Otteita eräästä mesekeskustelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuskiliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuskiliisa

Vieras
Juteltiin poikaystäväni kanssa anoreksiasta.

Mä: ja sit miehet käy kuolaa ton kuvii muna ojossa (viittasin erääseen valokuvaan, jonka linkin eksäni oli hetkeä aiemmin pistänyt minulle, jossa kauhisteli erään tytön sairaaloista laihuutta)
Poikaystävä: nii
Poikaystävä: no niinhän ****(=hänen eksäänsä) kaikki aina kuolas ihan kympillä.
Mä: niinkuin säkin;)
Poikaystävä: en, mua nimenomaan häiritsi sen hoikkuus ja terveys
Mä: no miten sä olet suhteeseen sellaisen kanssa ajautunut sitten, jos sen hoikkuus häiritsi sua?
Poikaystävä: no eihän niitä törröttäviä kylkiluita tai rintalastaa tai lonkkaluita nähnyt vaatteet päällä.
Mä: niin mutta silti se näytti hyvältä vaatteet päällä
Poikaystävä: "ei pahalta" tässä tapauksessa
mä: no et sä sit varmaan 24/7 vaatteet päällä katsellut:D
Poikaystävä: no en?
Mä: ni että eipä se kovin epäkiihottava voinut olla, jos sen kanssa niin pitkään seurustelit:)
Poikaystävä: aha.
Mä: kyllähän tuollainen anorektinen naisen vartalo miellyttää varmasti yli 50% miehistä
Mä: ei tosin ihan noin paha siis
Mä: kyllähän sellaisen päällä vaatteetkin näyttää paremmalta
Mä: Suutuitko sä nyt mulle? Kyllä mä sen tiedän että sua se sun eksäs hoikkuus häiritsi. Tarkoitin tuolla vaan sitä, että sunkin mielestä se näytti vaatteet päällä siedettävältä, kun anorektikot nyt vaan tuppaa näyttää hyvältä pikkuruisissa vaatteissaan.
Poikaystävä: ehen
Mä: vaan?
Poikaystävä: mut kyllä mä silti ihmettelin taas kerran tota sun väkisin vastaan vänkäämistä "kyl sun oli pakko sitä pitää seksikkäänä ku noinki kauan olit"
Mä: no onhan se hieman kornia, jos ihminen on jonkun mielestä vastenmielisen laiha, niin miten sellaisen kanssa voi harrastaa seksiä... en mä vaan vois.
Mä: tai en tiiä.
Poikaystävä: kornia että sä viitsit väkisin alkaa aukoo asiasta vaikka siitä on puhuttu.
Mä: no kunhan tuli tuohon asiaan liittyen puhetta

Hitto mua naurattaa tuo ukko. Se vetelee ihan ihme kilareita välillä. Nyt se suuttui siitä, kun kyseenalaistin hänen "naisihanteensa". Eli jos hän on seurustellut naisen kanssa, joka on sairastanut anoreksiaa (eli ollut todella sairaalloisen laiha) niin mun mielestä tuntuu oudolta, että ihminen joka on aina sanonut suureen ääneen ettei seurustelisi ihmisen kanssa, joka ei hänen silmiään miellyttäisi, suuttuisi siitä kun mun mielestä nyt jossain kohtaan hieman ontuu jos häntä kerran "ällöttää" liian laihat ihmiset, niin miten ihmeessä sitä voi seurustella sellaisen ihmisen kanssa 1,5v joka "ällöttää" ilman vaatteita x)

Miestelogiikkaa ei voi ymmärtää.

Minulle tuli juttuasi lukiessani mieleen, etta olet itse hieman ylipainoinen, ja vakisin haluat vaitella poikaystavasi kanssa aiheesta ja saada hanet sanomaan positiivisia asioita itsestasi/negatiivisia asioita laihoista ihmisista.

Mita entiseen tyttoystavaansa tulee, niin ilmeisestikin han valitti tytosta ihan ihmisena eika ulkonako ollut ihan ensimmaisena mielessa.

Taytyy vaan sanoa, etta toivon teidan olevan tosi nuoria, muuten on ihan naurettava keskustelu.

öööh...eikös miehesi aika selvästi ilmaissut sen, että häntä ei miellyttänyt edellisen tyttöystävän liiallinen laihuus. Otapa nyt huomioon se, että rakastuneena tulee vähäteltyä oman kullan heikkouksia. Vaikka tyttö olisikin ollut liian laiha, miehesi on voinut kokea hänet viehättäväksi ihan siksikin, että heillä on ollut tunteita pelissä.

Asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Olen minäkin seurustellut sellaisten ihmisten kanssa että suhteen kariuduttuani olen ihmetellyt, miten olen voinut jaksaa ikävää käyttäytymismallia tms. niin kauan. Mutta sellaista se on ku on rakastunut.

Älkää vatvoko edellisiä suhteitanne ja kumppaneitanne vaan keskittykää mieluummin nykyhetkeen.

Anteeksi nyt vaan, mut oletko sä jotenkin epävarma omasta vartalostasi, kun sinun pitää jankata poikaystävälle tämän entisen vartalosta? Maailma on täynnä kauniita ihmisiä, kasva aikuiseksi ja kasvata itseluottamustasi. Olen ihan poikaystäväsi puolella tässä mesekeskustelussa. Hän vain kritisoi exäänsä sinulle, mutta kuitenkin sinun selän takana kehuu. Sinun logiikkaa en ymmärrä....oelt varmaan about 15-vuotiaan tasolla.

Niin. Niin kypsemmällä iällä alkaa vain hymyilyttämään nuo todellakin "teinien jutustelut". Ajan kanssa alat olemaan tyytyväinen myös itseesi, olit sitten liian laiha, vähemmän laiha tai jopa pulskempikin" eikä "poikaystävien exät" ole polttavia puheenaiheita, jos ei lapsien yms. asioiden takia joudu olemaan jatkuvasti yhteydessä.

Tuohan on aivan se ja sama minkänäköinen exä on tai on ollut, se olet sinä ketä tällä hetkellä seurustelet ko. ihmisen kanssa. Exä ei liity TEIDÄN kahdenkeskiseen suhteeseenne millään muotoa, ellet sinä väkisin roikota miehen exiä suhteessanne, jatkuvasti niistä puhumalla.

Minä ihmettelen, miten miehesi jaksoi vängätä kanssasi noin lapsellisesta asiasta noin pitkään. Ihan älytön juttu. Minäkin sain kuvan, että sinulla on huono itsetunto, olet saanut mustiskohtauksen ja koitat pönkittää omaa itsetuntoasi haukkumalla sellaisia ihmisiä, joiden ajattelet olevan sinun yläpuolella, vaikka niin ei edes ole.

Hyväksy itsesi!

Mesetys on pentujen hommaa! Ei aikuinen mies mesetä! Ei edes tekstaa kännykällä. Jos on jotain asiaa, niin silloin soittaa puhelimella lyhyesti ja ytimekkäästi, sanoo asiansa ja lopettaa- kuulemiin.

Jos et ole provo niin, olet ainakin mustasukkainen ja kateellinen, että miehellä on ollut laiha nainen ja se on rakastanut sitä.

Kylläpä oli ihan sairasta luettavaa. ihan typerä mitätön aihe, taidat vain olla mustasukkainen koko nais-kunnalle kun haluat oikein loppuun saakka jauhata miehesi kanssa sen ex-naisesta iso numeron ihan turhasta, ettäpä ' vai miten niin sä oot voinnut seurustella tuollaisen naisen kanssa" selitystä vaadin! noh, huh huh ja buoh!
vai että et voi ymmärtää miestä?

Säälittävää tuollaiset naiset.

seek help.

Se että on parisuhteessa: tarkoittaako että omistaa miehen?
Hänen ajatuksensa, menneisyytensä??

Hyi vittu että on ahdistavaa tenttausta!
Ajattelepa, jos mies tenttaisi existäsi?
Helvetti mikä haloo siitä syntyisi, "jätä se sika!"

No, tässä nähdään että sentään jotain tasa-arvoa täälläkin. Ei tuollaista käytöstä suvaita sentään, ei miehiltä eikä naisilta.

Meinaako aloittaja milloin kasvaa aikuiseksi, ja alkaa kunnioittaa miestään?

JOilllain naisilla on tuo prinsessatauti:

"olen niin sievä pikku piipittäjä, että voin nälviä ukkoani miten huvittaa"

Kyllä tuo keskustelu ihan aidolta vaikuttaa ja mesessä tullut itsekin kiisteltyä milloin mistäkin, vaikka en teini olekaan :) Mutta se mikä tuosta keskustelusta tulee mieleen niin on tosiaan se että poikaystävä yrittää lopettaa keskustelun ja pysyä rauhallisena mutta tyttö "vänkää". Jos hänen exänsä on sairastunut anoreksiaan, niin olisiko hänen sitten heti pitänyt jättää tämä sen takia, että laihuus ei "kiihota"? Kyllä ainakin itsestä tuntuu että jos mies jättäisi 10 extrakilon takia niin aika pinnallinen liitto olisi. Ja toisaalta anoreksia on sairaus kuten poikaystäväkin tuossa sanoi ("ja terveys") niin ei siinä vaiheessa kyse ole siitä kiihottaako vai ei, vaan on huolissaan muista asioista, kun toisesta kerran välittää. Kyseessä on kuitenkin exä, joten turha kaivella noita asioita väkisin, kun toinen yrittää keskustelun kuitenkin lopettaa heti alkuunsa.

