ottaisitko siivoojan

oltiin tuossa anopilla kylässä ja hän sanoi siinä "koirankarvojen" keskellä, että palkkaisi siivoojan kerran viikossa jos vaan ilkeäisi.
mie ilkeäsin ottaa siivoojan jos vaan olis taloudellisesti mahdollista. sehän olis aivan ihanaa
mitä mieltä olet ottaisitko siivoojan jos saisit?
 
ottakaa hyvät ihmiset!!!!

kotitalousvähennys on oikeasti tosi hyvä... maksamalla siivoojalle voit samalla "säästää" vaikka lomareissua varten, verojen palautuksena sitten jotain kivaa perheelle. Ja samalla oma olo helpottaa - puhumattakaan siitä miten mahtavaa on tulla siivottuun kotiin!!!!!!
 
KYLLÄ KYLLÄ, jos olis rahaa.
Mä olen haaveillut siivoojasta jo pitkään... Olis kiva jos joku siivois kodin kerran viikossa ns. kunnolla niin itselle jäis vain suurimpien syntyvien sotkujen korjaus.
:flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 20:33 vieras kirjoitti:
ottakaa hyvät ihmiset!!!!

kotitalousvähennys on oikeasti tosi hyvä... maksamalla siivoojalle voit samalla "säästää" vaikka lomareissua varten, verojen palautuksena sitten jotain kivaa perheelle. Ja samalla oma olo helpottaa - puhumattakaan siitä miten mahtavaa on tulla siivottuun kotiin!!!!!!
:wave: peesi

tosin tällä hetkellä ei mulla siivoojaa kyllä oo...<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 20:55 Footballers Wife kirjoitti:
Kyllä ottaisin, jos ei olisi aikaa siivota itse. Kun odotin esikoista viimeisilläni, meillä kävi yksi tyttö siivoamassa pari kertaa. Jälki oli vain niin huonoa, että piti siivota itse perästä =)
Mulla oli yhtä hyvä tuuri siivojan kanssa eli ite sai siivota perässä. Ja kai sitä on itse pistänyt riman niin korkeelle, kun tuli useampi vuosi oltua ökyrikkaitten veneissä töissä ja paikat piti olla joka päivä tip top-kunnossa ja sitten, kun palkkasin yhden tytön siivoamaan meille kerran viikossa niin ei hänestä ollut hommaan. Vaikka luulis, että kaikki osaavat siivota, mutta on eri asia olla ammattilainen siinä asiassa.
 
suosittelen
Meillä käynyt siivooja jo 3 vuotta, enkä mistään hinnasta enää luopuisi siitä! Kotitalousvähennyksen kanssa se ei edes ole ihan tolkuttoman kallista - kyllä siihen varmaan taloudellisesti pystyy ihan perus keskituloinen perhe. Aluksi mullakin oli ajatus, että en haluaisi ketään ulkopuolista sotkujani siivoamaan, mutta nyt, kun samat tutut ihmiset on täällä käyny jo usean vuoden ajan, se tuntuu ihan luontevalta. Säästyy kummasti aikaa ja hermoja, kun ei tarvitse itse stressata että koskahan sitä ehtis siivota... Ja lapsiperheessä kotitöitä riittää joka tapauksessa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 13:47 suosittelen kirjoitti:
Meillä käynyt siivooja jo 3 vuotta, enkä mistään hinnasta enää luopuisi siitä! Kotitalousvähennyksen kanssa se ei edes ole ihan tolkuttoman kallista - kyllä siihen varmaan taloudellisesti pystyy ihan perus keskituloinen perhe. Aluksi mullakin oli ajatus, että en haluaisi ketään ulkopuolista sotkujani siivoamaan, mutta nyt, kun samat tutut ihmiset on täällä käyny jo usean vuoden ajan, se tuntuu ihan luontevalta. Säästyy kummasti aikaa ja hermoja, kun ei tarvitse itse stressata että koskahan sitä ehtis siivota... Ja lapsiperheessä kotitöitä riittää joka tapauksessa!
onko teillä siivooja jostain siivousfirmasta? käykö se kerran viikossa? ja mitä maksaa?
 
