Oululaisia?

Me ollaan myös OYS hoidoissa. Kolme inssi yritystä takana joista vain yhdessä päästiin siirtoon asti. Nyt jonotetaan IVF hoitoon. Jonoon siirryttiin joskus huhtikuun lopulla ja ennuste silloin oli että joskus vuodenvaihteen tienoilla päästäis vasta aloittaan. Taustalla minun amenorrea.
 
täällä odotellaan edelleen ivf-hoitoa joka olisi tarkoitus tehdä lokakuussa...en sitten tiedä tästä kierrosta, että miten tekee...pitää varmaan teroluteilla oikasta se normaaliksi... nyt on jotain kp18 menossa ja eilen tuli jotain ihme vaaleanpunaista vuotoa pikkuisen ja tänään sit ruskehtavaa ja kohtuun jomotti niin kuin olisi täti tulossa...no sehän olisikin aikasin liikenteessä jos nyt tulis...
 
me ollaan aikaanaa oltu OYS;n puolella hoidoissa, kaks IVF-hoitoa tehty. Pojat syntyneet 8/04 ja 3/07. Eka tuoresiirroolla IVF/ISCI:N jälkeen, nuorempi ekasta PAS:ta saanut alkunsa, tehtiin omaan kiertoon. Pakkasessa viel 7 alkiota, yks muksu vielä haaveissa, jos vaikka se prinsessa sitten B) .
Me oltiin todella tyytyväisiä OYS:n palveluihin. Ja sinne siis vielä jos kolmas lapsi meinataan saada. Meistäkään ei aikanaan mitään vikaa löytynyt. saman vuoden aikana tehtiin noi kaks IVF hoitoa joten lääkkeisiinkään ei mennyt kuin kerran omavastuu.
Tsemppiä teille kaikille joilla hoidot on menossa/ tulossa! Täällä ollaan hengessä mukana ja peukut pystyssä!
Ai niin ja Oulun kupeessa asutaan!
 
Te joille on tehty inssi Oys:ssa. Mitä lääkkeitä teille käytettiin? Ja muistatteko yhtään mitä lääkkeet makso?

Pure love, te ootte kyllä odotellu pitkään! On varmasti rankkaa!

hoitsuäippä, kiva kuulla välillä onnistumistarinoitakin!

Voimia kaikille!
 
Söin sen 4 satsia clomeja ja neljännellä sitten tärppäs, mutta meni kesken heti alussa. Nyt taas clomeilla mennään. Väestöliittoon ollaan menty hoitoihin kun ei nuo kunnan palvelut oikeen pelaa. Eka clomikierto km:n jälkeen loppusuoralla. Neljän kierron ajan saan kuulemma vielä popsia niitä ja sitten mennään inssiin. Inssi on mulle ihan hepreaa. Siitä olisi kiva kuulla kokemuksia.
 
Tiiti-
Meidän inssissä lääkkeinä oli clomit, puregon ja pregnyl ja muistin mukaan siihen pariin sataan euroon sai varautua.

Nyt alkaa jo tuntumaan, että pian se ivf-hoito alkaa..jos vaan menkat sopivat hoitoaikatauluihin...Suraavien menkkojen aikaan pitäis sit jo sumut aloittaa...hui ku on loppujen lopuksi aika mennyt nopeasti vaikka alussa se tuntui ettei se kulu mitenkään.

Onneksi syksyllä ivf-hoidot voidaan tehdä oysin tiloissa kun ovat tehneet remontin ja hankkineet sinne välineet. Ennenhän ne tehtiin väestöliiton tiloissa.
 
