Oudot parit -- miten voi olla yhdessä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin vaan

Vieras
Mietittekö ikinä miten kaksi TÄYSIN erilaista ja eri tyyliseltä vaikuttavaa ihmistä voi olla yhdessä? Esimerkkejä:

- Kaverini on tosi hoikka ja kaunis ja hänellä on ylipainoinen, itseään vanhempi (ei varakas, heh) mies.

- Toinen taas aikamoinen uraohjus ja mies täysi vastakohta.

- Eräs parhaimman näköinen mies jonka tunnen on tosi tavallisen näköisen naisen kanssa, joka on aika hiljainen hissukka kun tämä mies taas on sosiaalinen.

En tietenkään tiedä millaista heillä on kahdestaan kun en näe, mutta välillä huomaan miettiväni MITEN noin eriliset ihmiset pysyvät yhdessä. Kokemuksia?

vastakohdat täydentää toisiaan? En tiedä täydentääkö vai onko enempi vaikeuksia kuin niillä jotka näyttää olevan samasta muotista. Meillä ollaan erilaisia!

oon mäkin paniikkihäiriöinen ja tosi ujo mutta siltikin todella puhelias..outoa:O ja isäntä on ihan yltiösosiaalinen ja viihtyy ihmisten keskellä eikä ujostele mitään..

On musta "hassun"näköistä kun oikein lihava nainen kulkee tikkulaihan ja komean miehen kaa:O
jotenkin ajattelee että miten tuo komistus kattelee tollasta norsua???
Ja ei,en ole kaunotar itsekkään:D

Noista ulkonäköasioista tuli mieleeni, että se on kyllä aika yksilöllistä, näkeekö jonkun toisen kauniina vai tavallisen näköisenä. Ja toisaalta joillekin ei merkkaa ulkonäkö juurikaan, jos on tavannut muuten mukavan ja itselleen sopivan oloisen ihmisen.

mun äiti on 148 cm pitkä ja puhuu, nauraa ja on liikkeessä koko ajan. Isä on 186 cm pitkä, verkkainen "vanhan kansan ihminen", joka ajattelee ensin ennen kuin puhuu. 30 vuotta ovat olleet naimisissa ja edelleen on pilke silmäkulmassa kun toisiaan katsovat. Suloista :)

mä oon sosiaalinen, menevä ja aina äänessä oleva naikkonen lyhyt ja pullero.. mieheni on hiljainen, erakko ja puhuu vain tutuille pitkä ja hoikka.. hyvin tullaan toimeen.. vaikkakin välillä mieheni sanoo mulle et "turpa kiinni" ku ei vaan jaksa kuunnella mun turhanpäiväsiä löpinöitäni.. :D enkä siitä edes osaa suuttua vaan nauran koska tajuan et saan tunnin luennon aikaan jopa ruohon kasvusta!!! :D

Mä olen epäsosiaalinen, introvertti, mies on sosiaalinen ja tuntee kaikki naapurit.
Mä en edes tuntisi naapureita vaikka haluaisin, koska mulla on prosopagnosia ja se on neuropsykologisissa testeissäkin todettu. Eli, en tunnista ihmisiä kasvoista. Multa puuttuu myös suunnistamiskyky. Miehellä se on hyvä.
Mä taas osaan sellaisia juttuja mitä mies ei osaa. Mulla on todella hyvä intuitio, osaan lukea ihmisiä melkein vaan katsomalla heitä.
Osaan käsitellä eläimiä. Pelkääviä, vihaisiakin. Saan ne luottamaan itseeni.
Mulla on "vihreä peukalo".

Itse oon tosi puhelias ja mies juttelee vain tuttujen kanssa. Itse olen vilkas ja mies rauhallinen. Kerran miehen kaveri kysyi miksi valitsin tämän miehen :) Sanoin että koska hän on aito.

[QUOTE="giraffe";24505399]Meilläkin näin tai sitten mies ei vaan saa puheenvuoroa:D ja tämä jatkuva höpötys on periytyny muksulle ja nyt toinen tulossa..voi mies parkaa:p[/QUOTE]

Meillä kuule on ihan sama:laugh: Uskon että mieheni kasvattaa nahkaläpät korville, tulee vähemmän meluhaittaa, meistä" eukoista":D

Vaikka sanotaankin, että vastakohdat täydentävät toisiaan, tutkimusten mukaan samanlaisten ihmisten suhde kestää paremmin. Tällä kuitenkin tuskin tarkoitetaan ulkonäköasioita. :-)

Minä ja mies olemme joissain asioissa hyvin erilaisia. Minulla on akateeminen koulutus, mies on käynyt ammattikoulun. Olen teoreettinen, mies käytännönläheinen. Minä luen, mies katsoo juonettomia action-pätkiä.

Osa näistä eroista helpottaa arkielämän työnjakoa: Minä käyn töissä, ja mies on hoitovapaalla. Minä täytän veroilmoituksen ja mies vaihtaa auton öljyt.

Ja on meillä paljon yhdistäviäkin tekijöitä: Samanlaiset arvot, samanlainen maailmankatsomus, samanlainen tyylitaju ja samanlainen kierohko huumorintaju. Ja vaikka olemmekin osin erilaisia, on valtavasti asioita, joita tykkäämme puuhata yhdessä.

