Oudot arkirutiinit kaverilla

  • Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti
hmph
Jotenkin luulen, että ap on laittanut omaa lisäänsä tarinaa maustaakseen. Tuollainen ei ole normaalia, me kaikki sen tiedämme. Kuinka paljon väritit tarinaa ap, vastaa rehellisesti!?
 
Huoh. Miksi ap:n otsikko on "Oudot arkirutiinit.." kun kuitenkin myöhemmin käy selvästi ilmi, että lapsi oli sairaana ja ulkonakin pakkasta niin ettei voi ulkoilla. Ja vielä vieras kylässä. Mistä siis ap voi tietää tämän perheen arkirutiineista mitään? Meilläkin kotipäivinä ja sairaana lapset saavat normaalia enemmän katsoa telkkaria ja ruokakin on joskus mitä on.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Jotenkin luulen, että ap on laittanut omaa lisäänsä tarinaa maustaakseen. Tuollainen ei ole normaalia, me kaikki sen tiedämme. Kuinka paljon väritit tarinaa ap, vastaa rehellisesti!?
No, jos vastaan rehellisesti niin... EN YHTÄÄN! Usko tai älä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Oi mie en halua kettään meille arvostelemaan meiän elämää :)

Jos ajatteli että laittaa purkkiruokaa niin sie syöt sit omia eväitäs?
Eh... en oikein usko, että tarkoitus oli estää mua syömästä samaa ruokaa kuin he. Kyllä mulla oli ihan omat ruuat mukana joka tapauksessa ja oltiin kyllä keskusteltu asiasta kun kysyin voinko asua heillä parisen päivää. Eikä kaikki oo niin pihejä kuin sinä... sori.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ehkä eivät tykänneet kun olit heillä riensana. itse en ainakaan osaa olla kuin kotonani jos joku vieras.
ihmettelen et mitäs sä siellä oikein teit?
Niinkuin kerroin niin olin oman kämpän remontin takia siellä ja tein koulujuttuja = luin tenttiin ja leikin lasten kanssa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, jos vastaan rehellisesti niin... EN YHTÄÄN! Usko tai älä.
Kuitenkaan et heti ensimmäisessä viestissä kertonut, että kyse ei ollut normaali arjen viettämisestä vaan sairaspäivästä. =)
MITEN SE LIITTYY TÄHÄN? POINTTI oli se, että ÄITI EI LEIKKINYT lasten kanssa. Se tuntui pahalta. Vai eikö teillä leikitä lasten kanssa, jos ne on kipeenä? Mutta sitten leikitään kun ne on terveitä, vai? :eek:
 
abina
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
Kuulostaa nettiriippuvaiselta.

Sen sijaan en kategorisesti ole sitä mieltä, että vanhempien tehtävä on leikkiä lasten kanssa. Siis tokikin esim. viedä ulos, harrastaa yhdessä tms, mutta en koe, että jos lapset kotosalla lelujen ääressä, niin siinä pitiäisi olla barbi käödessä myös yhden vanhemman. Sen sijaan vanhemman tulee valvoa leikkiä, että ei lähde käsistä.
Peesi!
 
tätä tämä elämä nykypäivänä on
Viikonloppuna oli miehen lapset meillä.Tietokonetta tai televisioo koko ajan.Ei puhettakaan että ulos mentäisiin,ei menny omatkaan lapset vaan sitä samaa,koko ajan farmville tai leffat.
Meillä onneksi ulkoilee viikolla joka päivä kun en anna istua koneella koulun jälkeen vaan patistan läksyjenteon jälkeen ulos.
Miehen lapset ei ulkoile kuin koulumatkat.
Muuten ollaan koko ajan koneella tai television edessä makuuasennossa.
Tätä samaa on tosi monessa perheessä,valmispitsa mikroon ja koneelle syömään tai telkkarin eteen.
 
