Ottaisitko lapsen väkisin syliin?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Minusta tuossa ei ole mitään, minkä vuoksi kannattaisi soimia vanhempia. He keskustelevat lapsensa kanssa ja tulevat sitten hänen kanssaan anteeksipyyntöreissulle.
Jos tulevat...eipä se mikään itsestäänselvyys ole, ikävä kyllä.
Niin en mä ketään ole soiminu sanoin vaan että jäin miettimään.. koska kuten tässäkin huomaa lähes kaikki nyt ainakin olis tuonut lapsen siihen sillä hetkellä kun tytön kanssa sinne oven taakse mentiin.
 
jep
Luulenpa, että poika on varmasti säikähtänyt tilannetta jo muutenkin. Miksi aiheuttaa lisäahdistusta lapselle. Tietää kuitenkin, että anteeksi olisi pyydettävä. Vahinkoja sattuu, jos kus käy pahemminkin. Vanhempien pitäisi valvoa lapsiaan paremmin tai ihan kenen tahansa aikuisen ihmisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Veisin vaikka korvasta kiinnipitäen alakertaan ja vaatisin aitoa anteeksipyyntöä. Sen lisäksi kysyisin, onko jotain mitä voimme hyvittää, esim. lääkärikuluja.
Peesi! Vaikea kuvitella, että tossa tilanteessa veisin ihan kivasti ja nätisti sylissä jos ei suosiolla julli anteeksi haluaisi pyytää. :kieh:
 
vieras
7-vuotiasta en toisi väkisin pyytämään anteeksi. Mutta antaisin kaksi vaihtoehtoa: joko menet pyytämään anteeksi, tai sinun rahoillasi ostan hienon ja kalliin lahjan ystävällesi ja lisäksi askartelet kortin, jolla pyydät anteeksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Ei oo näkynyt anteekspyyntöä :| Näin sitä sitten opetetaan lapset että tee mitä lystäät ei sen väliä. :kieh:
Arvasin :kieh: , siitä että eivät "pakottaneet" lastaan selvittämään asiaa silloin kun menit ovelle.

Käy muistuttamassa, että odottelette edelleen sitä anteeksipyyntöä ja asian selvittämistä :whistle: . Toisaalta se voi olla täysin turhaa.

Kuka poika se oli? Tunnenkohan mä? :saint:
 
Poika vasta 3 v
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Veisin vaikka korvasta kiinnipitäen alakertaan ja vaatisin aitoa anteeksipyyntöä. Sen lisäksi kysyisin, onko jotain mitä voimme hyvittää, esim. lääkärikuluja.
Samaa mieltä, mutta korvasta en repisi. Kantaisin tosiaan vaikka sylissäni, mutta anteeksi tullaan pyytämään ja asiasta keskustelemaan. 7 vuotiaan tulee jo osallistua tekemisiensä selvittelyyn ja kaikista asioista pitää voida keskustella kasvokkain. Mahdolliset lisärangaistukset lapselleni mietittäisiin sitten vielä kotona keskenämme ja käytäisiin perheen sisäiset keskustelut.
 
Herran jumala mitä touhua! Ei ihme, että on niin paljon ongelmalapsia jos vanhemmat ei pysty tuon vertaa pitämään kuria lapsilleen. Mulla kun on tapana "pakottaa" pyytämään anteeksi jos on vain pahoittanut toisen mielen väärinymmärryksellä, että voi taas jatkaa leikkejä kavereina.

Toivottavasti sormi paranisi ennallen :(
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
vähän jäi mietityttämään kun nämä vanhemmat eivät niin tiomineet .. sanoivat vaan että ei se suostu tulemaan.. No sanoivat kyllä että keskustelevat asiasta lapsen kanssa ja jossain vaiheessa sitten tulevat.
itse tosin olisin siis toiminut niin että veisin vaikka ei lapsi tahtois tullakaan.
Mun mielestä tekivät oikein, puhuttelu lapselle ja arestia siihen asti että tulee pyytämään anteeksi.

Mitä sellanen anteekspyyntö merkkais minä huutavana ja potkivana alakertaan tuotu lapsi teille kirkuu?
Samaa mieltä. Ei olisi jäänyt hyvä mieli myöskään kulmien alta mulkoillen sihautetusta pakotetusta anteeksipyynnöstä, jollainen myös olisi voinut tulla. Itse sanoisin lapselle, että joko pyytää kunnolla nyt heti anteeksi tai sitten hän itse käy "uhrin" ovella tekemässä saman ja vaikka jo mainitun kortin kera. Ehkä se poika tulee illemmalla, en vielä heittäisi kirvestä kaivoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Ei oo näkynyt anteekspyyntöä :| Näin sitä sitten opetetaan lapset että tee mitä lystäät ei sen väliä. :kieh:
Arvasin :kieh: , siitä että eivät "pakottaneet" lastaan selvittämään asiaa silloin kun menit ovelle.

Käy muistuttamassa, että odottelette edelleen sitä anteeksipyyntöä ja asian selvittämistä :whistle: . Toisaalta se voi olla täysin turhaa.