... kävin yksitysisellä hakee Clomifen,- ja terolutkuurit, ne aloitan seuraavasta kierrosta (elokuun alusta). 4 kierron kuurit se lääkäri kirjoitti. jos niillä ei raskaus ala, niin sit tullaan Ouluun väestöliittoon. Mitä luulette, mikä on sit seuraava toimenpide?
Mitään spermanpesuja meillä tuskin tarvitaan, yksi lapsi on jo ennestään, mutta toinen raskaus oli kohdun ulkopuolinen, ja vasen munatorvi jouduttiin leikkaamaan, ja siksi luomuraskaus on meidän kohdalla aikalailla mahdoton saada alkaa.
Eli ainakin mun gyne sano, että miehessä ei pitäis olla mitään vikaa. Mut mitä mulle sit tehdään? osaako kukaan sanoa?
 
LT82
Jos raskaus ei silti ala noiden neljän kuukauden aikana niin sen jälkeen mahdollisesti sinulle tehdään munatorvien aukiolotutkimus ellei sitä ole sinulle jo tehty.
Sen jälkeen raskaus yritetään saada alkuun inseminaatiolla.
 
Nii-in, mutta mitä se inseminaatio sisältää, siis suomeksi kysyttynä MITÄ SIINÄ HOIDOSSA TAPAHTUU???
Argh, mä oon niiiiiiiiiiiiiin keltanokka kaikkien näiden kans hoitoasioiden kans, mä en tiedä puoliakaan esim. niistä lyhenteistä mitä täällä toiset käyttää hyvin sujuvasti.
Että kerrotko nyt inseminaatiosta tyhmemmällesi...
Onko tämä sama kuin täällä usein esiintyvä INSSI?
Mä ajoin inssin autokoulussa... Vähän kummeksutti aluksi... :ashamed: :ashamed:
 
Mä olin myös alussa ihan pihalla näistä asioista, mut vuosien varrella sitä on oppinut jo aika paljon tästä.
Eli inseminaatio=inssi. =)
Tämä keinohedelmöitys on helpoin hoitomuoto.
Tässä yritetään saada 1-2 follikkelia kypsymään yleensä hormoniavusteisilla lääkkeillä jonka jälkeen joko testaillaan kotona ovista testeillä tai irroitetaan follit pregnyl irroituspiikillä. Näin taataan, että ovis tapahtuu ennen kuin mies antaa siemennestenäytteen labraan jossa se pestään ja parhaimmat simpat sitten siirretään pienellä katetrillä sinun kohtuun.
tätä hoitomuotoa ei yleensä käytetä jos vika on miehessä.
Osasinkohan nyt selittää lyhyesti ja ytimekkäästi... :whistle:
 
Vai tämä on se inssi...
Mitenkä suuri mahdollisuus siinä sit on että "normaali" raskaus alkaa? Osaatko sanoa?

Saako sinulta, Pure Love, kysyä, että onko sulla lapsia ja kuinka kauan olet ollut hoidettavana? Mitä hoitomuotoja sulle on käytetty?
Sorry, jos utelen liikaa! :x
 
Insissä raskaus mahdollisuus hoitokertaa kohden on 5-20%.
Eli ei mitenkään kovin suuret, mutaa mahdollisuus siltikin.

Juu, toki sitä saa kysyä.
Eli meillä on enkelityttö joka menehtyi kohtuuni rv25 v.2005. Tämä näytti olevan ihmeraskaus sillä sen jälkeen ei ole mitään kuulunut ja vika löydettiin suurimmaksi osaksi miehestä.
Yli vuosi ollaan oltu Oysin asiakkaita näiden asioiden tiimoilta ja meille tehtiin heti inssi koska vikaa kun on miehessä niin ei hirveästi auta jos minä syön clomeja ainoastaan.
Inssejä tehtiin yksi jolloin lääkäri sanoi, että enempää ei meille tehdä koska miehen siemenneste analyysi oli niin huono.
Nyt mennään sit ekaa ivf-hoitoa kohti...ja odotukset ovat korkealla...
 
Pure love, kiitos vastauksesta. Olin henkisesti varautunut että lääkkeisiin voi mennä jopa 500...

