Oudot arkirutiinit kaverilla

  • Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti
Selvä homma
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Selvä homma:
Jos lapset on sairaana ja pakkasta parikymmentä tuskin sillon ulkoillaan. Ei meillä ainakaan! Sitten pysytään sisällä ja tehdään sisäjuttuja.
Pointti ei ollutkaan se, että oltiin sisällä vaan se, että äiskä (ja iskä) istuivat tietsikalla ja lapset oli keskenään. Ei yhteistä aikaa vaan erikseen oltiin koko päivä! Tuntui pahalta se, ettei äiti viettänyt aikaa lastensa kanssa vaan halusi olla netissä koko päivän (tai mitä sitten tekikään koneella...).

Kuinka onnettomia lapset tosiasiassa olivat? Ja koska et tiedä mitä äiti teki, on paha lähteä arvostelemaan, ehkä hänellä oli jotain ihan oikeaa tekemistä koneella. Aika paljon muutenkin ehdit kyttäämään ottaen huomioon että sun piti lukea tenttiin. ;)

Mutta sä et voi vetää johtopäätöksiä sen mukaan mitä parin päivän vierailulla näet. Muutenkaan kaikki ei vaan ole leikittäjätyyppejä. Läsnä voi olla lapselle muutenkin kuin leikkimällä. Teehän nyt itse pari lasta niin katsotaan leikitkö itse 24/7 niiden kanssa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jansku:
Täältä vahva peesi ap:lle! Mielestäni kuulosti todellakin epänormaalilta käytökseltä! Samoin kuin noikin kommentit, ettei muutkaan leiki lastensa kanssa! Meillä ainakin askarrellaan ja luetaan satuja yhdessä päivittäin, sekä ulkoillaan koirien kanssa ja kyllä leikitäänkin ja pelaillaan yhdessä. Kyllähän lapset kaipaa sitä vanhempien huomiota ja yhdessäoloa!
Meilläkin askarrellaan, leivotaan, jumpataan, tanssitaan, leivotaan, kokataan, ulkoillaan ja pelaillaan lasten kanssa. Mutta ei leikitä.

 
mua jäi hämäämään että minkä takia olit kylässä pari päivää? siis eikö kaverisi tehnyt mitään muuta kuin oli koneella vaikka on vieraita?? ja sanoit kyllä että sunkin piti lukea tenttiin, mutta et kai koko ajan sitäkään tehny..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jansku:
Täältä vahva peesi ap:lle! Mielestäni kuulosti todellakin epänormaalilta käytökseltä! Samoin kuin noikin kommentit, ettei muutkaan leiki lastensa kanssa! Meillä ainakin askarrellaan ja luetaan satuja yhdessä päivittäin, sekä ulkoillaan koirien kanssa ja kyllä leikitäänkin ja pelaillaan yhdessä. Kyllähän lapset kaipaa sitä vanhempien huomiota ja yhdessäoloa!
kieltämättä kuulostaa oudolle että näiden palstaäitien mielestä on ok istua netissä koko päivä! :eek:
 
