Oululaisia nelikymppisiä odottajia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minni

Vieras
Onko täällä muita oululaisia nelikymppisiä odottajia? tuntuu niin vieraalta tuo oululaisten odottajien keskustelu, koska ovat niin nuoria. Kaipaan enemmän ikäisteni seuraa.
Itselläni on maaliskuussa laskettu aika, ja olisi kiva vaihtaa kuulumisia muiden ikäisteni kanssa.

39 on ikää. Raskaus alkuvaiheessa, viikkoja tasan 6. Hieman on epätodellinen olo, jotenkin on vaikea uskoa, että on raskaana.

MItä seuloja sinulta muuten on otettu ja milloin?

Multa on otettu NT-ultra+veriseula, sekä lapsivesipunktio.NT-ultran kustansin itse, lapsivesipunktiota tarjotaan yli nelikymppisille jo iän puolesta. Perjantaina olis rakenneultran vuoro, eli vkoja nyt pian 20.
Lapsivesipunktio taidettiin ottaa vkolla 15+ ja NT joskus 12 vkon tienoilla. Katso tuolta Tekayn sivuilta, sieltä löytyy tarkat ajat, milloin tehdään.

Kiitos Minni, minä olen vielä juuri alle 40, joten se sitten mietityttää, että mikä menee kaupungin piikkiin ja mikä ei. Se veriseulahan on vakio kaikille, mutta niskapoimu-ultra ei enää taidakkaan olla. Jos ikäraja lapsivesipunktioon on 40, niin sitten jää omalta kohdaltani tekemättä, ellei sitten tuossa seerumissa taikka niskapoimussa tule jotain erityistä esille. Toivottavasti ei tule. Itseasissa se niskapoimu ei aivan kauhean hintainen ole, joten se voisi maksaa vaikka itsekkin.

moi, oulun seudulta ollaan ja 35 tulee mittariin parin viikon päästä, eli sen verran 'nuori' vielä että lapsivesipunktiot yms tutkimuksiin ei päässyt/tarvinnut mennä, mutta sen verran vanha kuitenkin että kaikki muut odottajat tuntuu niin hirveän paljon nuoremmilta, ainakin näillä palstoilla. Eka on tulossa, olikos teilläkin ekat vai jo lapsia aiemmin?

Mulla on ennestään yksi lapsi, meni tänä syksynä kouluun, joten eipä paljoa taida uudesta tulokkaasta leikkikaveriksi olla.
Kyllä on raskaus ollut aivan erilainen tässä iässä. Huomattavasti kovemmille ottaa. Aikasemmin olisin toisen tehnykki, jos vaan ois onnistunu. Mua on väsyttäny tuhottomasti koko raskausajan, eikä tunnu edes helpottavan. Rankkaa olla töissä väsyneenä.
Mun mielestä se niskapoimu-ultra kannattaa ottaa jo senkin takia, että seulan tulos on siten paljon tarkempi. Mutta ehdottomasti niskapoimu ensin ja sitten vasta veriseula, muuten tuloksia ei pysty yhdistämään. Joten sen lapun kans, mikä neuvolasta annetaan, ensin ultraan ja sitten vasta labraan.
Kovasti minä sitä lapsivesipunktiota mietin aikaisempien keskenmenojeni takia. Ja ois jääny ehkä ottamattaki, kun vaan ois etukäteen tiennyt, että joudutaan pistään 2:sti, kun ekalla kerralla ei onnistunu. Ei se mikään miellyttävä toimenpide ollu. Seuraavan päivän oli maha koko päivän supistuksista kovana.
Mulla on maaliskuussa laskettu aika, mites muilla?

Minulla on kolme lasta ennestään. Vanhin täyttää pian 17, hänestä seuraava täyttää pain 15 ja nuorin on 6-vuotias. Ja isä kaikille, kuten tulokkaallekkin sama. Tuon, joka täyttää nyt 6 vuotta, odotusaika on parhaiten mielessä ja se sujuikin helposti. Jonkinlaista raskaudenaikaista masennusta ehkä oli, mutta se ei suuremmasti elämää haitannut. Nyt on sitten pahoinvointi tullut oikein teolla ja nyttenkin olen tässä aamupävivän miettinyt, että pääsenköhän edes ensi viikolla töihinkään jos tämä vielä pahenee, viikkoja kun ei vasta ole kuin 6+4. Kuusi vuotiaskin on pari kertaa aamulla kysynyt, kun tarhaan olen vienyt kysynyt, että ""Aiti meinasitko sinä oksentaa? Miksi?"" Esikoisen odotusaikaan olin erittäin pahoinvoiva myös, vessanpöttöä tuli halailtua joka aamu. Kaksi muuta raskautta ovatkin olleet helppoja tapauksia pahoinvoinnin suhteen.

siinä trisomiaverikokeessa kyllä kävin ja sitten myös np-ultrassa. Mitään hälyttävää ei niistä löytynyt, olis kai ne laittanu sitten johonkin lisätutkimuksiin jos suhdeluvut olis olleet tosi huonot.. mulla on LA tammikuussa, viimeinen raskauskolmannes on tässä justikään alkanut. Kamala flunssa ollut jo 3 viikkoa, tuntuu ettei millään mene ohi kun ei voi oikein mitään lääkkeitäkään ottaa.. Ei itse tiedetä kumpi sieltä on tulossa, onko teillä jo tieto?

Kyllä ne ois sitte jatkotutkimuksiin laittaneet, jos luku ois antanu aihetta.
Mä tiedän, kumpi on tulossa. Se selviää tuossa punktiossa, mutta eivät kerro, jos ei halua tietää. Muille on pidetty salaisuutena.
Mulla on hirveä tuo närästys, tuntuu, ettei mikään auta. Välillä jopa pelkkä vesikin närästää.

Eipä tuota vielä tässä vaiheessa tiedä kumpi on tulossa. En ole noista vanhemistakaan tietänyt, paitsi tuon nuorimman äkkäsin ihan itse ultrasta. Loppuraskaudessa tuleva flunssa voi olla kauhean sitkas. Kun limakalvot ovat turvoksissa, niin ei flunssakaan oikein tahdo parantua. Toivttavasti ei jää sinulle vielä riesaksi.

Moi, olen oulunsalolainen ja 38v. Raskausviikkoja 13. Yksi lapsi ennestään 4,5. Tämä raskaus on pitkään toivottu ja yritetty. Keskenmenoja on muutamia ja yksi kohdunulkoinen, joka oli aika rankka kokemus leikkauksineen ym. Nyt pelottaakin eniten keskenmenon riski ja kun olemme menossa 14.11 lapsivesitutkimukseen. Toimenpiteenä se ei ilmeisesti kestä kauan ja en tiedä onko se niin kivulias. Toivon vaan pystyväni olemaan jännittämättä. Minulla myös närästystä aika paljon, joku sanoi että tyttö tulee jos närästää.

Oletteko te käyneet tuolla Oulu_masujen tapaamisissa? Edellisen odotuksen aikana harrastin runsaastikkin noita tapaamisia verkkisläisten kanssa, nyt en ole ainakaan ihan vielä valmis tapaamisiin menemään.

Enpä ole käynyt, vaikka toisaalta kiinnostais. Ainakaan tässä vaiheessa ei vielä ehdi käymään, kun vasta niihin aikoihin, kun kokoontumiset on, kotiin ehtii töistä ruokaa laittamaan. Postituslistalle vois kuitenkin liittyä.

Yhteistyössä