Minulle tuli sellainen olo keskustelusta, että SINÄ hieman ahdistelit poikaystävääsi ja hän todellakin koki sinun tenttaamisen ärsyttävänä. Kun hän ystävällisesti sinun itsetuntoasi kohottaen kertoo pitävänsä enemmän sinun kuin eksän kaltaisista naisista, niin miksi ihmeessä sinun pitää alkaa hiillostamaan häntä ja kyselemään tyhmiä. Sori vaan mutta harva mies jaksaa sun kaltaisia hiillostajia.

Kyllä minä tiedän omasta historiastanikin sen, että exäni piti hoikista naisista. Itse taas olin normaalipainoinen ja kun vielä lasten synnyttyä lihoin, mies usein huomautteli, että voisin tehdä kiloilleni jotain. Vaikka olin reippaasti ylipainoinen, niin kyllähän meillä silti seksiä oli. Eihän se rintojen pehmeys, vaginan muoto ja ne tunteet katoa minnekään. Ainakin minä itse saatan ajatella jotakin epämääräisiä ajatuksia, jotta pääsen hyvään mielentilaan saadakseni orkun tai esim. ajattelen jotain aiempaa rakastelukertaa, jossa on ollut hyvä meininki. Ei hyvä seksi ole kiloista kiinni, vaan ennenkaikkea hyvästä asennoitumiskyvystä, sillä joku saattaa kyetä seksiin vain Mr/Miss Suomi -tasoisen kanssa, mutta joku toinen "kyntömies ei vakoaan valitse" -tyyppiselle kelpaa kuka vain.

No olen ihan samaa mieltä että kyllä ap taitaa vähän ärsyttää poikakaveriaan tuolla tenttaamisella. Syynä voi hyvinkin olla se huono itsetunto, josta joku jo puhuikin.

Mutta, ihmettelen vaan miks se poikakaveri lähetti linkin valokuvaan sairaalloisen laihasta naisesta? Ja vielä sanoi että "no niinhän xxxx (ex-ään viitaten) kaikki aina kuolas ihan kympillä", jos hän ennestään tietää että tämä on sellainen arka asia josta ap saattaa nostaa metelin. Olisi jättänyt exänsä keskustelun ulkopuolelle!

Yhtä lapsellisia ovat sekä ap että hänen poikakaverinsa!

Alkuperäinen kirjoittaja tiuskiliisa:
Juteltiin poikaystäväni kanssa anoreksiasta.

Mä: ja sit miehet käy kuolaa ton kuvii muna ojossa (viittasin erääseen valokuvaan, jonka linkin eksäni oli hetkeä aiemmin pistänyt minulle, jossa kauhisteli erään tytön sairaaloista laihuutta)
Poikaystävä: nii
Poikaystävä: no niinhän ****(=hänen eksäänsä) kaikki aina kuolas ihan kympillä.
Mä: niinkuin säkin;)
Poikaystävä: en, mua nimenomaan häiritsi sen hoikkuus ja terveys
Mä: no miten sä olet suhteeseen sellaisen kanssa ajautunut sitten, jos sen hoikkuus häiritsi sua?
Poikaystävä: no eihän niitä törröttäviä kylkiluita tai rintalastaa tai lonkkaluita nähnyt vaatteet päällä.
Mä: niin mutta silti se näytti hyvältä vaatteet päällä
Poikaystävä: "ei pahalta" tässä tapauksessa
mä: no et sä sit varmaan 24/7 vaatteet päällä katsellut:D
Poikaystävä: no en?
Mä: ni että eipä se kovin epäkiihottava voinut olla, jos sen kanssa niin pitkään seurustelit:)
Poikaystävä: aha.
Mä: kyllähän tuollainen anorektinen naisen vartalo miellyttää varmasti yli 50% miehistä
Mä: ei tosin ihan noin paha siis
Mä: kyllähän sellaisen päällä vaatteetkin näyttää paremmalta
Mä: Suutuitko sä nyt mulle? Kyllä mä sen tiedän että sua se sun eksäs hoikkuus häiritsi. Tarkoitin tuolla vaan sitä, että sunkin mielestä se näytti vaatteet päällä siedettävältä, kun anorektikot nyt vaan tuppaa näyttää hyvältä pikkuruisissa vaatteissaan.
Poikaystävä: ehen
Mä: vaan?
Poikaystävä: mut kyllä mä silti ihmettelin taas kerran tota sun väkisin vastaan vänkäämistä "kyl sun oli pakko sitä pitää seksikkäänä ku noinki kauan olit"
Mä: no onhan se hieman kornia, jos ihminen on jonkun mielestä vastenmielisen laiha, niin miten sellaisen kanssa voi harrastaa seksiä... en mä vaan vois.
Mä: tai en tiiä.
Poikaystävä: kornia että sä viitsit väkisin alkaa aukoo asiasta vaikka siitä on puhuttu.
Mä: no kunhan tuli tuohon asiaan liittyen puhetta