ap, 37v
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ehkäpä äiti siksi halusi tehdä omia juttuja kun sinä olit siellä auttamassa eli leikkimässä lasten kanssa?? Kuulostat kyllä tosi kiittämättömältä, toivottavasti ei kyseinen äiti tarjoa kotiaan sinulle käyttöön enää toista kertaa :/
Kiittämättömältä? :eek: Ai niinku miten häh? Ehkä on parempi ettet puutu tähän kun et tiedä mistään mitään. (Kyllä kiitin heitä, että sain olla siellä pari päivää, ja leikin lasten kanssa vaikka olis pitänyt lukea tenttiin koska säälitti.)
Sinähän se et tiedä lasten kanssa elämisestä mitään ja sitten tulet haukkumaan sen ihmisen, joka sinut otti kotiisi. Toivottavasti olet päässyt jo sinne omaan kotiisi...kasvamaan :LOL:
Ei mun tartte enää kasvaa, oon jo tarpeeksi vanha. Minkä ikäinen itse olet? Et ainakaan henkisesti kovin vanha.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Jansku:
Täältä vahva peesi ap:lle! Mielestäni kuulosti todellakin epänormaalilta käytökseltä! Samoin kuin noikin kommentit, ettei muutkaan leiki lastensa kanssa! Meillä ainakin askarrellaan ja luetaan satuja yhdessä päivittäin, sekä ulkoillaan koirien kanssa ja kyllä leikitäänkin ja pelaillaan yhdessä. Kyllähän lapset kaipaa sitä vanhempien huomiota ja yhdessäoloa!
Meilläkin askarrellaan, leivotaan, jumpataan, tanssitaan, leivotaan, kokataan, ulkoillaan ja pelaillaan lasten kanssa. Mutta ei leikitä.
TÄÄ ÄITI EI TEHNYT MITÄÄN NOISTA sun mainitsemistasi. Ei askarrellut, tanssinut, kokannut jne. vaikka lapset varmaan olis halunneetkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kieltämättä kuulostaa oudolle että näiden palstaäitien mielestä on ok istua netissä koko päivä! :eek:
Oletko puhunut asiasta kaverin kanssa? Jospa se tiesi, että sun pitää lukea tenttiin ja halus antaa sulle rauhan siihen? Tai jos sillä oli joku työ, joka piti tehdä? Tai jos ei muuten vaan osannu olla normaalisti kun oli vieras.
Jotta voit veää johtopäätöksen, että kyseessä on perheen RUTIINI, sun pitäis jutella henkilön kanssa ja tietää perheen elosta vähän muuta kun pari poikkeus päivää.
Mutta edelleen ilman syytä musta on outoa istua koneella, kun on vieras, mutta se, mettei ole kokoaikaa lasten kanssa samassa puuhassa ei ole outoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jansku:
Täältä vahva peesi ap:lle! Mielestäni kuulosti todellakin epänormaalilta käytökseltä! Samoin kuin noikin kommentit, ettei muutkaan leiki lastensa kanssa! Meillä ainakin askarrellaan ja luetaan satuja yhdessä päivittäin, sekä ulkoillaan koirien kanssa ja kyllä leikitäänkin ja pelaillaan yhdessä. Kyllähän lapset kaipaa sitä vanhempien huomiota ja yhdessäoloa!
kieltämättä kuulostaa oudolle että näiden palstaäitien mielestä on ok istua netissä koko päivä! :eek:
Mä en ole kyllä sanonut noin. Olen ihmetellyt, miksi kutsut arkirutiineiksi päivää, jossa oli niin paljon poikkeusolosuhteita.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja JouJou85:
mua jäi hämäämään että minkä takia olit kylässä pari päivää? siis eikö kaverisi tehnyt mitään muuta kuin oli koneella vaikka on vieraita?? ja sanoit kyllä että sunkin piti lukea tenttiin, mutta et kai koko ajan sitäkään tehny..
Äh, NIINKUIN JO SANOIN olin kylässä koska oma kämppä oli rempassa! Ei tehnyt mitään kanssani, ei edes paljon keskustellut. Luin tenttiin heidän asuntonsa yläkerrassa, jossa mulla oli oma tyhjä huone, kävin välillä alakerrassa vessassa ja juomassa vettä ja leikin lasten kanssa koska äiskä ei viitsinyt. Aamusta iltaan meni näin. Itse luin tenttiin 8h päivän aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
TÄÄ ÄITI EI TEHNYT MITÄÄN NOISTA sun mainitsemistasi. Ei askarrellut, tanssinut, kokannut jne. vaikka lapset varmaan olis halunneetkin.
No se on kyllä surullista. Toisaalta voi johtua vieraankin läsnäolosta, ei meilläkään muistaakseni kesällä kertaakaan askarreltu, tanssittu tai jumpattu jos oli vieraita. Ulkoiltiin kyllä, mutta sitähän ei voi tehdä jos lapsi on kipeänä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mä nyt jäin ihmettelemaan miksiköhän se äiti oli kannettava sylissä ja syventyi siihen vaikka sinä olit kylässä?
Ei meidän ollut tarkoitus syventyä juoruiluun vaan hänen oli tarkoitus olla normaalisti kotona lasten kanssa ja mun lukea tenttiin. Illat tosin oltiin samassa huoneessa ja katsottiin välillä tv:täkin mutta äiskä vaan nenä kiinni kannettavassa. Samoin iskä, eivät edes toisilleen montaa sanaa sanoneet.
 
