Ottaisitteko vastaan vakituisen työpaikan, jossa huonompi palkka vai epävarmoja sijaisuuksia, joissa parempi palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja empii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

empii

Vieras
Tähän asti olen tehnyt hoitoalalla sjaisuuksia ja nyt minulla olisi ehkä mahdollisuus saada vakituinen työpaikka... mutta tässä vakituisessa paikassa olisi huonompi palkka kuin näissä sijaisuuksissa. Kyse on noin sadasta eurosta/kk, eli aika paljon kuitenkin. Sijaisuuksia luultavasti tulee jatkossakin tarjolle, mutta eihän se koskaan mitenkään varmaa ole ja saattaa tulla katkoja väliin. Vakituisessa työpaikassa olisi ainakin siis siinä mielessä parempi olla, ettei tarvitsisi jännittää tulevaisuutta. Vakituinen paikka on sellaista työtä, missä viihdyn/mitä tykkään tehdä. Sijaisuudethan saattaa olla periaatteessa minne vaan (tähän asti tosin olleet nekin mieluisia) .

Varmaahan se ei tosiaan ole, saanko sen vakipaikan, mutta mahdollisuus ehkä olisi... jos tulen valituksi, otanko sen vastaan?

Vakituisen. On monia muita etuja, korvaa pienen palkkaeron. Esim keikkaa/sijaisuutta tehdessä saat lomat yleensä rahana ja palkka tuntuu siksi paremmalta, vakkarina saat ne palkallisina lomapäivinä+lomarahana vielä päälle.

no niin minäkin olen ajatellut, että vakipaikka on aina vakipaikka. Tarkkaa eroa palkassa en tiedä, pitää kysyä. Mutta veikkaan, että jotain sadan euron luokkaa, ehkä vähän enemmänkin. Ja työmatka olisi edestakaisin jotain 30km... saako sitä vähentää verotuksessa?? Sijaisuudet ovat olleet ihan kävelymatkan päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Vakituisen. On monia muita etuja, korvaa pienen palkkaeron. Esim keikkaa/sijaisuutta tehdessä saat lomat yleensä rahana ja palkka tuntuu siksi paremmalta, vakkarina saat ne palkallisina lomapäivinä+lomarahana vielä päälle.

eikö sijaiset saa lomarahaa??

Yhteistyössä