Kuka poika se oli? Tunnenkohan mä? :saint:
Laitoin yynä..
 
Poika vasta 3 v... jatkaa
Meillä on joo poika pyytänyt ja pyytää anteeksi ihan pienestä asti vanhemmiltaan ja kavereiltaan sekä myös perheen koirilta, jos satuttanut tahallaan tai vahingossa. Kyllä välillä pyydetään esim. koirilta ihan itkien ja pakottaen anteeksi, kun ei lapsi 3v uhmassaan haluaisi. Näin mielestäni oppii, että aina pitää tekemisensä ja aiheuttamansa vahingotkin selvittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Ehkä se poika tulee illemmalla, en vielä heittäisi kirvestä kaivoon.
Onhan sillä monta iltaa jo ollut aikaa tulla :/

Mä henk.koht. en kehtaisi tuollaisen jälkeen päästää lastani pihalle leikkimään, nähtäväksi ja kuultavaksi, jos asiaa ei ole selvitetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Ehkä se poika tulee illemmalla, en vielä heittäisi kirvestä kaivoon.
Onhan sillä monta iltaa jo ollut aikaa tulla :/

Mä henk.koht. en kehtaisi tuollaisen jälkeen päästää lastani pihalle leikkimään, nähtäväksi ja kuultavaksi, jos asiaa ei ole selvitetty.
Olen kyllä huomannu että poika leikkii enimmäkseen illlalla ainakin nyt viikolla.. eli sillon kun meidän muksut on tullu sisälle klo 19
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Ehkä se poika tulee illemmalla, en vielä heittäisi kirvestä kaivoon.
Onhan sillä monta iltaa jo ollut aikaa tulla :/

Mä henk.koht. en kehtaisi tuollaisen jälkeen päästää lastani pihalle leikkimään, nähtäväksi ja kuultavaksi, jos asiaa ei ole selvitetty.
Oho joo, luulin että tää tapahtui eilen. Aika pokkaa vaatii tosiaan päästää lapsi pihalle kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Noloa vanhemmille ja vaivannee poikaa myöskin.
 
No huh huh! :eek:
Kyllä todellakin asia selvitettäs. Jos lapsi kieltäytyis tulemasta, niin en ehkä heti veis kantamalla, vaan koittasin puhua asiasta ja selittää sen, jotta lapsi itekin ymmärtäs, että miks mennään pyytään anteeksi.
Mutta siis en todellakaan jättäs asiaa tolleen roikkumaan vaan anteeksi pitäis pyytää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Niin eli mitä tässä nyt pitäs tehä? Outoa se olis mennä taas oven taakse selvittämään asiaa, kun tossa näkyvät liikkuvan kauppaan jne ihan normisti. Tuskin siis ovat aikeissa tulla mitään asialle tekemään.
Jos ei pojalla kolkuta vielä riittävästi, että suostuisi tulemaan pyytämään anteeksi. Tosin vanhempana kävisin kyllä sanomassa teille, että tulossa ollaan kun vaan poika siihen nöyrtyy. Kotona asiasta kyllä keskusteltaisiin tasantarkkaan niin kauan ja joka päivä, että lapsi tajuaisi anteeksipyynnöön olevan aivan välttämätön.
 
anne
Mä menisin hakemaan sen lapsen sieltä pihalta, jos näkisin tai menisin samaan aikaan oman lapseni kanssa sinne puhumaan ja selvittämään tilanteen (jos niistä hänen omista vanhemmista ei siihen ole )

Ja näin olen useamminkin toiminut. Siis ripittänyt naapurin lapsia pihalla tai kun ovat meille tulleet sen jälkeen jos jotain kiusaamisia on ollut. Ja edelleen ovat siis aina tulleet leikkimään. Asiasta kun sanoo ja asiallisesti, niin ei ole tullut mitään ongelmia.
 
Outi
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Niin eli mitä tässä nyt pitäs tehä? Outoa se olis mennä taas oven taakse selvittämään asiaa, kun tossa näkyvät liikkuvan kauppaan jne ihan normisti. Tuskin siis ovat aikeissa tulla mitään asialle tekemään.
Mene ihan pokkana uudestaan oven taakse, et menetä siinä mitään.
Lapset on toki lapsia, ja hätääntyneenä/peloissaan voi helposti kieltäytyä pyytämästä anteeksi, mutta nytten on jo vanhemmissakin vikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nikitön Urpå:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Veisin vaikka korvasta kiinnipitäen alakertaan ja vaatisin aitoa anteeksipyyntöä. Sen lisäksi kysyisin, onko jotain mitä voimme hyvittää, esim. lääkärikuluja.
Peesi! Vaikea kuvitella, että tossa tilanteessa veisin ihan kivasti ja nätisti sylissä jos ei suosiolla julli anteeksi haluaisi pyytää. :kieh:
Sama juttu. Ja lisäksi harkitsisin jonkinlaista kotiarestia myös.
 

Yhteistyössä