ninni
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
MITEN SE LIITTYY TÄHÄN? POINTTI oli se, että ÄITI EI LEIKKINYT lasten kanssa. Se tuntui pahalta. Vai eikö teillä leikitä lasten kanssa, jos ne on kipeenä? Mutta sitten leikitään kun ne on terveitä, vai? :eek:
No en mä kyllä leiki lasten kanssa juuri koskaan. Kyllä ne leikkii keskenään ja sit yhdessä tehdään ihan normaali asioita, kotiaskareita yms.
Peesi. Mun pieni, 1v 8kk, tykkää lähinnä juosta pitkin kämppää ja jaksaa kiinnostua leluista tasan 3 minuuttia kerrallaan.

Jos otan legot esiin, se haluaa kumota ne lattialle ja sitten mennään jo muihin hommiin. Kirjaa ei jaksa katsella muutamaa sivua pitemmälle jos yritän vaikka lukea.

Kyllä se on ainakin meillä niin, että lapsi viihdyttää itse itseään, minä lähinnä kuljen perässä ja siivoilen jälkiä. Että se siitä lapsen kanssa leikkimisestä.. ei se ole aina niin idyllistä kun jotkut lapsettomat tuntuvat kuvittelevan.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
TÄÄ ÄITI EI TEHNYT MITÄÄN NOISTA sun mainitsemistasi. Ei askarrellut, tanssinut, kokannut jne. vaikka lapset varmaan olis halunneetkin.
No se on kyllä surullista. Toisaalta voi johtua vieraankin läsnäolosta, ei meilläkään muistaakseni kesällä kertaakaan askarreltu, tanssittu tai jumpattu jos oli vieraita. Ulkoiltiin kyllä, mutta sitähän ei voi tehdä jos lapsi on kipeänä.
No eipä kipeän lapsen kanssa voi oikein tanssia tai jumpatakaan :whistle: Eikä noi räkäset lapset jaksa oikein keksittyä askarteluunkaan. Enkä mä lähtisi leipomaan nuhasten lasten kanssa. Joten jäljelle jäisi pelien pelaaminen ja kirjan lukeminen. No, ehkä se äiti olisi voinut näitä tehdä, mutta edelleen ainakin meidän taaperot ei jaksa keskittyä kipeenä mihinkään noista vaan paljon mieluummin katsovat telkkaa tai leikkivät omia leikkejä. Enkä näe siinä mitään pahaa.
 