Ehkäpä äiti siksi halusi tehdä omia juttuja kun sinä olit siellä auttamassa eli leikkimässä lasten kanssa?? Kuulostat kyllä tosi kiittämättömältä, toivottavasti ei kyseinen äiti tarjoa kotiaan sinulle käyttöön enää toista kertaa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
MITEN SE LIITTYY TÄHÄN? POINTTI oli se, että ÄITI EI LEIKKINYT lasten kanssa. Se tuntui pahalta. Vai eikö teillä leikitä lasten kanssa, jos ne on kipeenä? Mutta sitten leikitään kun ne on terveitä, vai? :eek:
No en mä kyllä leiki lasten kanssa juuri koskaan. Kyllä ne leikkii keskenään ja sit yhdessä tehdään ihan normaali asioita, kotiaskareita yms.
 
ap
Äh, antaa olla. Selväksi tuli, että tää on normaalia! On siis normaalia antaa lasten olla keskenään ja istua itse 3/4 päivästä kannettava sylissä sohvalla kun lapset sitten katsoo tv:tä ja leikkii keskenään ilman aikuisten seuraa. Selvä, voin itsekin toteuttaa tätä jos joskus saan lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, jos vastaan rehellisesti niin... EN YHTÄÄN! Usko tai älä.
Kuitenkaan et heti ensimmäisessä viestissä kertonut, että kyse ei ollut normaali arjen viettämisestä vaan sairaspäivästä. =)
MITEN SE LIITTYY TÄHÄN? POINTTI oli se, että ÄITI EI LEIKKINYT lasten kanssa. Se tuntui pahalta. Vai eikö teillä leikitä lasten kanssa, jos ne on kipeenä? Mutta sitten leikitään kun ne on terveitä, vai? :eek:
No pointti oli se, että sinä puhut ARKIRUTIINEISTA. Kun ei tuossa mitään RUTIINIA ole, jos lapsi sairastaa. Kuten sanoin, meilläkin saa sairaspäivinä katsoa telkkaria enemmän kuin normaalisti, ja silloin toki ,lapset kaipaavat viihdyttämistäkin vähemmän. Ja hmm... niin, meillä lapset osaavat leikkiä keskeneään. En mä koskaan leiki lapsien kanssa sisällä. Puuhataan toki muuta, mutta leikkiminen on kyllä lapsien puuhaa. Ei, meillä ei leikitä lapsien kanssa kun ne ovat kipeänä. Kipeänä levätään, ei leikitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, jos vastaan rehellisesti niin... EN YHTÄÄN! Usko tai älä.
Kuitenkaan et heti ensimmäisessä viestissä kertonut, että kyse ei ollut normaali arjen viettämisestä vaan sairaspäivästä. =)
MITEN SE LIITTYY TÄHÄN? POINTTI oli se, että ÄITI EI LEIKKINYT lasten kanssa. Se tuntui pahalta. Vai eikö teillä leikitä lasten kanssa, jos ne on kipeenä? Mutta sitten leikitään kun ne on terveitä, vai? :eek:
Meillä nuo sairaspäivät kyllä vaikuttaa. Silloin ei lähdetä ulos eikä lapset välttämättä jaksa keskittyä kovin kummoisiin leikkeihin, eivätkä edes niitä kaipaa.

Tänään esikoinen , kohta 5v on kotona kuumessa ja pikkusisko hoidossa. Olen aikas paljonkin viettänyt aikaa tietokoneella ja esikoinen mm katsellut tv:tä tai touhuillut omiaan.