Hitto mua naurattaa tuo ukko. Se vetelee ihan ihme kilareita välillä. Nyt se suuttui siitä, kun kyseenalaistin hänen "naisihanteensa". Eli jos hän on seurustellut naisen kanssa, joka on sairastanut anoreksiaa (eli ollut todella sairaalloisen laiha) niin mun mielestä tuntuu oudolta, että ihminen joka on aina sanonut suureen ääneen ettei seurustelisi ihmisen kanssa, joka ei hänen silmiään miellyttäisi, suuttuisi siitä kun mun mielestä nyt jossain kohtaan hieman ontuu jos häntä kerran "ällöttää" liian laihat ihmiset, niin miten ihmeessä sitä voi seurustella sellaisen ihmisen kanssa 1,5v joka "ällöttää" ilman vaatteita x)

Miestelogiikkaa ei voi ymmärtää.

Jos se rakasti sitä naista. Kun rakastaa, yrittää sietää kumppanin huonojakin puolia. Onhan maailmassa kasoittain naisia, jotka rakastavat miestä, jolla on 8. kk:lla raskaana olevan näköinen maha. Ei se maha varmaan niistä naisista mikään supersexy ole, mutta kun rakastaa niin sietää ja toivoo, että jospa se siitä joskus laihduttais.

Yleensä nuorilla ihmisillä on huono itsetunto. Naiset varsinkin haluavat testata kauneuttaan ja viehättävyyttään suhteessa miehen aiempiin tyttöystäviin. Kuitenkin tuollainen on aika turhaa, koska jokaisella on elettyä elämää. Joskus tuntuu, että nuoret naiset ovat vaatimuksissaan ihan skitsoja, koska miehellä ei saisi olla aiempia suhteita, mutta sitten kuitenkin parisuhdetaidoissa ja seksitaidoissa pitäisi olla ihan mestari. Yleensä jokaisella on enemmän tai vähemmän epäonnistuneita suhteita takanaan. Ehkä jonkun osalta suhteen päättämiseen johtaa ulkonäkösyyt, mutta luulenpa, että monellakin miehellä, jonka naisella on syömishäiriö, niin suhteen päättämisen syynä ei ole ulkonäkösyyt, vaan se, että naisen elämässä miestä tärkeämpää on oma häiriintynyt ulkonäkö. Anoreksiahan on psyykkinen sairaus eikä pikalaihdutuskeino.

AP:n miehen olisi ehkä pitänyt kääntää keskustelu vanhan suhteen märehtimisestä siihen, että mies alkaisi kehumaan AP:n ulkonäköä ja viehättävyyttä. Vanhoja suhteita sorkkimalla mielestäni kuitenkin saa vain itselle pahaa mieltä ja miehen puolelta ärtymystä.

Minun mieheni on ylipainoinen, ja jos minulta kysyttäisiin miesihannetta, en luultavasti ensimmäiseksi mainitsisi, että lihava se olla pitää. Siitä huolimatta mieheni on minun silmissäni maailman komein ja haluttavin mies, sillä rakastan häntä hänenä itsenään, kiloistaan huolimatta. Ei kilot ole se, joka ratkaisee, kehen rakastutaan ja ketä rakastetaan.

et voi ymmärtää miehen logiikkaa?? Minä en ymmärrä sun logiikkaa. Sinähän se kilareita vetelet miehes exästä, joten todennäköistä on, että olet itse pulskempi kuin se ex ja kateellinen exälle hänen hoikkuudestaan - vaikka naamioit sen keskusteluissa "inhoksi" anorektikkoja kohtaan. Olet paitsi kateellinen, myös aika tavalla mustasukkainen. Kannattaa jättää ne menneet selän taakse ja keskittyä nykyhetkeen. Tolla menolla olet sinäkin EX - ja aika pian. Ei kenenkään tartte tommosta tiuskivaa pikkutyttöä sietää.

Yhteistyössä