ap
mutta tilanne sai minut tuntemaan, että nämä kaksi päivää olivat normaalia arkea. Lapset leikkivät normaalisti vaikka vähän kipeinä olivatkin ja olivat ns. tottuneet siihen, että äiskä ei leiki/touhua heidän kanssaan. Toki pyysivät välillä syliin ja touhuamaan mutta ei äiti pehvaansa paljon sohvasta irrottanut. Eikä iskäkään illalla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
TÄÄ ÄITI EI TEHNYT MITÄÄN NOISTA sun mainitsemistasi. Ei askarrellut, tanssinut, kokannut jne. vaikka lapset varmaan olis halunneetkin.
No se on kyllä surullista. Toisaalta voi johtua vieraankin läsnäolosta, ei meilläkään muistaakseni kesällä kertaakaan askarreltu, tanssittu tai jumpattu jos oli vieraita. Ulkoiltiin kyllä, mutta sitähän ei voi tehdä jos lapsi on kipeänä.
No eipä kipeän lapsen kanssa voi oikein tanssia tai jumpatakaan :whistle: Eikä noi räkäset lapset jaksa oikein keksittyä askarteluunkaan. Enkä mä lähtisi leipomaan nuhasten lasten kanssa. Joten jäljelle jäisi pelien pelaaminen ja kirjan lukeminen. No, ehkä se äiti olisi voinut näitä tehdä, mutta edelleen ainakin meidän taaperot ei jaksa keskittyä kipeenä mihinkään noista vaan paljon mieluummin katsovat telkkaa tai leikkivät omia leikkejä. Enkä näe siinä mitään pahaa.
Nää lapset kyllä jaksoivat juosta, riehua ja pomppia vaikka olivatkin kipeitä.
 
moona
tunnustan etten ole juurikaan leikkinyt omien lasten kanssa. en tajua mitä ihmeen hyötyä siitä on jos aikuinen ei tykkää leikkiä ja pakosta tekee sitä. harva aikuinen nyt oikeasti pitää leikkimisestä, ellei kyseessä ole aivan pieni vauva jonka kanssa höpöilee.
meillä lapset ovat leikkineet ja aikuiset tehneet omia hommiaan. lapset nauttii turvallisuuden tunteesta kun aikuiset lähellä ja ovat aikuisten puuhissaan.
se vaan harmittaa kun lapsilla on tietty vaihe jolloin pitävät tehdä apuna kotitöitä. liian vähän otin mukaan ja mieluiten tein itse kun sillä tavoin sujui nopeampaa.
valmissoseitakin syötin vauvana, kun en niin luottanut omiin kokkaustaitoihini niin ja kun en muutenkaan kauheasti pidä ruuanlaitosta.
kuulostaa kyllä ettei tää äiti nyt kauheesti pitänyt sun seurasta, kun niin vähän seurusteli kanssasi. äideille kyllä aikuisseura kelpaa kun vaan on mieluisaa;)
 
rasvie
En minäkään lähestulkoon koskaan leiki lasteni kanssa. Kyllä meillä tehdään paljon muuta yhdessä ja ihmetyttää todellakin tuo ap:n kertomus :( Ei kuulosta normaalilta vaikka miten olisi lapset kipeenä ja äitikin ja olisi vieraita jne jne.

Kaikkista kummallisinta tässä kuitenkin oli mun mielestä se, että se äiti istui koneella eikä keskustellut vieraansa kanssa! Se viestii todellakin nettiriippuvuudesta, että paremmin kelpaa tietokone kuin "elävä seura".
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
TÄÄ ÄITI EI TEHNYT MITÄÄN NOISTA sun mainitsemistasi. Ei askarrellut, tanssinut, kokannut jne. vaikka lapset varmaan olis halunneetkin.
No se on kyllä surullista. Toisaalta voi johtua vieraankin läsnäolosta, ei meilläkään muistaakseni kesällä kertaakaan askarreltu, tanssittu tai jumpattu jos oli vieraita. Ulkoiltiin kyllä, mutta sitähän ei voi tehdä jos lapsi on kipeänä.
No eipä kipeän lapsen kanssa voi oikein tanssia tai jumpatakaan :whistle: Eikä noi räkäset lapset jaksa oikein keksittyä askarteluunkaan. Enkä mä lähtisi leipomaan nuhasten lasten kanssa. Joten jäljelle jäisi pelien pelaaminen ja kirjan lukeminen. No, ehkä se äiti olisi voinut näitä tehdä, mutta edelleen ainakin meidän taaperot ei jaksa keskittyä kipeenä mihinkään noista vaan paljon mieluummin katsovat telkkaa tai leikkivät omia leikkejä. Enkä näe siinä mitään pahaa.
Nää lapset kyllä jaksoivat juosta, riehua ja pomppia vaikka olivatkin kipeitä.
Lapsi liikkuu itse kipeänä sen minkä liikkuu, mutten kyllä menisi sairasta lasta hypyttämään tai juoksuttamaan.