Jos olisi normaali vapaapäivä niin varmasti oltaisiin keksitty muutakin. Vaikken mikään leikkijä-äiti ole luontojani, olen vain tyytyväinen jos/kun lapset leikkivät nätisti omiaan. yhdessä sitten touhutaan muuta; kotihommia, ruuanlaittoa, leipomista, lukemista, koiran hoitoa jne.

muoks. ja meillä erityislasten kanssa tuon leikkimisen korvaa varmaan pitkälti ns. treenaaminen, mitä en pidä sairaiden lasten kanssa kovin järkevänä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ehkäpä äiti siksi halusi tehdä omia juttuja kun sinä olit siellä auttamassa eli leikkimässä lasten kanssa?? Kuulostat kyllä tosi kiittämättömältä, toivottavasti ei kyseinen äiti tarjoa kotiaan sinulle käyttöön enää toista kertaa :/
Kiittämättömältä? :eek: Ai niinku miten häh? Ehkä on parempi ettet puutu tähän kun et tiedä mistään mitään. (Kyllä kiitin heitä, että sain olla siellä pari päivää, ja leikin lasten kanssa vaikka olis pitänyt lukea tenttiin koska säälitti.)
 
abina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, jos vastaan rehellisesti niin... EN YHTÄÄN! Usko tai älä.
Kuitenkaan et heti ensimmäisessä viestissä kertonut, että kyse ei ollut normaali arjen viettämisestä vaan sairaspäivästä. =)
MITEN SE LIITTYY TÄHÄN? POINTTI oli se, että ÄITI EI LEIKKINYT lasten kanssa. Se tuntui pahalta. Vai eikö teillä leikitä lasten kanssa, jos ne on kipeenä? Mutta sitten leikitään kun ne on terveitä, vai? :eek:
No en mä lapsia leikitä, varsinkin jos heitä on useampia. Ei aikuisen tehtävä ole heilua lelu kädessä puolta päivää. Leikit ovat lasten juttu. Jos lapset olivat sairaana ja ehkä äitiäkin väsytti, niin en ihmettele yhtään jos ovat katselleet telkkua ja roikkunu koneella koko päivän; niin meilläkin tehdään usein sairaspäivinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No en mä kyllä leiki lasten kanssa juuri koskaan. Kyllä ne leikkii keskenään ja sit yhdessä tehdään ihan normaali asioita, kotiaskareita yms.
Peesi. Minä en ole äiti, joka haluaa tai jaksaa istua lattialla pohtimassa mitä mikäkin barbie-nukke tai poni seuraavaksi sanoo. Haluan, että lapset itse keksivät leikkejään ja kehittävät mielikuvitustaan. Jatkuva aikuisen puuttuminen leikkeihin tappaa tehokkaasti oma-aloitteisuuden ja mielikuvitksen käytön leikeissä. Muita asioita meillä tehdään yhdessä, mutta ei leikitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äh, antaa olla. Selväksi tuli, että tää on normaalia! On siis normaalia antaa lasten olla keskenään ja istua itse 3/4 päivästä kannettava sylissä sohvalla kun lapset sitten katsoo tv:tä ja leikkii keskenään ilman aikuisten seuraa. Selvä, voin itsekin toteuttaa tätä jos joskus saan lapsia.
No kun kyse ei ollu mitenkään normaalista päivästä!
1. Lapset oli kipeitä
2. oli kova pakkanen (ei voinu ulkoilla)
3. talossa oli vieras ihminen

Usko tai älä, lapsiperheissäkään ei katota kellosta ja kalenterista, mitä nyt tehdään, vaan toimitaan tilanteen mukaan.
Edelleen mä ymmärtäisin, jos olisit loukkaantunut, kun kaverisi vaan kökötti koneella, se oli outoa, mutta se ettei leiki lasten kanssa jokapäivä ei ole outoa.
 
