Oululaisten lasten hammastarkastukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä Oulusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä Oulusta

Vieras
Paikalla oululaisia vanhempia? Mitenhän Oulussa menee hammastarkastukset lapsilla? Meidän kaksvuotiaalla ei ole ollu mitään tarkastusta ikinä. Luulin että nyt kaksvuotisneuvolassa olis asiasta jotain puhetta viimeistään, mutta ei ollut mitään. Ja unohdin sitten kysyäkin...

Alkuperäinen kirjoittaja She-na THE PUNKROCKER:
Meillä oli just tänään sekä 3- että 5-vuotiaalla.

Oliko ekat tarkastukset? Ihmetyttää vähän kun tuolla kaupungin sivuilla sanotaan, että eka tarkastus alle vuoden ikäisenä ja meillä ei ole mitään ollut. Ihan hyvin mahdollista tosin, että multa on mennyt jotain ohi, jos neuvolassa ois joskus puhuttukin :).

Sun pitää se eka kerta mennä itse hakemaan aika. Siten lapsi pääsee rekisteriin. Meillä eka käynti ollut n. 8kk ikäisenä muistaakseni. Kolmivuotiaana ja viisivuotiaana tulee sit kutsut tai ajanvarauskehotukset.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja She-na THE PUNKROCKER:
Meillä oli just tänään sekä 3- että 5-vuotiaalla.

Oliko ekat tarkastukset? Ihmetyttää vähän kun tuolla kaupungin sivuilla sanotaan, että eka tarkastus alle vuoden ikäisenä ja meillä ei ole mitään ollut. Ihan hyvin mahdollista tosin, että multa on mennyt jotain ohi, jos neuvolassa ois joskus puhuttukin :).

Esikoisella oli puolivuotiaana, toisille unohdin moisen ajan varata.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun pitää se eka kerta mennä itse hakemaan aika. Siten lapsi pääsee rekisteriin. Meillä eka käynti ollut n. 8kk ikäisenä muistaakseni. Kolmivuotiaana ja viisivuotiaana tulee sit kutsut tai ajanvarauskehotukset.

Voe himputti. Eipä taideta sitten olla missään rekistereissä. Pitääpä soittaa hammashoitolaan maanantaina. Mistähän ihmeestä mulle on tullut sellainen käsitys, että eka tarkastus olisi 2-vuotistarkastus??? En ole vissiin tajunnut alle vuoden ikäisenä että asia on mitenkään ajankohtainen, kun eka hammaskin tuli vähän ennen 1-vuotissynttäreitä :DDD.

Vasta 3-vuotiaalle tulee ajanvarauspyyntö hammashoitajalle. Siihen saakka opastusta saa neuvolassa, jos itse kysyy. Alle vuoden ikäisten hammastarkastukset lopetettiin Oulussa pari vuotta sitten. Esikoisemme (nyt 3v) ollessa noin puolivuotias neuvolasta kehotettiin varaamaan aika tarkastukseen lähikuukausina. Kun pari kuukautta myöhemmin soittelin aikaa, sainkin kuulla, että tarkastukset oli sinä aikana lopetettu. Ei siis kannata soitella maanantaina hammashoitolaan! ;)

Yhteistyössä