Mutta siis millä lailla nämä lapset sinun silmissäsi kärsivät tilanteesta? Meillä näkisin että jos lapset itsekseen/keskenään touhuilevat omiaan tai katselevat telkkaa tyytyväisinä niin kaikki on ok.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta siis millä lailla nämä lapset sinun silmissäsi kärsivät tilanteesta? Meillä näkisin että jos lapset itsekseen/keskenään touhuilevat omiaan tai katselevat telkkaa tyytyväisinä niin kaikki on ok.

Tilanne voi olle ok, mutta mitä perhe-elämää se sellainen on? Sitäkin ihmettelen, että kuka teki kotityöt. Itse ainakin jos/kun istun tässä persehomeessa, sotkee lapset kämpän mullin mallin, pakkokin on välillä nousta siivoilemaan ja parempi olisi vähän touhutakin mukeloiden kanssa, niin niin pahaa sotkua eivät saisikaan aikaiseksi.

Myös parisuhteeseen kuuluu kommunikointi keskenään. Toki syvälliset keskustelut eivät ehkä ala silloin kun vieraita paikalla, mutta jonkunverran kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mutta siis millä lailla nämä lapset sinun silmissäsi kärsivät tilanteesta? Meillä näkisin että jos lapset itsekseen/keskenään touhuilevat omiaan tai katselevat telkkaa tyytyväisinä niin kaikki on ok.

Tilanne voi olle ok, mutta mitä perhe-elämää se sellainen on? Sitäkin ihmettelen, että kuka teki kotityöt. Itse ainakin jos/kun istun tässä persehomeessa, sotkee lapset kämpän mullin mallin, pakkokin on välillä nousta siivoilemaan ja parempi olisi vähän touhutakin mukeloiden kanssa, niin niin pahaa sotkua eivät saisikaan aikaiseksi.

Myös parisuhteeseen kuuluu kommunikointi keskenään. Toki syvälliset keskustelut eivät ehkä ala silloin kun vieraita paikalla, mutta jonkunverran kuitenkin.

Minun mielestäni pari yksittäistä sairaspäivää ei vieläkään anna koko kuvaa perheen toiminnasta tai parisuhteesta. Tottakai normaaleina vapaapäivinä tehdään lasten kanssa enemmän enkä edes mielelläni jäisi kotiin istumaan koko päiväksi jos ei ole joku pakko.

Mutta tosissaan jos se sairaus pitää väen kotosalla ja lapset viihtyvät keskenään/yksikseen leikeissään tai tv:n äärellä niin en koe että minun olisi pakko mennä siihen väliin leikittämään tai muuten aktivoimaan heitä jotenkin. Kipeänä saavat tehdä sen minkä jaksavat ja haluavat. Äiti/isä siivoilee sitten sen mukaan mitä sotkua tulee.

Silloin kun on ollut noita sairastelujaksoja niin varmasti parisuhdekaan ei ole näyttänyt parhaita puoliaan, varmasti tympäsee yhtä ja toista. Ne on vaan aikoja mitkä pitää jotenkin saada läpivedettyä, enemmän ja syvällisempiä keskustelun aiheita voi löytyä muulloin.

Tuossa ap:n tilanteessahan voi olla vielä että vanhemmilla on ollut erimielisyyksiä siitä kumpi jää lasten kanssa kotiin ja siksi molemmat ovat jotenkin nyreisäsän toisilleen mutteivat luonnollisesti halua kinata vieraan kuulleen ja siksi mielummin ovat omissa oloissaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mutta siis millä lailla nämä lapset sinun silmissäsi kärsivät tilanteesta? Meillä näkisin että jos lapset itsekseen/keskenään touhuilevat omiaan tai katselevat telkkaa tyytyväisinä niin kaikki on ok.

