Oululaiset, onko lapsesi saanut taksikyydin eskariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "amk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"amk"

Vieras
Kysymys siis kuuluu onko lapsesi saanut taksikuljetuksen eskariin (jos siis on pelkästää eskarissa, ei päivähoidossa) ja jos on niin kuinka pitkä matka/millä syyllä?

ollaan saatu. kehitysvammadiagnoosi ja lähinpään eskariin matkaa 3km eikä minulla ollut mahdollisuuksia kuljettaa kun tein yötöitä enkä omistanut autoa.
täytyy kyllä sen verran sanoa, että suurin osa oululaisista taksikuskeista täysiä mulkkuja. kohtelevat lapsia huonosti, ylimielinen asenne vanhempia kohtaan ja jatkuvalla syötöllä joko myöhässä hakuajasta, ajavat väärään osoitteeseen tai jättävät saapumatta kokonaan. jos vain suinkin kykenet itse kuljettamaan niin suosittelen näkemään sen vaivan. Enää en taksikyytejä huolis vaikka maksettais enkä itsekkään enää taksilla matkusta.

Esiopetusten kuljetusten järjestämisessä sovelletaan samoja yleisiä periaatteita kuin koulukuljetusten järjestämisessä (perusopetuslaki 32§). Huoltajan tulee kuitenkin aina hakea esiopetuksen kuljetusetuutta kirjallisesti myös yli 5 km ylittäville matkoille ja Koululiitu-perusteiden täyttyessä. Kuljetusetuus koskee vain pelkkään esiopetukseen (4h) kulkevia lapsia.

Kopioitu Oulun kaupungin sivuilta.

Meillä siis minä ja mies töissä. Hoitaja kotona pienemmille ja eskarilaiselle. Vanhin aloittaa eskarin syksyllä.

Oulun seudulla olevassa kunnassa ainakin saavat, luulen että ihan kilsamäärä on syynä. En kyllä tiedä paljonko se on. Mutta siis ei siihen mitään diagnoosia tarvi...ihan normi eskari.

Yhteistyössä