Me ollaan mieheni kanssa ihan täydellisiä vastakohtia, arvot ja poliittinen kanta käy yksiin :D Luonteenpiirteiltä täysin yö ja päivä, myös kaikki mitä minä en osaa, mies osaa ja toisin päin. Yhteiselo sujuu täydellisesti. Vastakohdat siis täydentävät toisiaan :heart:

Kaikki muut tajusivat avauksen pointin paitsi sinä! Ei kukaan ole väittänyt että pitäisi olla samanlaisia. Kysymys oli vain siitä miettiikö kukaan muu mitä jotkut parit näkevät toisissaan. Kiva että Sadun kaltaiset tyypit haluavat aina aloittaa riidan. Toivottavasti miehesikin nauttii tappelemisesta. Ei kun annas kun arvaan -- olet sinkku tai yh.

On ehdottomastri se että ulkonäöllä nyt ei vittu oo mitään väliä!! Oli sitte vaikka älyttömän komee kundi jonka rinnalla on muijana "norsu". tämähän ei VÄLTTÄMÄTTÄ EDES TARKOITA sitä että no "luonnehan se ratkasee". VAAN sitä että ehkäpä tää mies vaan tykkää vähän pyöreemmistä joista saa otetua kiinni ;)! Ei kaikki tykkää hoikista ja timmeistä... Vaikka onhan se yleisempää toki. Sama ei kaikki tykkää isoista rinnoista! Tai isosta munasta :D! No joo mutta niinku sanoin makunsa kullakin. Ja aika monenkaan mielestä Brad Pitt ei ole niinkään komea.. jonkun mielestä taas salattujen elämien Isabella on kaunis, seksikäs blondi.. jonkun mielestä Isabella on taas iha tavallisen naisen näkönen.. "ei mikään erityinen". Tääki on niiiin ihmisestä kiinni! Vähä sama ku on musa maut sun muut.. Itse pidän MONIAKIN aika tavalllisen näköisinä kun joku taas on sanonut että ompas ihan sika törkeen kaunis jnejne.. sama miehissä. On taas toki näitäkin jotka sitten vaan luonteiden takia ovat toistensa kanssa ja ulkonäkö ei taas niitä kiinnosta ollenkaan! Joitakin voi kiinnostaaa, mutta luonne menee edelle. Joillakin ulkonäkö menee edelle, mutta tuskinpa niiden suhteesta kovin pitkää tulee tai voi olla että tuleekin?

Minä olen aika hiljanen hissukka vieraimpien ihmisten seurassa joita en tunne kovinkaan hyvin tai joittenka kanssa ei vaan kiinnosta jutella. Valikoin monesti kenen kanssa rupattelen paljon, kenen vähän , kenen en ollenkaan. Riippunee myös paljon mun fiiliksestä, päivästä ja näin. Olen vähä ujokin/epäsosiaalinen että se on aika isoki osa syy että kenen kanssa jutskaan tai silleen... Mieheni taaas on todella sosiaalinen, puhelias, heittää hauskaa läppää ja sanavalmis joissa minä olen aika surkea jne. Tämä on aika iso, mutta melkeinpä ainoita asioita missä me ollaan todella erilaisia. Tämän asian kylläkin monet muut huomaavat ja voivat ehkä ihmetellä enemmänki mieheni sijaa että mites hän on näin hiljaisen muijan valinnut? Kun voisi löytää sosiaalisemmankin omalla sosiaalisella luonteellaan, hauskalla huumorillaan/sanavalmiudellaan jnejne. Keskustelemme kuitenkin normaalisti yhdessä ja en ole tosiaankaan mikään hiljainen hissukka mieheni seurassa.. enemmänkin päinvastoin! Jos olen sitä muille niin jotkut muut voivat toki olettaa että se on vain osa luonnettani ja tälläinen olen aina. Mutta ei.... Olen vain ujo ja ihmisiin tutstuminen vie aikansa.

Mutta todellisuudessa meillä on myös paljon yhteistä. Yhteistä on se että huumorintaju 99% on samanlainen ja meillä on hauskaa yhdessä. Meillä on myös PAAAALJON samaa, samoja mielnkiinnon kohteita jnejne. Jotkut tietyt Erilaiset luonteenpiirteemme monin tavoin myös pitää suhteemme kasassa.. Olen huomannut sen joskus kun oon ajatellut että ompas hyvä et mä oon tämmönen tässä asiassa, koska jos en olisi niin suhteemme olisi tuhoontuomittu. Olen myös huomannut että vaikka miehessäni onkin todella hyvä puoli tämä hänen sosisaalisuutensa, h-tajunsa/sanavalmius jnejne.. On hänessä joitain tiettyjä todella huonoja puolia joita monikaan muu nainen ei katselisi.
Sitten tosta ulkonäkö puolesta... Olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa siitä että makunsa kullakin. Joku tykkää äideistä, joku tyttäristä, jolleki kelpaa molemmat ;)! Itse esim pidän oman mieheni silmistä kaikkein eniten.. Silmät on tärkee juttu ihmisen ulkonäössä. Muuten miehessäni ei oo mitää valittamista ulkonäöllisesti. Iha hyvän näkönen mies <3 . Ei mikää ylikomee, muttei rumakaan! Muttei kuitenkaan tavallinenkaan :D... Kun taas yks ystäväni sanoi ettei taas pidä mieheni silmistä ollenkaan :D.. Ne on kuulemma liian "flirttailevat" Blayboy - katse tjtn :D,, Itse pidän itseäni suht hyvän näkösenä, mutten minään erityisen kauniina mut ihan kivan näkösenä kuiteski. Jotkut monet muut voi taas olla iha eri mieltä meidän yhteen sopivuudeta ulkonäöllisesti. Joku voi pitää meitä hyvännäkösneä parina, joku taas iahn jotain muuta. Ollaa suht saman pitusia. Mieheni on joitain pari senttii mua pidempi et ompahan ainakin helpompi pussata ku ei tarvii niskaa koukistaa selkään :D..

Yhteistyössä