Tilanne voi olle ok, mutta mitä perhe-elämää se sellainen on? Sitäkin ihmettelen, että kuka teki kotityöt. Itse ainakin jos/kun istun tässä persehomeessa, sotkee lapset kämpän mullin mallin, pakkokin on välillä nousta siivoilemaan ja parempi olisi vähän touhutakin mukeloiden kanssa, niin niin pahaa sotkua eivät saisikaan aikaiseksi.

Myös parisuhteeseen kuuluu kommunikointi keskenään. Toki syvälliset keskustelut eivät ehkä ala silloin kun vieraita paikalla, mutta jonkunverran kuitenkin.

Tuossa ap:n tilanteessahan voi olla vielä että vanhemmilla on ollut erimielisyyksiä siitä kumpi jää lasten kanssa kotiin ja siksi molemmat ovat jotenkin nyreisäsän toisilleen mutteivat luonnollisesti halua kinata vieraan kuulleen ja siksi mielummin ovat omissa oloissaan.
Ei oo kyse siitä kumpi jää kotiin lasten kanssa, siis sairaana, koska tää äiti on kotiäitinä joka päivä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mutta siis millä lailla nämä lapset sinun silmissäsi kärsivät tilanteesta? Meillä näkisin että jos lapset itsekseen/keskenään touhuilevat omiaan tai katselevat telkkaa tyytyväisinä niin kaikki on ok.

Tilanne voi olle ok, mutta mitä perhe-elämää se sellainen on? Sitäkin ihmettelen, että kuka teki kotityöt. Itse ainakin jos/kun istun tässä persehomeessa, sotkee lapset kämpän mullin mallin, pakkokin on välillä nousta siivoilemaan ja parempi olisi vähän touhutakin mukeloiden kanssa, niin niin pahaa sotkua eivät saisikaan aikaiseksi.

Myös parisuhteeseen kuuluu kommunikointi keskenään. Toki syvälliset keskustelut eivät ehkä ala silloin kun vieraita paikalla, mutta jonkunverran kuitenkin.

Tuossa ap:n tilanteessahan voi olla vielä että vanhemmilla on ollut erimielisyyksiä siitä kumpi jää lasten kanssa kotiin ja siksi molemmat ovat jotenkin nyreisäsän toisilleen mutteivat luonnollisesti halua kinata vieraan kuulleen ja siksi mielummin ovat omissa oloissaan.
Ei oo kyse siitä kumpi jää kotiin lasten kanssa, siis sairaana, koska tää äiti on kotiäitinä joka päivä!
Ok. Ehkä hän sitten kotiäitinä saa sen verran touhuilla lasten kanssa normaalisti että voi hyvin välillä pitää ns. vapaapäivän lasten sairastuessa.
 
vieras
Apua, kun täällä kaikki äidit vaan puolustelee tätä äitiä joka istuu 3/4 päivästä koneella, vaikka on vieras talossa ja lapset kipeinä. Ei kyllä kuulosta normaalilta touhulta. Vaikka kuinka oisi lapset nuhassa, mutta jaksavat silti leikkiä, niin kyllä meillä ainakin mennään ulkoilemaan edes hetkeksi tai vähintään luetaan kirjaa tms. yhdessäoloa aamupäivä ennen ruokaa ja päikkäreitä.

Jos isäkin on vielä samaa kaliiperia, niin surullista on, lapset ottavat mallia vanhemmistaan ja liikunnan ilo äkkiä hiipuu jos ei lapset pääse toteuttamaan liikunnallista puolta itsestään. Pahalta myös kuulostaa, kun monet kirjoittivat, että hanki lapsia ni tiedät mitä elämä on lasten kanssa. Ap:han kirjoitti, että lasta ei ole yrityksestä huolimatta saanut...
 

Yhteistyössä