Oululaisia?

Joo,kokemus oli aika kauhee.Onneksi saatiin 22 hedelmöittynyttä pakkaseen,sillä uuteen ivf hoitoon ei lähdetä.Katsotaan nyt tuo pakkasporukka pois ja sitten jos ei onnaa,niin siirrytään suunnitelmaan B. Jota tosin vielä ei ole olemassakaan ;)

En ole koskaan ollut vertaisryhmätoiminnassa.Täältä vain olen tukea hakenut ja saanut.Tuolla toisella ketjulla kun olin hengailemassa,niin siellä ketjulaiset laittoivat itse pystyyn oman vertaistukiryhmän. Tuolla Helsingin suunnalla tapailevat.
Simpukan lehteä oon kirjastossa lueskellut ja todennut että aika kallista on näin opiskelija budjetille.En kyllä yhtään tiedä onko simpukalla ryhmää täällä Oulusa.
 
Ei ollut tarkoitus säikäyttää täällä Oulussa asuvia tuolla,että toisessa ketjussa on oma vertaisryhmä.En ajatellut,että meidän pitäisi sellaista perustaa,olkaa huoleti.Meillähän on jo tämä nettivertasiryhmä. =)
 
Moi :wave:

Mulla ei ole muista kuin netin vertaistukiryhmistä kokemuksia. Kaikki on omalta kohdalta vielä niin alkuvaiheessa, että on halunnut itsekseen ja miehen kanssa asioita pohdiskella. Netti on osoittautunut myös ihanaksi apuvälineeksi.

Pääsiäisenä avauduin hieman isälleni ja itkuksihan se meni :'(. Mun vanhemmat tietää, että meidän vauvatoiveet on vastatuulessa. Kerrotaan sitten lisää, kun saadaan tutkimustuloksia ja faktoja selville. Vielä ens viikko töitä, ja sitten aurinkoinen talviloma etelään B). Onneksi se toukokuukin on kohta kuukauden lähempänä, enää vajaa 2 kk ekaan lääkäriaikaan, loman jälkeen kuukausi...

Kyllä tuo riston hyperi kuulosti ihan kammottavalta kokemukselta. Toivottavasti pas onnistuu jo ensimmäiseen kiertoon! :heart: Mää oon varmaan ihan kauhusta kankeena, jos hoidot alkaa ICSI yrityksellä punktioineen :eek:, mutta askel kerrallaan kohti toivottua lopputulosta :heart:.

Tsemppiä ja jaksamista! :hug:
 
Moi!

Huomasitteko eilisessä kalevassa (lauantai 29.3) ison jutun lapsettomuudesta? Siitä kävi myös ilmi, että Ouluun on vast´ikään perustettu simpukan tukiryhmä. Juttu oli hyvin kirjoitettu. Siinä haastateltiin ryhmän vetäjää, joka itsekin kärsii lapsettomuudesta. Siinä oli myös erittäin hyvä "näin tuet lapsetonta"-yhteenveto Simpukan sivuilta koottuna. Toivottavasti monet ihmiset huomasivat ja lukivat :heart:.

Mukavaa sunnuntaita :flower:
 
Moi
Enpä ookkaan lukenut tuota,kun olin viikonlopun maalla,vähän niin kuin uutispimennossa.Nyt kun ollaan taas palattu kaupungin humuun,niin pitääpä vilkaista.Kiitos vinkistä,muuten ois saattanu jäädä koko lehti lukematta.
 
Takapakkia mennään täällä. Yllätysraskaus alkoi ja päättyy tuulimunaan - tulossa siis lääkkeillä keskenmeno viikon kuluttua, jos ei näytä merkkejä kasvamisesta. Positiivista on siis se, että ylipäätään raskaus alkoi, mutta ei jaksa kauheasti lippua pitää ylhäällä ja vielä enemmän mietin, miten jaksan neljä päivää töissä tämän tiedon kanssa ennen (onneksi) sairaslomaa. Toukokuussa sitten jatketaan suunnitelman mukaan, mutta mitään kunnon hoitoja ei kyllä saada alkuun ilman kesälomaa. Meillä siis mennään kait clomeilla kesän yli ja Toivotaan ihmettä.
 
Kylläpä sinua allina koetellaan.
Onhan se hyvä,että elimistö näyttäisi olevan vastaanottavainen raskaudelle,mutta ei tuo lopputulos kyllä hurraa huutoja irrota.
Seuraava hoito tuottaa varmasti oikean tuloksen,näin toivomme.
Nyt vaan palaudut ja nollaat tilanteen,niin että mielikin on vastaanottavainen seuraavaan hoitoon.
Tsemppiä ja voimia :hug:
 
viime syksynä kävimme inssissä väestöliitossa. henkilökunta oli mahtava, lääkkeiksi sain vain clomifenia 1tabl./pv. 3-7.kierron päivä ja sit irrotuspiikki. ei onnistunu. :(
nyt viime ma(21.4) kävimme inssissä oyssissa, henkilökunta oli myös mahtava, varsinkin minua hoitaneelle hoitajalle pisteet 10+. lääkkeiksi sain 2tabl./pv. clomifenia kierron 3-7pv. ja pufegonia 8-9pv. ja tieteski irrotuspiikki. oyssissakin ihmeteltiin tuota väestöliiton lääkkeiden vähyyttä.... olen kyllä oyssiin tyytyväisempi. saa nyt nähdä plussaaako. kaksi vuotta yritystä takana, että olisihan tuo jo aikakin.
 
Miulla ei oo väestöliitosta mitään kokemuksia,mutta oon ollu tyytyväinen oys:in henkilökuntaan ja toimintaan.3 vuotta ollaan yritelty ja nyt nappasi.2 inseminaatiota takana ja ekasta pasista raskaustestiin ilmesty 2 viivaa. =)

Pidetään peukkuja että teilläkin onnistuu santtula oys osaa kyllä asiansa =)
 
hei kaikille,olen myös oulun väestöliiton asiakkaita ja nyt on tehty toinen icsi hoito.tällä kertaa saaliina viisi alkiota joista yksi toivottavasti kiinnittyneenä kohtuuni.piinapäivät siis menossa.neljä pakkasessa odottamassa.olemme olleet tyytyväisiä siellä olevaan henkilökuntaan.erittäin ystävällisiä.
 
eihän meillä onnistunut inssi,tänään kävin oyssissa kontrollissa ja elokuussa ois vasta polyypinkin poisto... :( sinne pitäs nyt ootella, heti tervehtymisen jälkeen uusi ja viimeinen inssi. tsemppiä muille.
kiitosket ristolle peukuista.
 
eihän meillä onnistunut inssi,tänään kävin oyssissa kontrollissa ja elokuussa ois vasta polyypinkin poisto... :( sinne pitäs nyt ootella, heti tervehtymisen jälkeen uusi ja viimeinen inssi. tsemppiä muille.
kiitosket ristolle peukuista.
 
Ollaan menossa kohta ensimmäistä kertaa Oulun Väestöliiton klinikalle. Takana 2,5 vuotta yritystä ja 5 inseminaatiota. Mulla PCO-munasarjat, miehellä kaikki ok. Muistan liiankin hyvin munatorven aukiolotutkimuksen. Se oli aika hirveä ja sen jälkeen nousi kova kuume, joka ei olisi saanut tulla. Antibiooteilla kuume saatiin laskemaan. Nyt sitten hirvittää jo etukäteen munasolujen keräys, kuinka kamala kokemus se oli? Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia. Saiko puudutusta tai kipulääkkeitä? Kuinka monta alkua väestöliitolla yleensä "istutetaan" kohtuun?
 

Yhteistyössä