Jansku
Täältä vahva peesi ap:lle! Mielestäni kuulosti todellakin epänormaalilta käytökseltä! Samoin kuin noikin kommentit, ettei muutkaan leiki lastensa kanssa! Meillä ainakin askarrellaan ja luetaan satuja yhdessä päivittäin, sekä ulkoillaan koirien kanssa ja kyllä leikitäänkin ja pelaillaan yhdessä. Kyllähän lapset kaipaa sitä vanhempien huomiota ja yhdessäoloa!
 
vattu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, jos vastaan rehellisesti niin... EN YHTÄÄN! Usko tai älä.
Kuitenkaan et heti ensimmäisessä viestissä kertonut, että kyse ei ollut normaali arjen viettämisestä vaan sairaspäivästä. =)
MITEN SE LIITTYY TÄHÄN? POINTTI oli se, että ÄITI EI LEIKKINYT lasten kanssa. Se tuntui pahalta. Vai eikö teillä leikitä lasten kanssa, jos ne on kipeenä? Mutta sitten leikitään kun ne on terveitä, vai? :eek:
Tämä oli siis se sun ongelma? Et äiti ei leikkinyt lastensa kanssa? No mä voin sanoa et suurimman osan ajasta mäkin annan noitten lasten leikkiä keskenään. Jos mua pyydetään mukaan, sitten menen, mutta mä en koe et se on mun tehtävä viihdyttää lapsia. Jokainen kasvatusasiantuntijakin on sitä mieltä et vapaaleikki on lapselle parasta. Siis et lapsi saa itse keksiä leikkinsä eikä se ole ohjattua toimintaa. Ei se lapsi millään muotoa siitä kärsi jos se leikki yksin nukketalonsa kanssa :eek: Kyllä se tulee sitten seuraa pyytämään jos se sitä kaipaa. Kyllä taas huomaa et sulla itselläsi ei ole lapsia. Vai ärsyttikö sua se et äiti oli netissä eikä siivonnut tai leiponut pullaa tai neulonut lapsille vaatteita tai jotain muuta äidille sopivaa hommaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ehkäpä äiti siksi halusi tehdä omia juttuja kun sinä olit siellä auttamassa eli leikkimässä lasten kanssa?? Kuulostat kyllä tosi kiittämättömältä, toivottavasti ei kyseinen äiti tarjoa kotiaan sinulle käyttöön enää toista kertaa :/
Kiittämättömältä? :eek: Ai niinku miten häh? Ehkä on parempi ettet puutu tähän kun et tiedä mistään mitään. (Kyllä kiitin heitä, että sain olla siellä pari päivää, ja leikin lasten kanssa vaikka olis pitänyt lukea tenttiin koska säälitti.)
Sinähän se et tiedä lasten kanssa elämisestä mitään ja sitten tulet haukkumaan sen ihmisen, joka sinut otti kotiisi. Toivottavasti olet päässyt jo sinne omaan kotiisi...kasvamaan :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äh, antaa olla. Selväksi tuli, että tää on normaalia! On siis normaalia antaa lasten olla keskenään ja istua itse 3/4 päivästä kannettava sylissä sohvalla kun lapset sitten katsoo tv:tä ja leikkii keskenään ilman aikuisten seuraa. Selvä, voin itsekin toteuttaa tätä jos joskus saan lapsia.
No sinähän voit leikkiä omien lapsiesi kanssa vaikka 24/7 jos haluat. :) Minä kuitenkin kannatan sitä, että lapset osaavat leikkiä keskenäänkin ja yksikseenkin. Hyvin kummallista minusta on sellaisienkin perheiden RUTIINIT joissa jompikumpi aikuisista istuu kaiken lapsen/lapsien hereilläoloajan lastenhuoneen lattialla ritari kädessä.
 
Minttu
Mun täytyy kyl kommentoida että ei toi normaalilta kuulosta. Äiti on nettiriippuvainen! Ja outoa, että isäkin käyttäytyi samalla tavalla? Kyllä mä ainakin leikin oman lapseni kanssa joka päivä. Välillä käyn netissä mut suurimman osan päivästä leikin jotain lapseni kanssa: pelataan, ulkoillaan (joskus sairaanakin) ja istutaan sylikkäin jne. = läheisyyttä. Ei tulis mieleenikään antaa koko päivää lapsen olla yksin. Tai vaikka olis sisaruskin nii ei silti.
 

Yhteistyössä