaihtoehto. Että ei niitä noissa kaupoissa taida juuri olla. Ultrasun-merkkinen lasten aurinkorasva, niin oli suojakerroin 50. Mikään halpa se ei ollut, maksoi jotain parikymppiä.

Ihana ilma tänään!
 
Mä lähden nyt osastolle hakemaan omaa nyyttiäni.:heart:
Huomenna on sektio ja jännittää!! Raskausmyrkytyksen ehdin tähän loppuun saada ja maha-asukki on vähentänyt kovasti liikkeitään+ sydämessä oli jotain pientä häikkää, joten sektioon päädyttiin. Onneksi on jo yli kolmekiloinen.

T. Mami ja maha rv37+4
 
mami2010 tsemppiä ja vauvantuoksua sinne. :heart:

Mie oon niiiiin rakastunut, nimittäin tuohon masuasukkiin. Se potkii jo niin paljon ja myllersi eilenki niin kovasti, että isikin tunsi ekaa kertaa liikkeet. :)

Muutenki fiilis on mahtava, vielä kaks päivää töitä ja sitte alkaa loma. Tarkotus on suunnata mm. Luulajaan shoppaileen vauvanvaatteita ja ikeaan hoitopöytää, pinnistä yms..

Aurinkoa kaikkien päivään

Pampula84 + pikkupapu 23+0 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: Tirpsis
mami2010: Tsemppiä koitokseen. Voi ihanaa, pian on pieni sylissä.

Mun kaveri soitti aamulla ja kertoi, että sen tytöllä on löydetty kolibakteeri. Todennäköisesti niiden mökin vedestä sen saaanut. Me oltiin juhannus heidän mökillään. Iski aika kova paniikki aamulla. Soitin terveysasemalle ja ottivat kyllä minut vakavasti. Huomenna vien näytteen ja pe sitten tiedetään, että onko minuun se tullu. Prinsessakin sai lähetteen, joten tutkitaan samalla tyttö. Toivotaan, ettei mitään ole.

Mulla oli eilen tosi huono päivä. En saanut kunnolla nukuttua, niin koko päivä meni ihan mönkään. Nyt onneksi parempi olo, vaikka supisteleekin melko kipeesti välillä. Kävin mä illalla ajelee pyörällä. Olipa ihanaa liikkua edes hieman jotenkin =)

Papunen on ruennut taas illalla liikkuu lujaa =) ..Hurjaa katseltavaa, kun mahasta aina näkyy joku kohouma, jalkaa ja kättä ja pyllyä =)

Tuutia & Papunen (34+1)
 
Tuutia Hui, toivottavasti ei oo tullut tartuntaa! :(

Pampula Mäkin tuossa just katselin ikean sivuilta, että mitä kaikkea mukavaa sieltä vois tarttua mukaan. :) Pitäis päästä sinne kyllä jossain vaiheessa! Jos ei nyt ihan hamsteriksi kuitenkaan heittäytyisi, mutta jotain pientä kivaa olisi mukava vauvalle ostaa. Mä tykkään hirveästi noista ikean lastentavaroista, on niin ihanan värikkäitä ja hauskoja.

Oho, huomennakos se taas vaihtuupi viikko!:O 10+6.
 

Yhteistyössä