suosittelen
Tiina: Joo, pienestä firmasta on siivoojat. Heitä käy kaksi kerrallaan meillä, joka viikko. Joka toinen viikko tekevät hieman pienemmän siivouksen (imurointi suurimmasta osasta taloa, vessat, alakerran luuttuaminen) ja joka toinen viikko ihan perusteellisen siivouksen koko taloon, myös vuodevaatteiden tuuletus ja puhtaiden lakanoiden laitto. Hinta on muistaakseni 22 ?/tunti/siivooja (eli kun heitä on kaksi ja ovat meillä esim. 1,5 tuntia, laskuttavat kolmesta tunnista tuon tuntihinnan). Kotitalousvähennyksen voi hyödyntää siten, että ilmoittaa suoraan verotoimistoon että käyttää tällaista palvelua, jolloin verovähennyksen saa suoraan eli veroprosentti laskee (meillä laskee kummallakin joka vuosi usean prosentin eli vaikuttaa käteen jäävään palkkaan ihan kivasti!) tai sitten voi viedä loppuvuodesta kuitit tositteeksi verotoimistoon jälkikäteen, jolloin sitten saa palautuksina tuon verovähennyshyödyn. Selvensikö yhtään? :)
 
kiitos vastauksesta! :flower: (suosittelen)
meidän talon varmaan parissa tunnissa yksi siivoaisi, eli ei tuo niin kalliiksi tulisikaan. nyt miehelle puhumaan, häntä kun ei siivoushommat kiinnosta saattaisi innostua.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 14:10 suosittelen kirjoitti:
Tiina: Joo, pienestä firmasta on siivoojat. Heitä käy kaksi kerrallaan meillä, joka viikko. Joka toinen viikko tekevät hieman pienemmän siivouksen (imurointi suurimmasta osasta taloa, vessat, alakerran luuttuaminen) ja joka toinen viikko ihan perusteellisen siivouksen koko taloon, myös vuodevaatteiden tuuletus ja puhtaiden lakanoiden laitto. Hinta on muistaakseni 22 ?/tunti/siivooja (eli kun heitä on kaksi ja ovat meillä esim. 1,5 tuntia, laskuttavat kolmesta tunnista tuon tuntihinnan). Kotitalousvähennyksen voi hyödyntää siten, että ilmoittaa suoraan verotoimistoon että käyttää tällaista palvelua, jolloin verovähennyksen saa suoraan eli veroprosentti laskee (meillä laskee kummallakin joka vuosi usean prosentin eli vaikuttaa käteen jäävään palkkaan ihan kivasti!) tai sitten voi viedä loppuvuodesta kuitit tositteeksi verotoimistoon jälkikäteen, jolloin sitten saa palautuksina tuon verovähennyshyödyn. Selvensikö yhtään? :)
missäpäin ja onko minkä kokoinen asunto? Entä pesuaineet ja välineet, firman vai omat?
 
suosittelen
Joo ja sillä aikaa kun siivooja huiskii kodissanne niin menette miehen kanssa /perheen kanssa ulos syömään tai teette jotain muuta mukavaa... Ja kotiin tullessa paikat kiiltää puhtauttaan ;) Luxusta, sanon minä! =)
 
suosittelen
Rentunruusu: Läntisellä uudellamaalla asutaan. Meillä siivoajat käyttävät meidän välineitä ja aineita mutta tiedän, että joissakin firmoissa he tuovat mukanaan kaiken tarvittavan. Sitä en tiedä, näkyykö se sitten hinnassa... Kannattaa katsoa vaikka oman alueen puhelinluettelosta, uskoisin, että tämänkaltaisia kotiapu-yrityksiä alkaa olla joka puolella. Niiden käyttö on tämän kotitalousvähennyksen myötä lisääntynyt aika lailla, mikä on mielestäni ainoastaan positiivinen asia! Ja sekin, ettei enää vain "rikkaat" käytä siivoojaa vaan ihan tavalliset lapsiperheet, jotka haluavat helpotusta arkeen. Joku minulle sanoikin, että ennen vanhaan sai kotiin kodinhoitajan helpommin kuin nykyään - miksi emme siis hankkisi siivousapua yksityiseltä firmalta helpottamaan arjen pyöritystä!
 

Yhteistyössä