LT82, kaikkihan meistä on joskus ollu keltanokkia. Onneks on näitä palstoja joilta löytyy paljon tietoa.
 
... mä. Tiiti, näitä palstoja lukiessni ihmettelin aluksi, että mikähän ihmeen inssi? Ku ei mulle tullu muuta siitä mieleen kuin autokoulun inssi... :LOL:

Pure Love: :hug: Teitä on kyllä koeteltu. Mä en voi kuvitellakaan, mitlä sinusta on tuntunu menettää syntymätön lapsi, ja kun raskaus on vielä ehtiny noin pitkälle.
Mulle se k.u.-raskauskin oli jo ihan tarpeeksi. Nyt tietysti asia on mielessä melkein päivittäin, koska sen raskauden la olis ollu 27.8.07 eli aika lähellä loppua jo otais. Mutta kai se on vaan joskus hyväksyttävä, että näin kävi, eikä se raskaus onnistunu. Mutta kyllä mä sen sanon ihan suoraan, että mä tulen sen syntymättömän lapsen kasvattamaan mielessäni koko lopun ikääni.

Onko teillä välillä semmonen "ikävä"olo? Semmonen tunne, että se ikävä väistyy vasta sitten, kunhan saa sen lapsen syliinsä. Mulla on nyt
N-I-I-N tyhjä syli, että ei kukaan voi uskoa. Eikä sitä tyhjyyttä riitä täyttämään edes meidän 3.5-v tyttö. Vauvakuume tuntuu kasvaneen ihan uskomattomiin mittoihin. Mut ei kai se auta kuin luottaa ja uskoa siihen, että meitä joskus olisi vielä 4.
 
meidän enkeli tytön syntymästä tuli lauantaina kaksi vuotta täyteen...Lauantaina tuntui kun olisi sen päivän elänyt uudestaan...välillä katsoin kelloa ja heti muistin mitä sinä aikana aina tapahtui...
Myös minun sylini on niin tyhjä ettei siihen edes sanoja löydy. :'(
Mä en vaan halua uskoa vielä siihen etteikö meille koskaan syntyisi lasta vaikka niin välillä tuntuu kun on raskasta. Jossain vielä on se toivon kipinä joka pitää mut pystyssä tässä asiassa.
En ole vielä valmis luovuttamaan.
Pelottaa vaan se, että jos joskus raskaudun niin päästäänkö silloinkaan onnellisesti loppuun asti vaan koetellaanko meitä myös silloin...
 
... ja Oulun Väestöliiton klinikalla ollaan käyty hoidossa. Esikoista yritettiin 3,5 vuotta ja sai lopulta alkunsa IVF:llä, nyt toisen yritys käynnissä, hoitoihin joudutaan varmaan uudestaan. Mitään vikaa tosin ei minussa eikä miehessä löydetty, joten kaikki on mahdollista. Voin LÄMPIMÄSTI suositella väestöliiton klinikkaa, aivan kertakaikkisen ihana henkilökunta! Itse olen säästänyt rahastosäästäjänä, ja kun kalliisiin hoitoihin päädyttiin tyhjensin rahaston :) Raskauden alusta alkaen säästin sitten uuteen rahastoon, ja taas on hoidot edessä - rahasto tyhjenee... Eli kallistahan se on yksityisellä puolella, mutta ah niin nopeata ja tehokasta hoitoa että olen itse henk koht siitä valmis maksamaan. Ja kun lopulta tärppää, ei lapsen arvoa voi tietenkään mitata rahassa. Silloin kaikki tuska ja ahdistus ja pelko ja murhe ja kärsimys ja rahanmeno on ollut vaivan arvoista.
 
