Ottaisitko lapsen väkisin syliin?

Ja toisit sen alakertaan pyytämään anteeksi jos,

olisi sattunut niin että yksi tyttö seisoo mattotelineen vieressä ja auttaa veljeänsä pois, kun tulee toinen lapsi joka alkaa keinuttaa telinettä, eli tahallaan kiusaa.Ei lopeta parista pyynnöstä huolimatta, vaan jatkaa ja sitten sattuu... tytön sormi jää väliin ja sairaalareissu koska sormenpää roikkuu enää nahasta kiinni.

Tytön äiti menee seuraavana päivänä selvittämään tilannetta ja pyytää lapsen vanhempia että lapsi tulis pyytämään anteeksi.
Vanhemmatkin tietty järkyttyi asiasta kun ei ollu asiasta kuullut. Lapsi ei suostu tulemaan alakertaan pyytämään anteeksi.Ottaisitko siis lapsesi ja veisit sen sinne joka tapauksessa? Kyse 7 vuotiaasta.
 
Joo
En ottais, kun ei väkisin saadulla pakotetulla anteekipyynnöllä oo mitään merkitystä. Antaisin olla siellä yläkerrassa asioita miettimässä niin kauan että tulee siihen tulokseen että on valmis pyytämään anteeksi. Eli arestia.
 
pumpulipäät
Ehdottomasti! Toki olisin toivonut, että asiasta olisin kuullut heti tapahtuneen jälkeen. Vahinkohan tuo on sillä lailla ollut,e ttä se kiusaaja ei ole tajunnut kuinka pahasti voi käydä. Kiusaaminen ylipäätään on väärin ja toivottavasti oppi!!!!!!!
 
vähän jäi mietityttämään kun nämä vanhemmat eivät niin tiomineet .. sanoivat vaan että ei se suostu tulemaan.. No sanoivat kyllä että keskustelevat asiasta lapsen kanssa ja jossain vaiheessa sitten tulevat.
itse tosin olisin siis toiminut niin että veisin vaikka ei lapsi tahtois tullakaan.
 
Mitä
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
vähän jäi mietityttämään kun nämä vanhemmat eivät niin tiomineet .. sanoivat vaan että ei se suostu tulemaan.. No sanoivat kyllä että keskustelevat asiasta lapsen kanssa ja jossain vaiheessa sitten tulevat.
itse tosin olisin siis toiminut niin että veisin vaikka ei lapsi tahtois tullakaan.
Mun mielestä tekivät oikein, puhuttelu lapselle ja arestia siihen asti että tulee pyytämään anteeksi.

Mitä sellanen anteekspyyntö merkkais minä huutavana ja potkivana alakertaan tuotu lapsi teille kirkuu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pumpulipäät:
Ehdottomasti! Toki olisin toivonut, että asiasta olisin kuullut heti tapahtuneen jälkeen. Vahinkohan tuo on sillä lailla ollut,e ttä se kiusaaja ei ole tajunnut kuinka pahasti voi käydä. Kiusaaminen ylipäätään on väärin ja toivottavasti oppi!!!!!!!
Tuöi tosiaan kiire sinne sairaalaan.. ja aika myöhään päästiin pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
vähän jäi mietityttämään kun nämä vanhemmat eivät niin tiomineet .. sanoivat vaan että ei se suostu tulemaan.. No sanoivat kyllä että keskustelevat asiasta lapsen kanssa ja jossain vaiheessa sitten tulevat.
itse tosin olisin siis toiminut niin että veisin vaikka ei lapsi tahtois tullakaan.
Mun mielestä tekivät oikein, puhuttelu lapselle ja arestia siihen asti että tulee pyytämään anteeksi.

Mitä sellanen anteekspyyntö merkkais minä huutavana ja potkivana alakertaan tuotu lapsi teille kirkuu?
No ei vaan asiasta olis voinut siinä puhua.. vaikka eilen itellä kiehuikin niin tänään ihan rauhallisesti asiasta keskustelin.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
vähän jäi mietityttämään kun nämä vanhemmat eivät niin tiomineet .. sanoivat vaan että ei se suostu tulemaan.. No sanoivat kyllä että keskustelevat asiasta lapsen kanssa ja jossain vaiheessa sitten tulevat.
itse tosin olisin siis toiminut niin että veisin vaikka ei lapsi tahtois tullakaan.
Minusta tuossa ei ole mitään, minkä vuoksi kannattaisi soimia vanhempia. He keskustelevat lapsensa kanssa ja tulevat sitten hänen kanssaan anteeksipyyntöreissulle.
 
viaton
Siis ihan sama tuossa tilanteessa onko anteeksipyyntö aitokaan. Tuonikäinen lapsi säikähtää itsekin pahasti, kun oikeasti jotakuta on sattunut ja tajuaa että se on hänen aiheuttamaansa. Myötätuntoa, vastuunottamista ja hyvittämistä voi harjoittaa "pakotetun anteeksipyynnön" jälkeen vaikka leipomalla lapsen kanssa sormensa satuttaneelle lohdutuspullaa samalla asiasta jutellen. Lapsi voi sitten ilmaista sen sydämestään tulevan anteeksipyynnön pullia viedessään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Saiko sen sormenpään vielä kunnolla kiinni? Mahtaa olla tytöllä käsi kipeä :( .
Sais sen kiinni, onneks.. siitä ei sitten ole tietoa miten paranee. Aika pahan näköinen oli.
Minä vielä kävisin näyttämässä tälle vahingon aiheuttajalle tätä silpoutunutta sormea. Monesti varsinkin lapsilla ei ole mitään käsitystä millaista jälkeä niistä "kielletyistä" jutuista voi oikeasti tulla.
 

Yhteistyössä