Oululaisia?

Oulutar
Oulusta ollaan.

Mä käyn Gynekossa, nyt toivoisin pääseväni OYS:n hoitoihin kun talous alkaa kaatua. Tiedättekö miten vaihto sujuis nopeiten ja kauanko joutuu odotteleen aikaa OYS:iin?

Terot ja Clomit käytössä, kohta alkanee toinen kierto?!? Nyt kp 40 ja testit negaa. Hajottaa. PCO taustalla. :/ Pitäis päästä ultraan, mutta en raski yksityiselle mennä kun maksaa 60?/kerta.
 
Hei,

Oysissa ollaan hoidossa. Oysiin pääsee ainoastaan lähetteellä ja kannattaa toimia heti. Me ollaan ns.vanhoja potilaita ja kun haluttiin uuteen hoitoon jouduttiin odottamaan siltikin 8kk ennen kuin päästiin itse asiaan. Minulla sanoi hoitaja suoraan silloin kun soitin ja varasin aikaa että jonot on pitkät. Olin yllättynyt kun päästiin näinkin pian.

T:Liinu
 
Oulun vl:ssa ollaan kun täytyy käyttää luovutettuja siittiöitä eikä Oys:lla niitä ole. Nyt tehtiin toinen inssi, ekalla kerralla luomulla ja nyt clomeilla ja menopurilla. eli siis pp 1 menossa.....
 
Myös Oulusta...

Hoidot (Clomit+Terot) aloitettu minulla Mehiläisessä etelä-Suomessa, ensi viikolla ensimmäinen aika Väestöliiton lapsettomuusklinikalle. Kyseisiä pillereitä olen napsinut 4 kiertoa ilman apua, joten nyt katsotaan mikä on seuraava siirto.
 
Me ollaan Oysissa hoidoissa ja eka inssi on maanantaina... :)

Olisko muuten kukaan kiinnostunut tapaamisesta tässä joskus hamaassa tulevaisuudessa?

Voisi vaihdella kuulumisia ja jakaa kokemuksia...
Mulla kun ei kaveripiirissä ole ketään muuta joka kärsii lapsettomuudesta niin eivät asioita ihan samalla tavalla ymmärrä...
 
Täälläkin on yksi oululainen.
Meillä on aika alkuvaiheessa vielä hoidot kun clomeilla mennään, mutta tuskastuttavaa siltikin uskokaa pois!
Eka satsi takana ja hoitoihin hakeuduin terveyskeskuksen kautta kontinkaan gynelle (Heimo Männikkö). Ennen hoitoja oli yli puoli vuotta yritystä takana sekä epäsäännölliset kuukautiset. Primolutteja käytin viime kierrossa ja nyt sitten clomeilla vielä kolme kiertoa. Katotaan mitä Heimo sitten keksii... Toivottavasti ei tarvi mennä enää sinne.

Itse hakeutuisin seuraavaksi yksityiselle.

Tsemppiä kaikille!

Pidetään pino pystyssä!
 
Meillä alkaa toinen hoito jakso Oulun väestöliitossa muutaman kuukauden kuluttua. Yksi onnistunut ICSI-hoito takana, josta yksi tyttö.
Syksyllä kävimme PAS:issa, ilman tulosta, ja jouduimme/pääsimme jonon jatkoksi, joka oli silloin tuon 8kk.
Vähän jännittää tuo hoito, kun viimeksi tuli punktiossa hengenvaarallinen komplikaatio. Mutta se on onneksi tosi harvinaista.
Millaisia aikatauluja teillä on hoidoissa? Minulla pitää aloittaa sumut maaliskuun lopulla, ja punktio olisi joskus vapun tienoilla.
 
paljonko on se rahasumma joka menee yksityisellä ivf-hoitoon?
Sisältäen hoidon ja lääkkeet?

Jos ei tämä inssi onnistu niin onkin sitten ensimmäinen ja viimeinen inssi ja sen jälkeen ivf-jonoon oysiin joka on vähintään se puoli vuotta...
aika raskasta odotella sinne...
 
:wave:

Mitenkäs teillä on hoidot edenneet?

Täällä menossa pp8 ja tunutt, ettei inssi ole onnistunut... :(

Te, jotka käytte yksityisellä niin millaista palvelua saatte ja kuinka maksatte kalliit laskut? erissä vai miten?

Kiitos etukäteen vastauksista!!!
 
myy
Oulun kupeesta olen ja OYS:n asiakas. Meistä ei kummastakaan löytynyt mitään syytä lapsettomuuteen. IVF-tyttömme syntyi lokakuussa 2004. Tuolloin jäi pakkaseen 3 alkiota. Yhden pakastealkion siirto luonnolliseen kiertoon tehtiin toissa viikolla ja nyt on sitten piinaavat päivät menossa Lugesteron-kuurin kanssa. Olotila on niin sekava, välillä muka jotain tuntemuksia ja sitten taas ei mitään. Ja kaiken kruunaa älytön räkätauti. Odottavan aika on tosi pitkä! Alkiot olivat pakastettu yhteen erään, joten tämä oli viimeinen mahdollisuutemme. Olemme päättäneet että emme aloita koko rumbaa alusta, jos tämä ei onnistu. Onneksi meillä on tyttäremme. :heart: Toivotan kaikille voimia ja jaksamista tähän touhuun! Tätä ei voi ymmärtää jossei ole sitä itse kokenut! T:Myy
 
ei olla oulusta mutta käydään oulussa väestöliitolla inseminaatiossa asutaan kokkolassa meillä yksi poika inssillä joka kerkes käydä painamasa nappuloita siksi tyhjiä ruutuja, väestöliitolla ainakin hyvä palvelu
 
Sienna74
Heips,

oulun läheltä ollaan ja Oulun Väestöliitolla hoidossa. Ensimmäinen inssi tulossa. Lääkkeinä clomit + menopur (piikityksen aloitan tänään, argh!) sekä pregnyl. Oletteko muut piikittäneet mihin aikaan päivästä? Hieman jännittää tuo neulojen kanssa touhuaminen....
 
Silloin kun meille tehtiin inssi niin mä piikitin aina siinä kuuden aikaan illalla. helppo illalla hoitaa pois alta.

Nyt sitten odotellaan syksyyn ja ensimmäistä ivf-hoitoa ja tämä aika taas matelee kun noita aikoja odottelee... :headwall: :headwall:
 
Sienna74
No meille on näköjään muodostunut sama käytäntö. Kuuden aikaan illalla on nyt piikitetty ja kohta käy rutiinilla... Huomenna ois uä ja samalla katsotaan milloin inssi tehdään. Meillekin tuli jo hakemus Oyksiin ivf-jonoon, mutta ei olla vielä lähetetty niitä. Mietitään vielä lähdetäänkö mukaan. Mua niin hirvittää se ruljanssi...
 
Hei!

Meille laitettiin myös lähete tutkimuksiin. Kuinka kauan menee, että pääsee ensikäynnille OYS:ssa?
Tuleeko kutsun mukana esim. lähete siemennesteanalyysiin, vai hoiditteko asian ennen sitä itse?

Helpotus, kun saatiin asiaa eteenpäin.
 
Hei!

Olipas melko kauas tippunut tämä ketju. :)
Mikä teillä on tilanne nyt? Onko palstalle tullut muita oululaisia?

Mie söin 6 kk clomeja ilman tulosta. Nyt ootellaan elokuun menkkoja ja Oys:n polin aukeamista että päästään inssiin...
 

Yhteistyössä