Löysin vasta ensimmäistä kertaa tänne palstalle ja heti jäin koukkuun kun näin paljon löytyi oululaisia =)
Olemme olleet hoidoissa ensin Oyssin puolella missä tehtiin inssit tai oikeastaan inssi, koska toinen peruuntui viikonlopun takia mut luomusti sit mentiin. Seuraavaks olis sit ollu ivf jonoon siirtyminen, mut 9 kk jono ei oikein houkutellu ja päätettiin mekin laittaa rahamme väestöliitolle. Hyvä niin koska toidella käynnillä selvisi et oyssin väki oli vähätellyt meille miehen vasta-aineiden määrää (joka oli 100%) eli meille tehty inssi oli tod.näk aivan turha :( Elikkä silloin kun se selvisi vl:ssa niin ivf muuttui icsiksi, paitsi kun mulla tulis niitä munasoluja 32 kipaleta niin puolelle tehtiin sit icsi ja toiselle puolella ivf. Ja niinhän siinä kävi et icsi oli se meidän oikea hoitomuoto, sillä saatiin 8 alkiota ja ivf:llä 2. Nyt sit pitäs päästä ekaan PASsiin kun aiempi yritys tuhoutui juhannuksen takia.
Jos näistä PASseista ei tärppää niin sit palataan takas Oyssin asiakkaiksi kun rahat meinaa loppua :(
 
Ilmoittaudunpa joukkoon, eli Oulussa asustellaan. Väestöliitossa asiakkaina ja todella hyvää palvelua olemme saaneet näiden parin kuukauden aikana, kun olemme siellä asioineet. Yritystä takana reilu vuosi. Perustutkimukset tehty ja diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Ensimmäinen clomi/pregnyl avusteinen inssikierto menossa, itse inssi oli vasta eilen, joten jännätä saa(?!) vielä pari viikkoa :)
 
Nostetaan tätä vähän.

Onko kukaan asioinut jo Oys:ssa kesälomien jälkeen? Miten se IVF hoitojen aloitus omissa tiloissa vaikuttaa siellä? Toivoisin että kertoisitte että tilat ovat toodellla isot ja jonoja päästään purkamaan pika pikaa :LOL: :LOL: Mutta totuus taitaa olla että sama vanha hidas (jonotus)vauhti jatkuu ja tällä hoitopaikan siirrolla Oys:in tiloihin saadaan ehkä vain VL:n toimintaan enemmän tilaa/tehoa. No hyvä jos edes jossain tehokkuus lisääntyisi.
 
Oulussa asutaan ja vasta hoidot aloitettu VL:ssa... seuraavaksi ois vuorossa SSG ja spermatestin tulokset. Samalla päätetään miten lähetään etenemään tässä asiassa. Ajan tilaaminen ja eka käynnin jälkeen oli jotenkin helpottunut olo, onhan sitä yritettykkin jo 2.5 vuotta eikä jotenkin enää jaksais vain toivoa, uskoa ja yrittää.... Iso askelhan se ajan varaaminen oli, mutta onneksi se on nyt tehty! Eikä tarvi enää odotella kuten varmaan julkisella puolella...

Toivottavasti tulevat hoidot tepsii, ei auta muuta toivoa =)
 
Toivottavasti puolikuollut ketju heräisi henkiin. Mielenkiinnolla lueskelin teidän hoidoista niin Oys:n kuin väestöliitonkin puolesta. Lisää kokemuksia ois kiva kuulla. Jos hoidot ovat tuottaneet tulosta, niin sekin antais uskoa meille asian kanssa painiskeleville.

Esittäydyn siis:

Olen 30v., naimisissa saman ikäisen miehen kanssa. Meidän maailma pysähtyi vuoden alussa miehen spermatestitulokseen, azoospermia, ei lainkaan siittiöitä :'( . Luomulapsesta ei siis toiveita. Mikäli miehen jatkotutkimuksista ei löydy siittiöitä/esiasteita, me käännytään väestöliittoon ja luovutettuihin siittiöihin (Oys:ssa ei hoitoja luovutetuilla :( ). Kalliiksi tämä projekti tulee joka tapauksessa, mutta jos onnistutaan, niin kaikki on sen arvoista.

Mites Oys:n jonot tällä hetkellä? Entäs väestöliiton tilanne?

Tsemppiä yrityksiin! =)
 
Heips!
Oulusta olen minäkin ja OYS:ssa hoidossa.
Meillä tarina on sellainen, että mulla on PCO ja miehellä simpat ui miten sattuu, osa kuitenkin ihan suoraankin.
Lokakuussa -07 pääsin tutkittavaksi ja tuo PCO selvisi silloin. Miehen simpat tutkittiin sitten pari viikkoa siitä ja olihan se melkoinen shokki, kun selvisi että molemissa on "vikaa". Nyt sitten ens viikolla on munatorvien aukiolo tutkimus. Kovin on kaikki uutta ja hämmentävää...
Miten se nyt sitten määräytyy, että miten aletaan hoitaa tätä meidän juttua? Siis jos mulla PCO ja miehen spermassa vikaa?
 
Heips! :wave:

Minä edelleen roikun täällä palstalla. Taustoista sen verran että yritys aloitettu 8/05. Oys:ssa ollaan oltu hoidossa 10/06 alkaen. Takana 6 kiertoa clomeja ja 2 inssiä. Mulla pco, miehessä ei vikaa.

Tällä hetkellä ollaan Oys:ssa ivf-jonossa, mutta jono on 8 kk. Mennään ensi viikolla käymään Väestöliitossa ensikäynti ja katsotaan mitä ne voi tarjota. Rahanmeno hirvittää yksityisellä mutta minun mielenterveys ei kestä enää odottaa syyskuuhun asti hoitoja.

Rouva Puh, tosi ikävä tilanne teillä! :hug: Koska jatkot selviää?

Jasminette, hoidothan määräytyy aina tapauskohtaisesti, joten en uskalla alkaa arvailemaan mitä tuleman pitää =) Tsemppiä jatkoon!

-Tiiti-
 
Saantiinhan me tytöt ketju herätettyä =).

jasminette Ikävää, että teistä molemmista löytyi "vikaa". Toivottavasti munatorvien kans ei tule yllätyksiä, ja voitte suoraan siirtyä hoitoihin.

Tiiti- 8 kk:n jono IVF:ssä :eek:. Kyllä tossa on kieltämättä mielenterveys kovilla :hug:. Kerrohan sitten, miten meni väestöliitossa. Noita heidän nettisivuja on tullu lueskeltua, ja kieltämättä se hintataulukko vähän hirvittää.. varsinkin IVF- ja ICSI-hoitojen osalta. Jos niillä euroilla saadaan aikaan elämää, niin kaikki on sen arvoista :heart:.

Meillä on seuraavaksi edessä miehen verikokeet, joista pitäs selvitä, onko syyt hormonaalisia tai löytyykö joku kromosomipoikkeavuus, joka estää siittiöiden muodostumisen. Hormonaaliseen poikkeavuuteen voidaan ilmeisesti vaikuttaa pillereillä, mutta jos löytyy kromosomihäiriö, niin se on sitten suoraan luovutettuihin soluihin turvautumista. Jos verikokeet ovat ok, niin otetaan kivesbiopsia ja toivotaan niitä simppoja löytyvän edes muutama (ISCI ja tajuttomat Oys:n jonot :|). Parin viikon sisään pitäis Oys:sta tulla lähete kokeisiin. Lääkäriaika saattaa kuulemma mennä toukokuulle.. vasta. Väestöliitossa voitas hoidot todennäköisesti aloittaa jo keväällä tutkimustan jälkeen :heart:. Ei ole helppoa odotella ja miettiä päänsä puhki :headwall:.

Koitetaan kuitenkin pitää mieli korkeella ja uskoo, että meidänkin vuoro tulee vielä =) .
 

Yhteistyössä